اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

بازار

چند رسانه ای

۰۶/تير/۱۴۰۵ | ۱۱:۱۸
۱۰:۳۳ ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

فعال‌سازی مجدد تجارت ایران و امارات

معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از فعال‌سازی مجدد مراودات تجاری میان ایران و امارات از مسیر بندر جبل‌علی به عنوان یکی از مهمترین بنادر جنوب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر:۵۳۵۸۴

به گزارش اقتصاد معاصر؛ سیدمحمدصادق قنادزاده با اشاره به فعالیت بندر جبل علی اظهار داشت: این بندر یکی از مهمترین بنادر ترانزیتی جنوبی کشور امارات با ایران است که عمده تجارت با ایران از این طریق انجام می شد.

وی با یادآوری اینکه در جریان جنگ تحمیلی سوم، حمل و ترانزیت کالاها از این بندر متوقف شد، ادامه داد: آمارهای مختلفی از رسوب کانتینرهای ایرانی در این بندر وجود دارد زیرا تجار ایرانی در ماههای گذشته به دلیل شرایط جنگ نتوانسته اند کالاهای خود را ترخیص کنند.

معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: اکنون پس از بازگشت آرامش نسبی به منطقه، شاهد ترخیص کالاها و کانتینرها از این بندر به ایران هستیم.

وی با بیان اینکه مسیرهای تجاری با امارات شروع شده است گفت: با شیب ملایمی تجارت در حال انجام است که امیدواریم به شرایط عادی قبل از جنگ بازگردد./ ایرنا

ارسال نظرات
captcha