اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

چند رسانه ای

۲۱/اسفند/۱۴۰۳ | ۱۷:۰۲
۱۶:۴۷ ۱۴۰۳/۱۲/۲۱

افزایش تعداد مراکز تجاری ایران در کشورهای غرب آسیا

 مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مهم‌ترین تحولات تجاری ایران با کشورهای غرب آسیا، از افزایش تعداد مراکز تجاری ایران در این کشورها در سال جاری خبر داد.
کد خبر:۱۷۷۱۲

به گزارش اقتصاد معاصر؛ عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران اهداف ترویجی را یکی از رویکردها و کارویژه‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران دانست و افزود: در سال جاری برگزاری نمایشگاه‌ها، پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری باجدیت بیشتری دنبال شد.

به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران، در سال جاری بیشترین پاویون‌های کشورمان در نمایشگاه‌های بین المللی کشورهای ترکیه، عراق، امارات و عمان برگزار شد و ایران توانست ضمن تصاحب بازارهای جدید در این کشورها توانمندی‌های صنعتی و تولیدی خود را به معرض نمایش بگذارد.

وی با اشاره به افزایش پذیرش هیات‌های تجاری در دفتر غرب آسیا، تصریح‌کرد: بیشترین ظرفیت پذیرش از کشورهای ترکیه، عراق و عمان انجام شد. همچنین از امارات متحده عربی، کویت و عربستان نیز پذیرش‌ هیات انجام شد و در جذب هیات‌های تجاری برای رویداد ایران اکسپو ۱۴۰۳ دفتر غرب آسیا بسیار فعال بود. هم اکنون نیز برای موفقیت بیشتر اکسپو سال آینده برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کرده است.

ربیهاوی از افزایش تعداد مراکز تجاری در سال جاری خبر داد و افزود: مراکز تجاری در کنار سفارت و رایزنان بازرگانی می‌توانند فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه تجارت انجام بدهند و خدمات تجاری خود را در اختیار بخش خصوصی و دولتی بگذارند؛ درکشورهایی که حجم تجاری ما بالا است تعداد مراکز تجاری فعال خود را افزایش دادیم یا تثبیت کردیم.

مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال جاری زمینه شروع فعالیت تجاری با برخی کشورها از جمله عربستان باز شد و به بیان دیگر روابط تجاری ما با این کشور وارد فصل جدیدی شد؛ در این خصوص نمایندگان بخش خصوصی با همکاری اتاق بازرگانی ایران ارتباطات خوبی را با شرکت‌های عربستانی ایجاد کرده اند.

ارسال نظرات