به گزارش اقتصاد معاصر؛ علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۴ میلیون تن گندم با ارزش ۲۰۰ همت از کشاورزان خریداری شده است.
وی از پرداخت ۵۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد از مطالبات گندمکاران خبر داد و افزود: از ۱۶ خرداد کشاورزان دریافتی از سوی دولت بابت گندم تحویلی خود نداشتهاند.
ایمانی ادامه داد: علی رغم وعده وزیر جهاد و پیگیری های مکرر تاکنون پرداخت مطالبات به جایی نرسیده است.
ایمانی با بیان اینکه طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود، گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات چالش های متعددی برای کشاورزان ایجاد کرده به طوریکه در ساعات مختلف شبانهروز بانکهای عامل بابت سررسید وام با کشاورز با خانواده و ضامن تماس می گیرند که این امر منجر به ناراحتی کشاورزان شده است./باشگاه خبرنگاران