به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر، پس از رسانهای شدن سفر فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی و خانواده درجه یک و درجه دو وی به کیش با تامین مالی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، بلافاصله روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در واکنشی منفعلانه و پوپولیستی مدعی شد که این سفر از محل هزینه شخصی بوده است.
مجید اخوان، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی این وزارتخانه روز گذشته در گفتوگویی که با رسانه دولت ترتیب داده شده بود، مدعی شد: ادعای استفاده از بیتالمال در سفر وزیر راه و شهر سازی به کیش نادرست است.
وی ضمن تاکید بر حقوق قانونی کارکنان دولت در استفاده از مرخصی روزانه مطابق با ضوابط جاری اداری، گفته است: سفر انجامشده، سفری کاملاً شخصی و خانوادگی بوده که با همراهی دو خانواده دیگر و در مجموع به تعداد هفت نفر از بستگان بوده و هیچگونه ارتباطی با مأموریتهای اداری یا منابع وزارت راه و شهرسازی نداشته است.
این ادعا در حالی مطرح میشود که وزیر راه و شهرسازی به عنوان راس هرم مدیرتی وزارت راه، در ایام طرح سفرهای نوروزی و پیک سفرها و جابهجایی مسافران، وظیفه نظارت بر خدماترسانی در پایانههای مسافری، فرودگاهها، ایستگاههای راهآهن و ناوگان حمل و نقل را دارد؛ نگارنده به خاطر ندارد در طول عمر جمهوری اسلامی، وزیر راهی را که در ایام پیک سفرهای نوروزی، به سفری شخصی برود چه برسد به اینکه این سفر شخصی و اقامت در سوئیت رویال رو به باغ و دریا و غذای رایگان همه از محل بیتالمال تامین شده باشد.
در ادامه، اسناد اقامت رایگان فرزانه صادق در این سفر شخصی قابل مشاهده است.
از سوی دیگر انتصاب برادر وزیر راه، عباس صادق مالواجرد، به عنوان دستیار ویژه وزیر راه و استقرار وی در طبقه پانزدهم وزارتخانه و در اختیار قرار دادن یک دستگاه خودرو گرانقیمت وزارتخانه برای رفت و آمد شخصی وی، از دیگر مواردی است که نماد سواستفاده از موضعیت شغلی و حاکمیتی برای منافع شخصی و خانوادگی است.
فارغ از این اتفاقات که یک سفر شخصی وزیر راه و خانواده به کیش و اقامات در یک هتل رویال رو به باغ و دریا یک میلیارد تومان برای بیت المال هزینه برداشته است، موضوعات مهمتری در تایید عدم کفایت فرزانه صادق وجود دارد که ضرورت دارد از سوی نمایندگان مردم در مجلس دنبال شود.
بیتفاوتی نسبت به جهش تولید مسکن و ساخت مسکن برای فقرا، عدم دنبال کردن تعهد دولتهای قبلی در ساخت مسکن، رهاشدگی بخش حمل و نقل در انواع مدلها، نبود بلیت در اغلب ایام سال و فرسودگی انواع ناوگان، تنها بخشی از کمکاریها و بیتفاوتی وزیر راه و شهرسازی در انجام مسوولیت خود است.