اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

چند رسانه ای

۱۲/اسفند/۱۴۰۳ | ۱۲:۰۲
۱۱:۴۷ ۱۴۰۳/۱۲/۱۲

احداث تراورس خطوط ریلی در ۴ کارخانه کشور/ کارگران راه‌آهن را حفظ کردیم

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن با بیان اینکه در حال حاضر ۴ کارخانه ساخت تراورس در کشور فعال است و تولیدات داخلی با کیفیت دارد، گفت: در سنوات گذشته با وجود مشکلات متعدد برای شرکت، اصلا تعدیل را در دستور کار قرار ندادیم.
کد خبر:۱۶۸۷۷

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ مصطفی معینی، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت تراورس به عنوان یک شرکت دولتی، تعمیر و نگهداری ۷۰ درصد خطوط ریلی کشور را برعهده دارد و روسازی، بازسازی بهسازی، زیرسازی و احداث را انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به تولید تراورس توسط این شرکت برای خطوط ریلی کشور اضافه کرد: راه‌آهن منطقه تهران، شمال شرق یک (سمنان)، راه‌آهن خراسان، راه‌آهن شمال یک، راه‌آهن گرگان، راه‌آهن لرستان، راه‌آهن زاگرس، راه آهن اصفهان، راه آهن هرمزگان و راه‌آهن جنوب شرق به مرکزیت زاهدان را ما نگهداری می‌کنیم. 

به گفته معینی تراورس در روسازی و ساخت خطوط مترو هم فعالیت می‌کند. قدمت شرکت ۳۰ سال است که از زمان تاسیس احداث خطوط جدید راه‌آهن اولویت شرکت بوده است. 

وی با بیان اینکه در ۲۰ استان کارگاه داریم، گفت: روگذر و زیرگذر در آستانه‌ ورودی شهرها هم احداث کرده‌ایم. 

به گفته معینی تراورس در ۴ کارخانه بزرگ کشور ساخت تجهیزات بتنی تراورس را انجام می‌دهد همچنین فرآورده بتنی در پروژه‌ ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: در کرج، اندیشمک، قزوین و شیرکان کارخانه فعال داریم. در شیرگاه تولید تراورس چوبی داریم. در سوزن ایستگاه‌ها از تراورس چوبی استفاده می‌کنیم. 

به گفته مدیرعامل تراورس در امسال که سال جهش تولید با مشارکت مردم بود، سعی کردیم از تک‌محصولی خارج سویم، مشکلات کارگرانمان را کاهش دهیم.

معینی بیان کرد: شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن درآمد-هزینه‌ای است بودجه ندارد.

وی با بیان اینکه امسال رشد اشتغال، رشد درآمد، رشد اجرای پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار گرفت، افزود: تراورس شرکت دولتی است و سهامدار تراورس شرکت راه‌آهن است.

وی تصریح کرد: برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم، شرکت‌هایی موفق هستند که در شرایط سخت دارای برنامه باشند.

معینی اظهار داشت: مترو اصفهان خط یک، در مشهد خط یک و دو مترو و در تهران خط پنج و هفت مترو را ساختیم و احداث خط مترو کرج-هشتگرد را انجام دادیم.
ما از اولین سازندگان در روسازی راه‌آهن درون‌ و‌ برون‌شهری هستیم.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن افزود: سال ۹۳ میزان ارزش‌گذاری شرکت ۲۳۰ میلیارد تومان بود، ارزش فعلی شرکت با قیمت روز حدود ۴ هزار میلیارد تومان و زیان انباشته خیلی کم است، البته هم‌اکنون در حال تجدید ارزیابی هستیم.

وی تصریح کرد: حقوق کارگران ما به‌روز است قبلا تا ۲ ماه هم تاخیر داشتیم. بخشی از سبد معیشتی و اعیاد به پرسنل پرداخت شد و عیدی و حقوق اسفند پرسنل را پرداخت خواهیم کرد.در بیمه تامین اجتماعی مشکل داشتیم که رفع شد. ما به عنوان یک دستگاه دولتی تابع پرداخت دستمزد هماهنگ هستیم

وی افزود: به خاطر مشکلات گذشته، شرکت بدهی مالیاتی بیمه و بانکی داریم اما اصلا تعدیل نیرو نداشتیم، در مقطعی محصولات ما خریداری نمی‌شد، تولید و دپو کردیم. ما هیچگاه از دولت و هیچ سازمان و نهادی پولی دریافت نکردیم

وی ابراز امیدواری کرد تا بخش‌های مالیات، بانکی و بیمه همراهی بیشتری با ما داشته باشند تا اشتغال کارگران ما دچار آسیب نشود و همچنین تولید و اشتغال دچار خدشه نشود.

به گفته مدیرعامل تراورس، در احداث حوزه خطوط پرسرعت ریلی، چیزی کم نداریم.

ارسال نظرات