۱۹:۳۵ ۱۴۰۳/۱۲/۲۲

چگونه بفهمیم کالابرگ به ما تعلق میگیرد؟

طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت از معیشت خانوارهای کم‌درآمد اجرا شده است. اگر می‌خواهید بدانید آیا شما مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی هستید یا خیر، این گزارش به شما کمک می‌کند تا به راحتی از وضعیت خود مطلع شوید.
چگونه بفهمیم کالابرگ به ما تعلق میگیرد؟
کد خبر:۱۷۸۳۷

 به گزارش اقتصاد معاصر؛ اگر می‌خواهید بدانید آیا جزو مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی هستید، این گزارش به شما کمک می‌کند تا با روش‌های ساده و رسمی مانند بررسی دهک درآمدی، استفاده از اپلیکیشن «شما»، استعلام کد دستوری و پیگیری از طریق مرکز تماس، از وضعیت خود مطلع شوید. با این راهنما، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید آیا واجد شرایط دریافت اعتبار کالابرگ هستید یا خیر.

چگونه بفهمیم کالابرگ به ما تعلق میگیرد

چگونه بفهمیم سبد کالا به ما تعلق میگیرد

۱. بررسی دهک درآمدی

کالابرگ الکترونیکی به دهک‌های درآمدی اول تا هفتم تعلق می‌گیرد. دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت می‌کنند. برای اطلاع از دهک درآمدی خود، می‌توانید به روش‌های زیر اقدام کنید:

  • مراجعه به سامانه وزارت رفاه: با مراجعه به سامانه رفاه ایرانیان و وارد کردن کد ملی، می‌توانید از دهک درآمدی خود مطلع شوید.

  • استفاده از اپلیکیشن «شما»: با نصب اپلیکیشن «شما» از طریق فروشگاه‌های برنامه‌ای مانند «بازار» یا «مایکت»، می‌توانید وضعیت مشمولیت خود را بررسی کنید.

۲. استعلام از طریق کد دستوری

با استفاده از کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ می‌توانید از مشمولیت خود در طرح کالابرگ الکترونیکی مطلع شوید. این سرویس به شما اطلاع می‌دهد که آیا جزو مشمولان این طرح هستید یا خیر.

۳. بررسی پیامک دریافتی

اگر جزو مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی باشید، احتمالاً پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان‌های مرتبط دریافت کرده‌اید. این پیامک حاوی اطلاعاتی درباره میزان اعتبار و نحوه استفاده از آن است.

۴. مراجعه به اپلیکیشن «شما»

اپلیکیشن «شما» به عنوان ابزار اصلی پیگیری و استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی طراحی شده است. مراحل زیر را برای بررسی مشمولیت خود دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن «شما» را از طریق فروشگاه‌های برنامه‌ای مانند «بازار» یا «مایکت» دانلود و نصب کنید.

  2. پس از ورود به اپلیکیشن، اطلاعات خود را وارد کنید.

  3. در بخش مربوط به کالابرگ الکترونیکی، وضعیت مشمولیت خود را بررسی نمایید.

۵. تماس با مرکز پشتیبانی

اگر پس از بررسی‌های فوق همچنان در مورد مشمولیت خود شک دارید، می‌توانید با مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

۶. بررسی حساب بانکی

اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب بانکی سرپرست خانوار واریز می‌شود. اگر جزو مشمولان باشید، این مبلغ به حساب شما واریز شده است. برای اطلاع از واریز اعتبار، می‌توانید به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • مراجعه به شعبه بانک

  • استفاده از دستگاه‌های خودپرداز

  • بررسی موجودی حساب از طریق اپلیکیشن بانکی

۷. بررسی وضعیت تحت پوشش سازمان‌های حمایتی

اگر تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی یا کمیته امداد هستید، به احتمال زیاد جزو مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی قرار دارید. برای اطمینان، می‌توانید با این سازمان‌ها تماس بگیرید.

 

چگونه بفهمیم سبد کالا به ما تعلق میگیرد

 

هشدار مهم

به هموطنان توصیه می‌شود از ورود به لینک‌های نامعتبر و سایت‌های غیررسمی خودداری کنند و تنها از طریق مراجع رسمی مانند اپلیکیشن «شما»، سامانه وزارت رفاه و مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ اقدام به پیگیری نمایند.

 

زمانبندی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

زمانبندی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را در ادامه بخوانید. 

مرحله اول: از ساعت ۱۷ روز شنبه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۳، اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) واریز شد.

مرحله دوم: از اول ماه مبارک رمضان، طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوار‌های سه دهک پایین درآمدی که یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی دریافت میکنند، اجرا میشود.

مرحله سوم: پس از مرحله دوم، یارانه کالابرگ برای خانوار‌های دهک‌های ۴ تا ۷ که در دولت قبل نیز مشمول طرح کالابرگ بودند، واریز خواهد شد.


بر اساس اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی از اول ماه رمضان ۱۴۰۴ آغاز میشود.

 

کالابرگ الکترونیک

مشمولان کالابرگ الکترونیکی

مشمولان کالابرگ الکترونیکی معمولاً افراد یا خانوار‌هایی هستند که از کمک‌های دولتی یا حمایت‌های اجتماعی بهره مند هستند. این افراد به طور معمول شامل گروه‌های کم درآمد و نیازمند میشوند. در طرح‌های مشابه گذشته، افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، خانوار‌های تحت پوشش یارانه، خانوار‌های با درآمد پایین یا افرادی که از خدمات سایر سازمان‌های دولتی بهره مند هستند، میتوانند مشمول دریافت کالابرگ شوند.

به طور کلی، مشمولان معمولاً افرادی هستند که:

۱. مشمول دریافت یارانه نقدی: افرادی که در لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی قرار دارند.


۲. خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی: افرادی که کمک‌های ماهانه یا حمایتی از این نهاد‌ها دریافت میکنند.


۳. افراد با درآمد کم: معمولاً این افراد از طریق سامانه‌های حمایتی دولت شناسایی میشوند.


۴. افراد و خانواده‌های ساکن در مناطق محروم یا نیازمند: که از طریق دولت یا سازمان‌های خیرخواه شناسایی میشوند.

این مشمولان پس از شناسایی، میتوانند از طریق سامانه‌های دولتی یا پیامک‌های اطلاع رسانی، از اعتبار خود برای خرید کالا‌های اساسی در ماه رمضان استفاده کنند.

اگر شما مشمول این طرح هستید، معمولاً از طریق پیامک یا سامانه‌های آنلاین مانند سامانه رفاه یا سامانه کالابرگ الکترونیک اطلاع رسانی میشوید.

مبلغ کالابرگ الکترونیکی

بر اساس اطلاعات موجود، دولت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در ماه رمضان سال ۱۴۰۴، مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است. این اعتبار قرار است در قالب بسته های حمایتی به خانوارهای مشمول پرداخت شود.

میزان اعتبار تخصیص یافته به هر خانوار، بسته به دهک درآمدی آنها متفاوت است:

دهکهای اول تا سوم: به ازای هر نفر، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

دهکهای چهارم تا هفتم: به ازای هر نفر، مبلغ ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

 

استعلام کالابرگ

نحوه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی

میزان اعتبار: دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

شرایط خرید: مشمولان میتوانند حداقل سه نوع کالای مختلف از ۱۱ قلم کالای اساسی موجود در سبد کالابرگ را خریداری کنند.

محدودیت خرید: محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد؛ در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

انتقال اعتبار: در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار در یک دوره، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد.

اقلام کالایی در طرح کالابرگ الکترونیک

اعتبار تخصیص یافته در طرح کالابرگ الکترونیک برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد که به شرح زیر است:

گروه لبنیات: شیر کم چرب، بسته ۴۰۰ گرمی پنیر UF، دبه یک و نیم کیلویی ماست کم چرب

گروه پروتئین: تخم مرغ، گوشت مرغ (سفید) و گوشت منجمد گوساله (قرمز)

گروه خواربار: ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و روغن مایع

ارسال نظرات
نظرات شما
محمدجعفر ی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
سلام ماچهارنفرهستیم که فقط ۵۰۰واریزشده مابایدبه کجامراجعه کنیم
0
0
ناشناس
۲۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
سلام شما که میگید کمیته امداد وبهزیستی اول نفر هستند کالا برگ میگیرند پس چرا برای ما که کمیته امدادهستیم تعلق نگرفته واقعا خودتونم میدونی بامردم چکارمیکنی
ناشناس
Sweden
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
با۳۵۰ چی میشه خرید خجالت اوره میلیون نریختید که یه شیرو ماست و پنیر سقفو پ. میکنه و میگن باید خرید بالای ۱ تومن باسه تا استفاده کنی والا من که رفتم فروشگاه امیران تو فردیس اینو گفت
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
سلام من قبلا کالا برگ بهم تعلق میگرفت الان نه چرا علت چیه ؟
2
0
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
لطفا جواب بدین چرا من امسال بهم کالا برگ تعلق نگرفت
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
د‌لت محترم ومسئولین خدوم خودتون که میدونید تمام اقلام قیمتهاشون لحظه ای هستن.
یه خانواده ۴نفره فقط میتوندبا این شارژ یه کیسه ۱۰کلیویی برنج بخرد.
ما رب.ماکارانی.روغن.قندوشکر.حبوبات وو تخم مرغ.گوشت ووو میخواستیم اصلا نشدبخریم.
خودمون هم پول نداشتیم بخریم.

اینقد که تو بوق وکرا میکنید کالا برگ را.لاقل بشد ۵تا خوراکی بخریم
0
0
اعظم رضاقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
ما دهک هفت هستیم ولی سبد تعلق نگرفته
3
0
ولی حسن پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
سلام به اصلا کالا بگ نه ریختن نمیدونم چرا به من کمک کنید
1
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
به ماکالابرگ ندادن بااین که دهک چهارمیم و بیمه تامین اجتماعی پس به کی میدین ماکه پولدارنیستیم
0
0