عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا به بخش خصوصی اهلیتدار آغاز شده و با وجود فشارها و لابیهای سنتی، این تحول متوقف نخواهد شد.
در جلسه هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعضای انجمن ضمن انتقاد از بیتوجهی وزارت نیرو به تفاهمنامه تامین برق صنایع، خواستار مداخله رئیسجمهور برای رفع نابرابری در محدودیتهای انرژی شدند.
مدیرکل دفتر آحاد و خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷۵۰ هزار شناسه کالا در حوزه قطعات خودرو صادر و میلیاردها کد رهگیری روی قطعات یدکی ثبت شده است.
مدیرکل استاندارد استان تهران به شرکت های بیمه هشدار داد: بیمه آسانسورهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و بدون گواهینامه تائید ایمنی آسانسور، ممنوع بوده و این موضوع به همه شرکتهای بیمه ابلاغ شده است.
بلاتکلیفی تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۴ باعث توقف فروش در سامانه یکپارچه شده و متقاضیان بیش از ۹ مرحله فروش گذشته، همچنان منتظر تعیینتکلیف نهایی هستند.
انتشار اطلاعیه درباره توقف واگذاری سهام سایپا و ایرانخودرو، فقط ظرف چند ساعت بازار سرمایه را با شوک سنگینی روبهرو کرد.
پس از گذشت بیش از دو ماه از تصویب تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۴، وزارت صنعت هنوز آییننامه اصلاحی را ابلاغ نکرده و در برابر سوالات فعالان بازار سکوت کرده است، موضوعی که به بلاتکلیفی کامل بازار واردات خودرو منجر شده است.
معاون وزیر صمت گفت: در شرایط کنونی از وزارت نیرو انتظار داریم برق صنایع را با توجه به دستور رئیس جمهوری قطع نکنند و اگر هم بنا به قطع برق شد با برنامهریزی باشد.
ثبتنام سایپا امروز ۶ خرداد ۱۴۰۴ آغاز شد و متقاضیان میتوانند با رعایت شرایط ثبتنام سایپا و مراجعه به سامانه فروش، در طرح جدید پیشفروش سایپا با محصول عرضه شده چانگان CSS-D پلاس شرکت کنند. در این گزارش، لینک ثبتنام سایپا، جزئیات کامل شرایط و مبلغ وکالتی ثبت نام خودرو سایپا اعلام شده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر قیمت نهایی برای خودرویی اخذ شده باشد، دریافت مازاد میتواند مصداق گران فروشی باشد؛ لذا اگر مردم، خودرو را تحویل گرفتند و بیش از آنچه که در قراردادشان مشخص شده بود پرداخت کرده باشند، مصداق گرانفروشی است و تحت عنوان گرانفروشی میتوانند شکایت کنند نه اینکه تجمع کنند.