جدیدترین اخبار

رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام، با اشاره به رشد تقاضای قهوه در ایران، خواستار تدوین سازوکارهای راهبردی برای همکاری تجاری با ویتنام، دومین صادرکننده بزرگ قهوه جهان، شد.

|

رئیس اتاق بازرگانی ایران، در نشست با وزیر تجارت اوراسیا، ضعف زیرساخت‌های لجستیکی، مشکلات استانداردسازی و نبود پلتفرم مشترک اطلاعات تجاری را از موانع اصلی توسعه تجارت ایران با اوراسیا عنوان کرد.

|

رئیس اتاق ایران با اشاره به مشکلات مربوط به گواهی‌های مبدا در تجارت با اوراسیا، گفت: ایجاد یک سازوکار مشترک میان ایران و کشور‌های عضو برای صدور گواهی مبدا و ایجاد مکانیزم صدور گواهی‌های مبدا الکترونیکی، ضروری است.

|

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات ما در بخش مولد سازی مربوط به آن است که ۸۰ درصد از اقتصاد ما دولتی است.

|

رئیس مرکز بین المللی وزارت راه وشهرسازی گفت: در حال حاضر تجارت ما با ترکمنستان ۶۰۰ میلیون دلار است که در تلاش هستیم در یک بازه زمانی سه ساله و با ترسیم نقشه راه بتوانیم این میزان تجارت را افزایش دهیم  به طوری که تجارت دو کشور به در سه سال اول به ۳ میلیارد دلار برسانیم.

|

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: استفاده از شبکه‌های غیررسمی مالی، از جمله صرافی‌ها و شرکت‌های خصوصی، هزینه‌هایی تا ۱۵ درصد بر تجارت تحمیل می‌کنند؛ در صورت رفع آنها، امکان رشد چشمگیر صادرات وجود دارد.

|

روسای کل گمرکات ایران و ژاپن در دیداری مشترک بر عملیاتی‌شدن موافقتنامه گمرکی امضاشده بین دو کشور تاکید کردند.

|

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ۱۰ کشور بزرگ فعال در حوزه تجارت حلال عمدتاً غیر اسلامی هستند و سهم جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های عظیم خود یک دهم درصد است.

|

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به ظرفیت ۸ هزار میلیارد دلاری صنعت حلال، از ضرورت ایجاد مرکز فرماندهی واحد و فعال‌سازی شورای راهبری تجارت حلال برای افزایش سهم ایران در این بازار رقابتی خبر داد.

|

توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ ۱۵ می ۲۰۲۵ به اجرا درآمد و مسیر تجارت با تعرفه صفر برای بیش از ۸۷ درصد از کالاهای مبادله‌ای میان طرفین هموار شد.

|

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: از ایجاد کنسرسیوم‌های صنعتی و صادراتی و شرکت‌های ایرانی و روسی در حوزه‌های زیرساخت‌های حمل‌ونقل حمایت می‌شود.

|

در حالی که اتحادیه اروپا به طور سنتی بزرگترین مشتری پسته ایران شناخته می‌شود، صادرات پسته ایران به چین در سه ماهه نخست ۲۰۲۵ حدود ۴ برابر صادرات این محصول به اتحادیه اروپا بوده است.

|

راهکار‌های افزایش همکاری‌های گمرکی میان گمرکات ایران و ترکمنستان در نشستی بررسی شد.

|