۳۱/تير/۱۴۰۴ | ۱۷:۱۶
پیش‌بینی تردد ۳.۷ میلیون زائر از مرزهای زمینی کشور در اربعین ۱۴۰۴ تلاش‌های ایران برای خروج از لیست سیاه FATF برای منافع ملی است پیامک‌های مالیاتی تنها با سرشماره MALIAT معتبر است مجوز رهبر انقلاب به صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در انرژی ساعت کاری این ادارات تا پایان هفته تغییر کرد+ جزییات معافیت مالیاتی گوشت شترمرغ و امعاء و احشاء دام سبک و سنگین واریز کالابرگ الکترونیکی امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۴+ مبلغ + نحوه استعلام و مشمولین فرصت دوباره برای ثبت اعتراض مالیاتی تا ۷ مرداد تمدید شد افزایش ۴ میلیونی پایگاه مؤدیان با رویکرد جدید مالیاتی سخنان جدید وزیر کار درباره دهک‌بندی خانوارها تقسیط مالیات واحدهای آسیب دیده از قطع برق غیرقانونی است امسال کدام پایه های مالیاتی از املاک لوکس وصول خواهد شد؟ وزیر کار: منابع کالابرگ ۴ دهک باقی‌مانده به خزانه ارسال شد دریافت کالابرگ دهک‌های ۴ تا ۷ از هفته آینده یارانه نقدی تیر ۱۴۰۴ فردا واریز می‌شود؟/ جدول زمان‌بندی واریز یارانه‌ها منتشر شد خبر جدید درباره واریز کالابرگ الکترونیکی دهک‌های ۴ تا ۷ + جزییات و نحوه استعلام
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

اتمام خط آهن چابهار و زاهدان تا پایان سال آینده

 معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح راه‌آهن چابهار - زاهدان با تأمین اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی، تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.
اتمام خط آهن چابهار و زاهدان تا پایان سال آینده
کد خبر:۱۴۶۸۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تشریح نقشه راه دولت برای توسعه سواحل جنوب و منطقه مکران اظهار داشت: طرح راه‌آهن چابهار - زاهدان، بخشی از کریدور حمل‌ونقل شمال - جنوب ایران محسوب می شود که تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز این پروژه، تأمین شده و محدودیتی از این بابت وجود ندارد، افزود: این خط ریلی که اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی کشور را فراهم می‌کند، نقش مهمی در توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت منطقه‌ای خواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت راهبرادی این پروژه، گفت: این خط ریلی از چابهار آغاز شده و در مرحله نخست به زاهدان متصل می‌شود؛ اما در برنامه‌ریزی کلان، قرار است تا سرخس و مشهد نیز امتداد یابد.

پورمحمدی گفت: اتصال این مسیر به شبکه سراسری راه‌آهن، نقش مهمی در توسعه حمل‌ونقل کالا و افزایش ظرفیت ترانزیتی ایران خواهد داشت. این پروژه در کنار بندرعباس، یک مسیر ریلی شمال - جنوب دیگر ایجاد خواهد کرد که نقش کلیدی در حمل‌ونقل بین‌المللی ایفا می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به پیشرفت‌های انجام‌شده در بخش‌های مختلف این مسیر، اعلام کرد: بخش زاهدان - خاش به اتمام رسیده و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، ادامه این مسیر تا چابهار نیز تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: پیمانکاران و وزارت راه و شهرسازی، موظف شده‌اند تا طبق جدول زمان‌بندی پیش بروند و از نظر تأمین منابع مالی، هیچ مانعی وجود ندارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه اتمام این پروژه، تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان خواهد داشت، گفت: چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران، با اتصال به شبکه ریلی، می‌تواند نقش پررنگ‌تری در تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند.

پورمحمدی سپس گفت: این مسیر، امکان انتقال کالا به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و حتی اروپا را تسهیل خواهد کرد و با کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در منطقه خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از این برنامه، به تشریح زیرساخت های توسعه‌ای مورد نیاز در بخش های مختلف در سواحل جنوب پرداخت و به بیان نکاتی درباره اهمیت محیط زیست و مشارکت مردم و جوامع محلی در منطقه مکران پرداخت.