اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

چند رسانه ای

۰۸/ارديبهشت/۱۴۰۴ | ۱۷:۵۲
۱۷:۳۲ ۱۴۰۴/۰۲/۰۸

صدور ۳۸۱ گواهی تمکن مالی الکترونیک در فروردین ۱۴۰۴

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در فروردین امسال، تعداد ۳۸۱ گواهی تمکن مالی الکترونیک برای متقاضیان صادر شده است.
کد خبر:۲۱۴۲۸
 

به گزارش اقتصاد معاصر؛ اطلاعات ثبت شده حاکی از آن است که در اولین ماه سال ۱۴۰۴، از تعداد ۳۸۱ گواهی تمکن مالی الکترونیک صادر شده، ۲۹۷ درخواست برای «صورت وضعیت دارایی» و ۸۴ درخواست برای «گواهی خلاصه معاملات» بوده است.

مزیت‌ها

بر پایه این گزارش، صدور گواهی تمکن مالی برای «دریافت خدمات کنسولی جهت اقامت در سایر کشورها و اثبات توان مالی دانشجویان برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های بین‌المللی» از جمله مزیت‌های الکترونیکی شدن این خدمت است.

روش دریافت

بر اساس اعلام سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامداران سجامی شده می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه(سامانه DDN)، به آدرس ddn.csdiran.ir «بخش میز خدمت الکترونیک»، با انتخاب نوع گواهی مورد نیاز خود، درخواست خود را ثبت کرده و نسخه الکترونیکی و مورد تایید صورت وضعیت دارایی خود را دریافت کنند.

افزون بر این، با توجه به این که درخواست در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه(DDN) ثبت می‌شود، نیازمند ارائه هیچ مدرکی نیست و شخص می‌تواند نامه صورت وضعیت دارایی را برای یک تاریخ مشخص در گذشته، درخواست کند.

هم‌چنین، تعیین بازه زمانی خلاصه گردش معاملات، انتخابی و به انتخاب شخص است. مبلغ قید شده در صورت وضعیت دارایی شامل ارزش تمامی سهام متعلق به شخص، با کسر سهام وثیقه یا سهام مسدود(فریز) شده شخص است.

از سویی دیگر، در صورتی که متقاضیان از وثیقه یا مسدود بودن سهام خود یا دلایل آن اطلاع نداشته باشند، می‌توانند از طریق کارگزار ناظر خود استعلام و اقدام به رفع آن کنند. برای صدور صورت وضعیت دارایی، حداقل دارایی اشخاص در نظر گرفته نمی‌شود.

با توجه به آنکه در حال حاضر اپراتور صحت نام انگلیسی اظهار شده توسط متقاضی را بررسی و تایید می‌کند، صدور نامه تمکن مالی حداقل یک روز کاری زمان می‌برد و اشخاص می‌توانند نسخه الکترونیکی آن را در قالب فایل PDF دریافت و درصورت تمایل و نیاز پرینت بگیرند.

راه‌اندازی بازوی پشتیبان برای پاسخگویی درباره تمکن مالی

این گزارش می‌افزاید: سهامدارانی که در پیام رسان (بله) حضور دارند می‌توانند از طریق شناسه «csdiran_supportbot@» وارد بازوی پشتیبانی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شوند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

ارسال نظرات