به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ روزنامههای مهم کشور در گزارشهای اقتصادی امروز خود به موضوعاتی اعم از ناکارآمدی سیاستهای حمایتی، طرحهای بحثبرانگیز انتقال آب، ناترازی برق، خسارات انفجار بندر شهید رجایی، رقابت نابرابر فروشگاههای بزرگ و رشد تاکسیهای اینترنتی پرداختهاند.
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «هدفمندسازی حمایت از فقرا»، به ناکارآمدی سیاستهای حمایتی اشاره میکند. این روزنامه نوشت: «با وجود رشد ۴۱ درصدی اعتبارات حمایتی در بودجه ۱۴۰۴، حدود ۸۳ درصد آن به یارانههای غیرهدفمند اختصاص یافته است. این رویکرد نه فقط فقر را کاهش نداده، بلکه با فشار بر بودجه عمرانی، ثبات اقتصادی را تهدید میکند و نیاز به بازنگری فوری دارد.»
روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بیراهه بحران آب» به طرح انتقال آب از دریای عمان به تهران پرداخته است. این گزارش بیان دارد: «در حالی که استاندار تهران از این طرح سخن میگوید، مقامات دیگر آن را تکذیب کردهاند. کارشناسان این پروژه را غیراصولی میدانند و معتقدند تمرکز باید بر مدیریت منابع موجود مانند طالقان و لار باشد.»
روزنامه جامجم در گزارشی با عنوان «پرمصرفها تهدید شبکه برق» به ناترازی برق پرداخته است. این روزنامه نوشت: «قیمت پایین برق، فرسودگی زیرساختها و عدم توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، ناترازی را تشدید کرده است. خاموشیهای زودهنگام از فروردین و افزایش ۳۵ هزار مگاواتی مصرف در تابستان، نیاز به برنامهریزی دقیق را نشان میدهد.»
روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان «آتش علیه تجارت» به خسارات انفجار در بندر شهید رجایی اشاره دارد. این گزارش بیان دارد: «این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تن کالا، دچار خسارات سنگین شد اما عملیات تخلیه و بارگیری ادامه دارد. میزان کالاهای آسیبدیده هنوز مشخص نیست ولی زیرساختهای بندر همچنان فعالند.»
روزنامه خراسان در گزارشی با عنوان «چرخ نظام توزیع در چاله رقابت» به نابرابری در بازار خردهفروشی پرداخته است. این روزنامه نوشت: «فروشگاههای بزرگ با نقدینگی بالا و حمایت بانکی، با فروش قسطی و تخفیف، اصناف خرد را تحت فشار قرار دادهاند. نبود نظارت شورای رقابت و شفافیت در تسهیلات بانکی، این نابرابری را تشدید کرده است.»
روزنامه فرهیختگان در گزارشی با عنوان «گردش مالی ۷۴ همتی تاکسیهای اینترنتی» به رشد این صنعت اشاره میکند. این روزنامه نوشت: «اسنپ و تپسی با ۹۸.۶ میلیون کاربر، بازار ۷۴ هزار میلیارد تومانی جابهجایی مسافر را در اختیار دارند. اسنپ ۷۸ درصد و تپسی ۲۰ تا ۳۳ درصد سهم دارند اما ادعای اسنپ درباره تسلط ۹۲ درصدی دقیق نیست.»