اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

بازار

چند رسانه ای

۰۵/تير/۱۴۰۵ | ۱۰:۰۹
۱۰:۰۰ ۱۴۰۵/۰۴/۰۵

محاصره دریایی آمریکا، تولید نفت ایران را صفر نکرد

آژانس بین‌المللی انرژی مدعی شد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته با کاهش یک میلیونی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید. 
کد خبر:۵۳۴۲۱

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد در نتیجه انسداد تنگه هرمز و اعمال محاصره دریایی آمریکا علیه ایران، تولید نفت اوپک در ماه می امسال ۸۷۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و به ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است. 

بر اساس ادعای این نهاد بین‌المللی، ایران بیشترین میزان کاهش تولید را طی این ماه در میان اعضای اوپک تجربه کرده است. 

بر اساس این ادعا تولید نفت ایران در ماه می یک میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. ایران در ماه آوریل ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود که این رقم در ماه می به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.  

محاصره دریایی آمریکا علیه ایران از اواسط ماه آوریل به اجرا گذاشته شد. رئیس جمهور آمریکا پیش‌بینی کرده بود با پر شدن مخازن ذخیره ایران، تولید نفت این کشور طی چند روز به صفر برسد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد این پیش بینی مبنای منطقی نداشته است. ایران در پی اعمال محاصره دریایی آمریکا برای به حداقل رساندن زیان‌های ناشی از این سیاست خصمانه، تولید نفت خود را در ماه‌های آوریل و می به طور تدریجی تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.  

بر اساس این گزارش، در میان اعضای اوپک، تولید نفت عربستان سعودی در ماه مه ۲۰۲۶ با افزایش جزئی نسبت به ماه قبل، از ۶.۵۳ میلیون بشکه در روز به ۶.۵۹ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت عراق نیز در ماه مه روندی صعودی داشت و از ۱.۴۵ میلیون بشکه در روز در آوریل به ۱.۴۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. کویت نیز در ماه مه تولید خود را نسبت به آوریل افزایش داد و تولید نفت این کشور از ۵۷۰ هزار بشکه در روز به ۶۴۰ هزار بشکه در روز رسید.

ارسال نظرات
captcha