به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ صبح امروز وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور همچنین استاندار استان مرکزی بر سر پروژه آزادراه ساوه-سلفچگان حاضر شدند تا عملیات تعریض این آزادراه در باند سوم و در واقع ۶ خطه شدن این مسیر آزادراهی کلید بخورد؛ بنابراین گزارش آزادراه ساوه- سلفچگان ۴ خطه است، ۴۲ هزار وسیله نقلیه روزانه از این مسیر تردد میکند که ۴۵ درصد وسایل سنگین است و لازم است ۶ خطه شود.
این آزادراه با سرمایه گذاری ۱۲ همتی بخش خصوصی به صورت ۹۰-۱۰ درصد اجرا میشود که سهم دولت ۱۰ درصد است.
باند سوم این آزادراه ۶۵ کیلومتر خواهد بود و ۸ همت هزینه اجرای آن خواهد شد که در ۴ سال اجرا میشود.
این مسیر آزادراهی ۱۷ دستگاه پل بزرگ دارد.
در این مراسم بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این مسیر قطعهای از کریدور شمال-جنوب و غرب به شرق کشور است.
در ادامه این مراسم، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این مسیر آزادراهی بخشی از کریدور ترانزیتی کشور است و تکمیل آن اثرات بینالمللی دارد.
وی از دیپلماسی رئیسجمهور با کشورهای همسایه تقدیر کرد و گفت: اخیرا سفری به کشور آذربایجان و پاکستان داشتم، نشست سهجانبه ایران-آذربایجان- روسیه در باکو برگزار شد.
وزیر راه و شهرسازی در این نشست درباره تصمیم در موضوع در حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب و خطآهن رشت - آستارا مباحثی مطرح شد که اثراتی مهمی دارد.
صادق اظهار کرد: در نشست پاکستان، موضوعات مهمی مطرح شد اول آنکه ایران واسطی خواد بود که کشورهای cis از طریق ایران به پاکستان متصل شوند.
دوم اینکه پاکستان واصل چین و ایران خواهد بود و سوم اینکه پاکستان بار چین را به اروپا متصل میکند.
به گفته وی در یک سال گذشته با همه مشکلات و تحریمها اراده دستاندرکاران این سرزمین خدشهدار نشده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: سالهای گذشته وعدههایی دادیم قبل از اینکه زمین موجود شده و آمادهسازی شود، تسهیلات بانکی موجود باشد، زیرساختها تکمیل شود و پروانه ساخت موجود باشد.
صادق افزود: در این یک سال تلاش کردیم همه وعدهها را روی زمین عملیاتی کنیم. در ۳ افتتاح گذشته هم همین اتفاق رخ داد، زمین بدون آب و برق تحویل مردم نشده و نمیشود.