به گزارش اقتصاد معاصر؛ چاغروند اظهار داشت: «طی دو سال گذشته، اتاق ایران به صورت منسجم برای حضور در نمایشگاه ایران اکسپو برنامه ریزی کرده است. ۳۱ اتاق مشترک بازرگانی در این رویداد مشارکت دارند و دو نقش کلیدی ایفا میکنند: نخست، پذیرش مهمانان خارجی با هماهنگی وزارت امور خارجه برای راستی آزمایی و تهیه لیست نهایی بازدیدکنندگان بین المللی؛ و دوم، دعوت از روسای اتاقهای بازرگانی متناظر در کشورهای دیگر.»
وی افزود: «امسال سالن خلیج فارس با متراژ ۲۰۰۰ مترمربع به طور کامل به اتاق ایران اختصاص یافته است. همچنین، شش سالن کوچکتر با متراژ حدود ۱۰۰ مترمربع برای تشکلهای اقتصادی در نظر گرفته شده است. ۲۹ اتاق استانی و تشکلهای بالادستی مانند فدراسیونها و کنفدراسیونهای عضو اتاق نیز در این نمایشگاه حضور دارند و در سالنهای متناسب با گروههای کالایی مستقر شدهاند تا به طور تخصصی فعالیت کنند.»
رئیس ستاد اکسپو با اشاره به برنامههای جانبی نمایشگاه، گفت: «علاوه بر غرفه ها، نشستهای تخصصی و همایشهایی با محوریت کمیسیونهای تخصصی اتاق ایران برگزار خواهد شد. این کمیسیونها در حوزههایی مانند صنعت و سرمایه گذاری برنامه ریزی کردهاند و جزئیات این نشستها در وبسایت نمایشگاه بارگذاری میشود.»
چاغروند از تغییر رویکرد در میزبانی هیئتهای تجاری خبر داد و افزود: «در سالهای گذشته، نشستهای هیئتهای تجاری خارج از محل نمایشگاه برگزار میشد، اما امسال این نشستها در سالنهای بزرگ و VIP نمایشگاه انجام خواهد شد تا بازدیدکنندگان و هیئتهای تجاری بدون جابجایی، در همان محل نمایشگاه تعامل کنند. روسای اتاقهای بازرگانی خارجی نیز در این سالنها پذیرایی میشوند.»
وی با تشریح اقدامات ستاد اکسپو اتاق ایران، اظهار داشت: «طی دو تا سه ماه گذشته، با هماهنگی ستاد اکسپو کشور، کمیتههای مختلفی تشکیل شده است. کمیته بین الملل مسئولیت مکاتبات و دعوت از مهمانان خارجی را بر عهده داشته و کمیته محتوایی، برنامه ریزی همایشها و نشستهای تخصصی را انجام داده است. کمیته پشتیبانی نیز برای میزبانی پنجروزه مهمانان خارجی به صورت منسجم عمل میکند.»
چاغروند در پایان تأکید کرد: «نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ فرصت مهمی برای نمایش توانمندیهای اقتصادی ایران و تقویت روابط تجاری بین المللی است. اتاق بازرگانی ایران با حضور یکپارچه و برنامه ریزی دقیق، تلاش میکند این رویداد به بهترین شکل برگزار شود.»