جدیدترین اخبار

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند فزاینده گرمایش جهانی گفت: سال 1403 سومین سال خشک ایران از نظر بارش و خشک‌ترین سال از نظر ترکیب بارش و تبخیر بود.

|

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین دستورالعمل ساخت‌وساز در عرصه‌های فرونشست خبر داد و گفت: 9000 ساختمان غیرایمن در تهران شناسایی شده است.

|

سخنگوی شهرداری تهران از ورود مدیریت شهری پایتخت به سال پنجم فعالیت خود خبر داد و گفت: در ماه‌های آینده شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد از جمله توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بهره‌برداری از دستگاه زباله‌سوز خواهیم بود.

|

معاون وزیر راه با بیان‌ این‌که منعی برای انصراف از نهضت ملی مسکن وجود ندارد،گفت:وجوه پرداختی فورا بازگردانده می‌شود.هدف ما جلوگیری از خروج اقشار کم‌درآمد است.

|

کارشناس هواشناسی با اشاره به هشدار نفوذ توده هوای سرد و سرمازدگی باغات در ۷ استان، گفت: امروز (دوشنبه، ۲۱ مهر) در استان‌های شمال‌غرب و غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

|

فرزانه صادق با تأکید بر اهمیت همکاری سه‌جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در حوزه حمل‌ونقل، ترانزیت و انرژی گفت: این همکاری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تقویت زیرساخت‌های منطقه‌ای باشد.

|

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن به آنها تا 23 مهرماه 1404 برای واریز قسط 100 میلیون تومانی مهلت داد.

|

بر اساس اطلاعات و داده‌های مرکز مدیریت راههای کشور جاده چالوس دارای ترافیک سنگین بوده و تردد خودروها در هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران-پریدس روان است.

|

بانک مسکن با اشاره به پرداخت مستمر وام برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: در نیمه نخست امسال 83 هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت واحد مسکونی به متقاضیان پرداخته است.

|

عمدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از بهره‌برداری آزادراه کنارگذر غربی قم با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و سرمایه‌گذار تا پایان سال خبر داد.

|

یک مقام مسئول سازمان هواشناسی با اشاره به صدور هشدار زرد درپی فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید، گفت: در روزهای آینده بارش باران و طوفان گرد و خاک در ۷ استان کشور پیش‌بینی می‌شود.

|

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت:طی پنچ روز آینده در نوار شرقی کشور، وزش باد و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

|

یک کارشناس اقتصادی معتقد است عملکرد محورهای کشور در مسیر کریدورهای مختلف به دلیل چالش‌های متعدد، پایین‌تر از ظرفیت واقعی است و صرفا وجود موقعیت مناسب نمی‌تواند برای کشور ما دستاورد ترانزیتی داشته باشد؛ لذا لازم است بین زیرساخت‌ها، دستگاه‌ها و بخش خصوصی کشور هماهنگی و یکپارچگی ایجاد شود؛ چراکه اگر چنین شرایطی فراهم نشود خطر جایگزین شدن مسیر ایران با دیگر کشورهای منطقه جدی خواهد شد.

|