به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر امروز و در ابتدای این مراسم، حیدری عضو هیات مدیرها هلدینگ دات.وان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قرارداد با شرکت داخلی به ارزش ۲.۵ همت برای مدت یک سال در دو فاز اجرا میشود،در نیمه اول امسال ۳۰۰ دستگاه واگن و در نیمه دوم امسال هم ۳۰۰ دستگاه واگن ساخت داخل از شرکت فولاد درخشان اراک تحویل میگیریم.
وی با بیان اینکه امروز ۵۰ دستگاه واگن از فولاد درخشان تحویل گرفتیم، گفت: پس از بررسی ابعاد مختلف نظیر ظرفیت تولید، قیمت و غیره در این حوزه با این شرکت قرارداد منعقد کردیم.
به گفته حیدری، تیم کارشناسی ما بررسیهای مختلفی انجام دادند، در تامین این واگنها تاکیدمان بر ساخت واگن توسط تولیدکننده داخلی بود.
به گفته حیدری کارشناسان فنی شرکت، تایید واگنها را انجام میدهند، بازرسان راهآهن هم تأییدات خود را پس از بررسی صادر میکنند.
وی ادامه داد: در تفاهمنامهای که با وزارت راه در ۳۱ فروردین امسال منعقد شد، اعلام آمادگی برای ورود به صنعت ریلی کشور کردیم و سنگینترین قرارداد تاریخ ریلی کشور به ارزش ۶۱ همت منعقد شد.
وی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه واگن مخزندار هم توسط فولاد درخشان در مراحل نهایی ساخت است، گفت:
۶۱۰ دستگاه واگن شامل ۱۰ واگن لبه کوتاه و ۶۰۰ واگن مخزندار در نیمه اول سال تحویل میگیریم.
حیدری با بیان اینکه این واگنها ۱۰۰ درصد داخلی و کاملا ایرانی است، افزود:
همه نگاه ما در داتوان فقط بازدهی اقتصادی نیست؛ ۲۰ شرکت در هلدینگ داتوان راهاندازی خواهد شد که فعلا ۱۴ شرکت راهاندازی شده است.
به گفته حیدری متوسط عمر ناوگان بار کشور امروز بالای ۳۵ سال است، بنابراین ما در هلدینگ داتوان در این صنعت ورود کردیم حتما تحول ایجاد میکنیم.
وی با تاکید بر اینکه صرفهجویی ریلی یکهفتم جاده است، گفت: ایمنی حمل ریلی نسبت به جاده متفاوت و غیرقابل مقایسه است.
به گفته حیدری با انعقاد این قرارداد، ۲۰۰ شغل به صورت مستقیم و ۸۰۰ شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است و شرکت فولاد درخشان جان تازهای گرفت و معادل ۲.۵ همت صرفهجویی ارزی محقق شده است.
عضو هیات مدیرها داتوان افزود: در حوزه مسافری هم ناوگان ریلی مسافری راهاندازی میکنیم و ناوگان ریلی مسافری کشور را با قطارهای پیشرفته متحول خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۵ کشنده جادهای در جادههای کشور فعال داریم، گفت: در هلدینگ مجموعهای از شرکتهای مرتبط با لجستیک کنار هم فعال کردهایم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد معاصر توضیح داد که در تامین لکوموتیو، بر اساس تفاهمنامه با وزارت راه که سرمایهگذاری ۶۱ همت داریم که طبق آن ۵۰ دستگاه لکوموتیو را تأمین میکنیم.اما فعلا از محل لکوموتیو راهآهن حمل بار بر عهده میگیریم.