اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

بازار

چند رسانه ای

۳۰/مهر/۱۴۰۴ | ۱۲:۲۰
۱۲:۱۳ ۱۴۰۴/۰۷/۳۰

افزایش رسمی قیمت محصولات سایپا

شرکت خودروسازی سایپا (نماد خساپا) با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، از تغییر نرخ فروش انواع محصولات خود شامل خانواده‌های کوییک، ساینا، اطلس و شاهین خبر داد.
کد خبر:۳۶۷۸۹

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ بر اساس اطلاعات منتشرشده در گزارش رسمی سایپا، قیمت‌های جدید محصولات این شرکت به‌ صورت خالص سهم کارخانه (پیش از محاسبه مالیات، بیمه و سایر عوارض) تعیین شده است. 

طبق این اطلاعیه، کوییک S با استاندارد ۸۵ گانه ۴۷۰ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و نسخه کوییک GLX نیز ۴۸۸ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان نرخ گرفته است. 

در ادامه، ساینا S با همین استاندارد ۴۲۴ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان و نسخه ساینا GLX پایه گازسوز (CNG) ۵۲۱ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان اعلام شد. مدل ساینا S اتوماتیک نیز به ۵۶۱ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان رسیده است.

افزایش در مدل‌های جدید اطلس و شاهین

در میان خودروهای جدیدتر سایپا، اطلس دنده‌ای با نرخ ۶۵۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و نسخه اطلس اتوماتیک CVT با قیمت ۸۱۷ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان معرفی شده است. 

در بخش محصولات بالاتر، شاهین G با قیمت ۷۷۴ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان و مدل شاهین اتومات پلاس با استاندارد ۸۵‌گانه، با بهای یک میلیارد و ۵۴ میلیون و ۸۲۱ هزار تومان عرضه خواهد شد. این رقم، شاهین را به گران‌ترین خودروی فعلی سایپا تبدیل کرده است.

توضیح سایپا درباره آثار مالی و هزینه‌های جانبی

سایپا در پایان اطلاعیه خود تاکید کرده که قیمت‌های اعلامی صرفا مربوط به سهم کارخانه بوده و هزینه‌های جانبی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، عوارض شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های قانونی طبق مقررات جداگانه محاسبه خواهد شد. 

همچنین شرکت اعلام کرده که تاثیر تغییر نرخ‌ها بر درآمد عملیاتی تا پایان سال مالی جاری بررسی و در گزارش‌های بعدی به سهامداران اطلاع‌رسانی می‌شود. 

این تصمیم سایپا در شرایطی اتخاذ شده که بازار خودرو با رکود نسبی معاملات و انتظار برای سیاست‌های جدید شورای رقابت و وزارت صمت روبه‌روست. کارشناسان معتقدند افزایش نرخ‌های کارخانه‌ای در نیمه دوم سال می‌تواند بر قیمت‌های بازار آزاد نیز اثرگذار باشد و در عین حال درآمد عملیاتی خودروسازان بورسی را تقویت کند.

ارسال نظرات