وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اعضای ستاد فولاد گفت: صنعت فولاد به اهداف افق ۱۴۰۴ دست یافته و بخشی از ارز کشور را تامین کرده است.
در حالی که سایپا سالها با چالشهای متعددی دستوپنجه نرم کرده و محصولاتش همواره در معرض نقدهای فنی و مقایسه با استانداردهای جهانی قرار دارد، حالا خبر واگذاری این شرکت دولتی موجی از توجه و رقابت میان بازیگران بزرگ اقتصادی کشور را به همراه داشته است.
در حالی خودروسازان بار دیگر خواستار افزایش قیمت خودرو به دلیل رشد قیمت مواد اولیه هستند که افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه محصولات فولادی در بورس کالا، آن هم بر مبنای نرخهای جهانی، زنجیره تولید را مختل و هزینه زندگی مردم را بالا برده است.
کارشناس شرکت کروز از دو برابر شدن ظرفیت ساخت قالب در سال گذشته و اجرای طرح توسعهای برای خودکفایی در تولید قالبهای صنعتی و کاهش وابستگی به خارج خبر داد.
با گذشت ۷۳ روز از آغاز سال ۱۴۰۴، هیچ نشانهای از آغاز دور جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه دیده نمیشود.
مدیرعامل ایران خودرو از برنامهریزی برای توقف تولید سورن و توسعه دو پلتفرم جدید با هدف دستیابی به استانداردهای جهانی تا سال ۱۴۰۶ خبر داد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور، زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور را ۲۵۰ همت عنوان کرد.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازی کشور خواستار اصلاح فوری در ساختار قیمتگذاری خودرو شد.
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه به قیمت گذاری دستوری اعتقادی ندارد.
تاکنون سازمان ملی استاندارد واکنشی رسمی نسبت به ادامه تولید نیسان یا جایگزینی آن با محصول جدید نشان نداده و همین موضوع موجب شده است تا وضعیت قانونی و استانداردی قراردادهای مربوط در هالهای از ابهام باقی بماند.