به گزارش اقتصاد معاصر بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، با آغاز بهرهبرداری از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی و به منظور تسهیل در بهرهبرداری کاربران، دوره استفاده آموزشی این سامانه از ابتدای اردیبهشتماه آغاز شده و تا 17 اردیبهشت 1404 ادامه خواهد داشت.
بر این اساس، مؤدیان میتوانند با ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، نسبت به ارسال اطلاعات دفاتر خود اقدام کرده و ضمن آشنایی با محیط سامانه، دستورالعملها و قواعد ثبت اطلاعات را انجام دهند.
گفتنی است، اطلاعات بارگذاری شده در این دوره صرفاً جهت تست و آشنایی بوده و با پایان یافتن این دوره، طی اطلاعیهای رسمی، اطلاعات حذف و پس از آن، بهرهبرداری نهایی و رسمی از سامانه آغاز میشود.
مؤدیان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir و انتخاب گزینه «ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی»، وارد این سامانه شوند.
این اقدام در ادامه فرآیند تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور و در اجرای بند «ج» ماده (4) قانون برنامه هفتم توسعه و بند «ج» ماده (67) قانون برنامه ششم توسعه، با هدف کاهش هزینهها، ارتقاء شفافیت و حذف دفاتر کاغذی پلمپ شده صورت میگیرد.
اطلاعرسانیهای تکمیلی در خصوص بهرهبرداری از سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور منتشر خواهد شد.