به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ آدام موسری، مدیر اینستاگرام اعلام کرد که این شرکت در حال تلاش برای بهبود عملکرد جستوجو در این نرمافزار است.
همچنین وی در یکی از قسمتهای پادکست «Build Your Tribe» اذعان کرد که جستوجو یکی از زمینههایی است که اینستاگرام میتواند در آن بهتر عمل کند. در پی افزایش استفاده کاربران جوان (نسل Z) از نرمافزارهای اجتماعی مانند تیکتاک برای یافتن پاسخها به جای استفاده از موتورهای جستجوی سنتی، اینستاگرام نیز وارد این رقابت شد؛ هرچند که هنوز جای پیشرفت دارد.
موسری اعلام کرد: «شروع به سرمایهگذاری بیشتر در زمینه جستوجو در اینستاگرام کردهایم، زیرا محتوای شگفتانگیز زیادی وجود دارد.»
وی همچنین عنوان کرد که جستجوی محتوا در اینستاگرام در حال حاضر کیفیت خوبی ندارد و یکی از دلایل آن کوچک بودن تیم فعال در این بخش است.
به گفته وی، شرکت متا اخیرا این تیم را تقویت کرده تا در ماهها و سالهای آینده بهبودهای بیشتری در این زمینه معرفی کند.
نحوه جستجوی محتوا توسط نسل Z و کاربران جوانتر، مدتی است که در حال تغییر است و گوگل نیز این تغییر را احساس کرده است؛ به طوری که در سال ۲۰۲۲، یکی از مدیران این شرکت هشدار داد که نرمافزارهای اجتماعی مانند تیکتاک و اینستاگرام به کسبوکارهای اصلی گوگل، از جمله جستوجو و نقشهها آسیب میزنند.
مطالعات مختلف بازار نیز، این تغییر در رفتار کاربران را تایید کردهاند، برای مثال در یک مطالعه در ایالات متحده، اینستاگرام به عنوان موتور جستجوی محبوب نسل Z شناخته شد و توانست از گوگل و دیگر رقبا پیشی بگیرد؛ هرچند رقابت همچنان نزدیک است و اینستاگرام هنوز پیروز قطعی این رقابت نیست.
مطالعهای دیگر از Bernstein Research نشان داد که احتمال دارد تا ۴۵ درصد از نسل جوان، بیشتر از رسانههای اجتماعی برای جستوجو استفاده کنند. همچنین مطالعهای از HerCampus نشان داد که ۵۱ درصد از نسل Z به دلیل فرمت ویدیوهای کوتاه، تیکتاک را به گوگل ترجیح میدهند. اظهارات مدیر اینستاگرام نشان میدهد که متا به خوبی آگاه است اینستاگرام دیگر فقط یک شبکه اجتماعی برای ارتباط با دوستان نیست، بلکه باید به عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند نیز رقابت کند.
یکی دیگر از زمینههایی که اینستاگرام قصد دارد در آن با تیکتاک رقابت کند، جستوجوهای پیشنهادی است که در بالای بخش نظرات ظاهر میشود. در تیکتاک، این جستوجوهای پیشنهادی از آنچه مردم در نظرات درباره آن صحبت میکنند، استخراج میشود و این همان چیزی بوده که اینستاگرام به دنبال بهبود آن است.
گاهی اوقات، محتوای جالب فقط در خود ویدیو نیست، بلکه در زمینه اطراف آن یا حتی در بخش نظرات وجود دارد و اینستاگرام تلاش میکند تا این اطلاعات را بهتر و در دسترستر کند تا کاربران بتوانند راحتتر آن را ببینند و اطلاعات بیشتری جستوجو کنند. به گفته آدام موسری، نسخه بهبود یافته نرمافزار اینستاگرام به زودی منتشر خواهد شد.