اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

بازار

چند رسانه ای

۰۷/تير/۱۴۰۵ | ۱۴:۲۶
۱۴:۱۸ ۱۴۰۵/۰۴/۰۷

قرارداد ایجاد مرکز لجستیکی قزاق‌ها در بندر شهید رجایی امضا شد

قرارداد سرمایه‌گذاری و ایجاد مرکز لجستیکی جمهوری قزاقستان در پسکرانه بندر شهید رجایی امضا شد.
کد خبر:۵۳۷۰۷

به گزارش اقتصاد معاصر؛ قرارداد سرمایه‌گذاری و ایجاد مرکز لجستیکی جمهوری قزاقستان در پسکرانه بندر شهید رجایی طی مراسمی با حضور  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اون تالپ اونالبایف، سفیر جمهوری قزاقستان در تهران امضا شد.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان صبح امروز در این‌باره گفته بود: حدود یکسال است مذاکرات و هماهنگی‌ها با طرف قزاقستانی انجام شده و تفاهم‌نامه‌های اولیه نیز پیش‌تر به امضا رسیده  و امروز این قرارداد به‌صورت رسمی امضا خواهد شد.

وی افزود: این پروژه شامل احداث یک مرکز لجستیکی در بندر شهید رجایی به مساحت حدود 15 هکتار است که به‌عنوان حلقه‌ای از زنجیره مراکز لجستیکی در قزاقستان، بنادر مبدأ و بندر شهید رجایی برای توسعه ترانزیت عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری این طرح گفت: حجم سرمایه‌گذاری حدود 25 میلیون دلار است که به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از سوی طرف قزاقستانی انجام می‌شود.

عباس‌نژاد این پروژه را یکی از معدود نمونه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال‌های اخیر در بنادر ایران عنوان کرد و افزود: در این طرح، برخلاف برخی پروژه‌های گذشته 100 درصد سرمایه‌گذاری توسط طرف قزاقستانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای این پروژه دوره ساخت 2 ساله در نظر گرفته شده و پس از آن بهره‌برداری آغاز خواهد شد. در مرحله بهره‌برداری، حجم ترانزیت سالانه حدود یک و نیم میلیون تن پیش‌بینی شده که قابلیت افزایش و توسعه نیز دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: مدت قرارداد 27 سال است که شامل حدود 25 سال بهره‌برداری خواهد بود و امکان بازنگری در دوره‌های پنج‌ساله و متناسب با شرایط آینده و افزایش حجم ترانزیت در آن پیش‌بینی شده است./تسنیم

ارسال نظرات
captcha