به گزارش اقتصاد معاصر؛ برنامهی طنز و تحلیلی پاورقی که با اجرای محمدرضا شهبازی و تهیهکنندگی مهراد نجفی روی آنتن شبکه دو میرود، هر شب با نگاهی متفاوت به اتفاقات روز و اخبار فضای مجازی، موجی از بازخورد و گفتوگو را میان مخاطبان ایجاد کرده است. این برنامه با آیتمهای خلاقانه، پویشهای اجتماعی و طنزهای تند و هوشمندانه، به یکی از موفقترین تولیدات تلویزیون در سالهای اخیر تبدیل شده؛ اما جزئیات تازه دربارهی زمان پخش، محتوای ویژه و پشت صحنه پاورقی ۱۴۰۴ را در ادامه خواهید خواند.
برنامه «پاورقی» یکی از تولیدات موفق و تاثیرگذار شبکه دو سیماست که با زبان طنز اجتماعی و سیاسی، تلاش میکند ابعاد پنهان و پشتپردهی اخبار روز فضای مجازی و رسانههای بینالمللی را برای مخاطبان روشن کند. این برنامه با هدف روشنگری، افزایش سواد رسانهای و تحلیل رویدادهای روز، توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه دو سیما پخش میشود و بازپخش آن نیز معمولاً در ساعتهای ۲۳:۳۰ و ۱۱ صبح روز بعد در جدول پخش شبکه دو قرار دارد.
برنامه تلویزیونی «پاورقی» به عنوان یکی از پرمخاطبترین و پربازدیدترین تولیدات شبکه دو سیما، با اجرای محمدرضا شهبازی و تهیهکنندگی مهراد نجفی، ضمن پرداختن به لایههای پنهان رویدادهای خبری، توانسته با استقبال گسترده مردم و میلیونها بازدید در فضای مجازی، جایگاه ویژهای در میان مخاطبان رسانه ملی پیدا کند.
برنامه پاورقی با اجرای محمدرضا شهبازی و تهیهکنندگی مهراد نجفی، رویکردی طنزآمیز، تحلیلی و واقعنگر دارد و با ترکیب خبر، طنز و تحلیل اجتماعی، به بررسی موضوعات روز جامعه میپردازد.
این برنامه با آیتمهایی متنوع از جمله:
«باغ اروپا»
«جوالدوز»
«مصاحبه با تاریخ»
«صداهای شما»
توانسته ضمن جذب مخاطب، به میانگین بیش از ۷ هزار بازدید برای هر قسمت دست پیدا کند.
بر اساس آمار منتشرشده، برنامه پاورقی با تولید بیش از ۶۰۰ قسمت و بیش از ۱۳ میلیون بازدید در تلوبیون، یکی از پرمخاطبترین تولیدات رسانه ملی است.
این برنامه هر هفته هزاران پیامک و صدها تماس تلفنی مستقیم از مخاطبان دریافت میکند و در فضای مجازی نیز ویدیوهای آن بهصورت گسترده بازنشر میشود.
از جمله پویشهای موفق پاورقی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
پویش «سلام به پاورقی»
پویش «رجز پاورقی» (همزمان با جنگ ایران و اسرائیل)
پویش «مرگ بر آمریکا» (در واکنش به حمله آمریکا به فردو)
پویش «سلام به پاورقی از خلیج همیشه فارس» (پاسخ به اظهارات ترامپ)
پویش خوزستان و کمپین صرفهجویی در مصرف گاز
این برنامه همچنین با کمک به خیریه حضرت خدیجه برای حمایت از مردم غزه، جلوهای انسانی و اجتماعی از خود نشان داده است.
حامد بامروتنژاد، مدیر شبکه دو سیما، درخصوص تداوم تولید این برنامه گفت:
«برنامه پاورقی با موفقیت در بیش از ۶۰۰ قسمت، توانسته مخاطبان وفادار خود را حفظ کند و به یکی از ویژندهای شبکه دو سیما تبدیل شود. این برنامه نهتنها به تبیین موضوعات روز میپردازد، بلکه با اعتمادبهنفس از دستاوردهای جمهوری اسلامی دفاع میکند و در برابر جریانهای خودتحقیر و غربزده میایستد.»
وی افزود که این برنامه به دلیل استقبال بیسابقه مردمی و تعامل گسترده مخاطبان از طریق تماسهای تلفنی و پیامک، همچنان مورد حمایت شبکه قرار دارد و تولید آن ادامه خواهد داشت.
برنامه پاورقی شبکه دو سیما با ترکیب طنز هوشمندانه، تحلیل رسانهای و نگاه اجتماعی، توانسته جایگاه خود را در میان مردم و رسانه ملی تثبیت کند. ساعت پخش پاورقی (شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵) به زمانی ثابت برای علاقهمندان به طنز تحلیلی تبدیل شده است. این برنامه با استقبال گسترده و میلیونها بازدید، نشان داده که ترکیب طنز و آگاهیبخشی رسانهای میتواند الگویی موفق برای تولیدات آینده صداوسیما باشد.