یک تولیدکننده مواد غذایی در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر:
کشورهای همسایه مشتری پر و پا قرص غذای کودک تولید ایران/ مانعی برای صادرات نداریم

کریمانی‌پور، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی (غنچه پرور) در حاشیه همایش ایران اکسپو ۲۰۲۵ در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر، از حضور گسترده این مجموعه در بازارهای صادراتی منطقه‌ای و اروپایی خبر داد و اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد محصولات غذایی کودک غنچه صادر می‌شود. 

وی با بیان اینکه رقیب اصلی این برند در بازارهای صادراتی شرکت نسله است، گفت: با وجود اینکه سرلاک یک برند بین‌المللی شناخته‌ شده است اما در بازارهایی مانند افغانستان، عراق و پاکستان، مشتریان کیفیت محصولات ما را حتی بالاتر از نمونه خارجی ارزیابی کرده‌اند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی این شرکت اظهار داشت: ما با ۷۵ سال سابقه، از قدیمی‌ترین برندهای صنعت غذا در ایران هستیم. با ورود ماشین‌آلات جدید، ظرفیت صادرات سالانه تا ۲۰۰ میلیون دلار را داریم که در حال حاضر نیمی از آن فعال شده است. 

وی همچنین گفت: کشورهای هدف صادراتی ما شامل افغانستان، عراق، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و CIS، همچنین روسیه و برخی بازارهای اروپایی از جمله رومانی، ایتالیا و بلغارستان هستند. در این کشورها نمایندگان فعال فروش و ارتباط مستقیم با فروشگاه‌های زنجیره‌ای محلی داریم. 

کریمانی‌پور با اشاره به نقاط قوت محصولات تولیدی این شرکت افزود: ما ذیل شرکت ویتانا هستیم، بیسکویت مادر که سابقه‌ای بیش از ۷۰ سال دارد، همچنان یکی از پرطرفدارترین محصولات ماست و فرمول تولید آن تغییر نکرده است. در کنار آن، سایر محصولات نیز جایگاه خود را در بازارهای داخلی و صادراتی پیدا کرده‌اند. 

وی همچنین موانع صادراتی را بیشتر ناشی از رقابت‌های ناسالم و محصولات تقلبی دانست و تاکید کرد: شرکت‌هایی که اصالت دارند و کیفیت را محور تولید خود قرار داده‌اند، در مسیر صادرات موفق خواهند بود. در حال حاضر نیز با تسهیلات دولتی شرایط برای صادرات نسبتا مساعد است.

{$sepehr_media_90868_400_300}