۱۷/بهمن/۱۴۰۳ | ۱۶:۳۳
تاکید دادستانی بر اجرای رای شورای رقابت درباره کروز وزیر صمت: شرایط ذخایر کالاهای اساسی برای شب عید تامین است وکالتی کردن حساب بانکی برای ثبت نام جدید ایران خودرو امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۳+ سایت ایران خودرو ثبت نام ایران خودرو امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۳+ لینک سایت ثبت نام خودرو‌های ایران خودرو شناسایی ذخایر ۱۰۰ میلیون تنی سنگ‌آهن در معدن دشت‌یوز یزد ثبت نام بدون قرعه کشی ایران خودرو ویژه دهه فجر بهمن ۱۴۰۳+ شرایط و سایت ثبت نام ایران خودرو مصوبه شورای رقابت بر عدم‌اهلیت شرکت کروز + سند تحمیل خسارت ۱۰ همتی ناترازی انرژی به صنعت سیمان توضیحات معاون وزیر صمت درباره واردات لوازم خانگی تأیید حکم شورای رقابت درباره تعارض منافع کروز در ایران‌خودرو شورای رقابت: مدیریت ایران خودرو توسط کروز غیرقانونی است ثبت نام خودرو لاماری ویژه دهه فجر امروز دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳+ شرایط و قیمت ثبت نام خودرو‌های سایپا ویژه دهه فجر امروز ۱۵ بهمن ۱۴۰۳+شرایط ثبت نام سایپا و قیمت نتایج قرعه کشی ایران خودرو امروز ۱۵ بهمن ۱۴۰۳+ اسامی برندگان ایران خودرو و فراخوان واریز وجه
۱۱:۰۸ ۱۴۰۳/۱۰/۲۲

اتفاق عجیب در بازار؛ این شاسی‌بلند بی‌ام‌و بدون مشتری ماند!

بی‌ام‌و XM در سال ۲۰۲۴ با کاهش فروش چشمگیر ۱۴.۷ درصدی در بازار آمریکا مواجه شد. تنها ۱،۹۷۴ دستگاه از این مدل به فروش رسید که به‌ طور قابل توجهی کمتر از انتظارات این خودروسازی آلمانی است.
اتفاق عجیب در بازار؛ این شاسی‌بلند بی‌ام‌و بدون مشتری ماند!
کد خبر:۱۲۶۵۰

به گزارش اقتصاد معاصر، بی‌ام‌و XM، خودروی پرحاشیه‌ای است که به‌ عنوان جانشین بی‌ام‌و M۱، به‌ صورت یک شاسی‌بلند پلاگین‌هیبرید عرضه شد اما نتوانست جایگاه خود را در بازار آمریکا پیدا کند. این خودرو که از نظر طراحی و مفهوم با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده، در سال ۲۰۲۴ به کم‌فروش‌ترین محصول بی‌ام‌و در ایالات متحده تبدیل شد. 

بر اساس آمار رسمی، فقط ۱،۹۷۴ دستگاه از خودرو XM در طول سال ۲۰۲۴ به فروش رسید که کاهش ۱۴.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ (با فروش ۲،۳۱۵ دستگاه) را نشان می‌دهد. حتی مدل Z۴ رودستر که فروش آن ۱۳.۱ درصد افزایش یافت و به ۲،۱۲۹ دستگاه رسید، عملکرد بهتری داشت.

چرا XM شکست خورد؟

فروش ناامیدکننده XM، چالش‌های بزرگی را نشان می‌دهد که بی‌ام‌و در تعریف جایگاه این خودرو با آن روبه‌رو است. تصمیم این خودروساز برای تولید یک شاسی‌بلند پلاگین‌ هیبرید به‌ جای ساخت یک کوپه اسپرت موتورمیانی، نه‌ فقط انتظار طرفداران M۱ را برآورده نکرد، بلکه به کاهش استقبال عمومی از این مدل منجر شد. 

تحلیلگران معتقدند که عدم تطابق استراتژی بازاریابی با نیازها و انتظارات خریداران، یکی از دلایل اصلی این شکست بوده است. 

با این حال در مجموع، سال ۲۰۲۴ برای بی‌ام‌و در آمریکا سال بسیار موفقی بود. این برند با تحویل ۳۷۱،۳۴۶ دستگاه خودرو، رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرد و به رکورد جدیدی دست یافت. مدل X۵ با تحویل ۷۲،۳۴۸ دستگاه، نقش اصلی را در این موفقیت ایفا کرد. X۳ با ۶۸،۷۹۸ دستگاه در جایگاه دوم و ۴ Series با ۴۲،۶۰۸ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت. 

بی‌ام‌و با فروش چشمگیر خود، از رقیب اصلی خود یعنی مرسدس بنز پیشی گرفت که با وجود رشد ۹ درصدی، فقط ۳۲۴،۵۲۸ دستگاه فروخت. رقیب دیگر این خودروساز آلمانی یعنی آئودی، با ۱۹۶،۵۷۶ دستگاه، کاهش ۱۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ را تجربه کرد. لکسوس ژاپنی نیز بهترین سال خود را در آمریکا ثبت کرد و با ۳۴۵،۶۶۹ دستگاه، مرسدس را پشت سر گذاشت اما هنوز از بی‌ام‌و عقب‌تر است.

ارسال نظرات