بیش از ۷۰۰۰ دستگاه خودرو برقی «تسلا» در استرالیا به دلیل نقص نرمافزاری که میتواند به رانندگان آسیب برساند، فراخوان شدند.
وزیر خارجه کرهجنوبی طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور و ایالات متحده بر سر برخی مسائل مربوط به تعرفهها به توافق نرسیدهاند و به همین دلیل پس از نشست دوجانبه سران، هیچ بیانیه مشترکی صادر نشد.
دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با همتای ارمنی، بار دیگر اهمیت راهبردی قفقاز در سیاست منطقهای تهران را برجسته کرد. ایران با تکمیل کریدور شمال–جنوب و اجرای طرح خلیج فارس–دریای سیاه، در پی تثبیت جایگاه خود بهعنوان شاهراه ترانزیت اوراسیا و کاهش وابستگیهای تجاری است.
تفاهم نامه میان شرکت سهامی عام «راه آهن روسیه» و شرکت «راه آهن ایران» در مورد تبادل الکترونیکی دوجانبه دادهها مربوط به موقعیت مکانی و وضعیت ناوگان ریلی به امضای مدیران عامل دو راه آهن رسید.
ارزیابی ها حاکی از آن است که هند نه تنها واردات نفت از روسیه را کاهش نداده بلکه دست به افزایش هم زده است.
فروش خودروهای «تسلا» در اروپا در ژوئیه، برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت اما بیوایدی، رقیب چینی این شرکت، فروش خودروهای برقی خود را سه برابر کرد.
پیشبینی میشود که تعرفههای بالاتر آمریکا بر واردات کالاهای برزیل، جریان تجارت جهانی گوشت گاو را تغییر دهد.
مکانیسم ماشه به کشورهای عضو برجام (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) اجازه میدهد در صورت نقض تعهدات برجامی از سوی ایران، روند بازگرداندن تحریمهای پیشین شورای امنیت را آغاز کنند. خبرگزاری رویترز از فعالسازی روند فعالسازی مکانیسم ماشه از فردا ۶ شهریور ۱۴۰۴ خبر دادند. اما مکانیسم ماشه چیست و چه تاثیری بر اقتصادایران دارد؟
اخبار حاکی از تلاش اروپا برای فعالسازی مکانیسم ماشه است، با این وجود آثار اقتصادی این فرآیند میتواند با اقدامات صحیح کنترل شود.
رئیسجمهور آمریکا روز چهارشنبه برای بیشتر کالاهای وارداتی از هند تعرفه ۵۰ درصدی اعمال کرد تا تهدید خود برای مجازات یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان به دلیل خرید نفت ارزان از روسیه را عملی کند.
سهام نیسان هفته گذشته ۶ درصد سقوط کرد، پس از آنکه مرسدس بنز، دومین سهامدار بزرگ این خودروساز ژاپنی، کل سهام ۳.۸ درصدی خود را فروخت. این اقدام فشار تازهای بر نیسان وارد کرده است، شرکتی که در حال اجرای برنامه گسترده بازسازی، کاهش هزینهها و تعدیل نیرو است.
صنعت آلمان در حال تجربه بدترین بحران خود است؛ از سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۲۴۵ هزار شغل صنعتی از بین رفته، تولید ناخالص داخلی کاهش یافته و صادرات به آمریکا و چین به شدت سقوط کرده است. خودروسازی بهویژه فولکسواگن، مرسدس و کنتیننتال، بیشترین تأثیر را تحمل میکنند و دولت آلمان به دنبال تنوعبخشی به بازارهای جهانی است.