به گزارش اقتصاد معاصر خبر از روابط عمومی و اموربین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "سید جواد حسینی" اشاره کرد: در هر شرایط ویژهای، یکی از حوزههایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند، در حوزه حمایتهای اجتماعی و روانی است.
وی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور، این خدمات هر جا که مورد نیاز باشد به مردم ارائه میشود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این سازمان بر اساس وظایف قانونی، سابقه، تخصص و زیرساختی که دارد، از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است.
حسبنی یادآور شد: در چارچوب برنامههای مدونی که وجود دارد با هماهنگی کمیته مدیریت بحران، در موارد ضروری گروه اورژانس اجتماعی متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسان با خودروی اورژانس اجتماعی و تیم محب (حمایت روانی و اجتماعی) در محلهایی که حادثه ایجاد شده حضور مییابند و خدمات را به صورت رایگان ارائه میکنند.
حسینی اضافه کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در خدمت مردم عزیز است و میتوانند سؤالها و مشاورههای لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاورههای فردی، خانوادگی و گروهی، همچنین مداخلات روانی-اجتماعی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران است.
وی متذکر شد: سازمان بهزیستی کشور با بهرهگیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحرانها، برنامههای ویژهای برای آمادگی و پاسخگویی به نیازهای روانی-اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است. تیمهای محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیبدیده، آموزشهای لازم را دیدهاند و همواره در حال بهروزرسانی دانش و مهارتهای خود هستند.