۱۳:۴۵ ۱۴۰۳/۰۶/۱۷

توضیحات صالحی درباره روند احداث خط ریلی شلمچه - بصره

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: احداث خط ریلی شلمچه - بصره یکی از طرح‌های مهم برون مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجراست.
توضیحات صالحی درباره روند احداث خط ریلی شلمچه - بصره
کد خبر:۱۸۰۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛  سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه احداث خط ریلی شلمچه - بصره یکی از طرح‌های مهم برون مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجرا است، اظهار کرد: بیش از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر احداث این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.

 

وی مین‌روبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با توجه به تلاش‌های صورت گرفته توانستیم تاکنون حدود ۴ کیلومتر در عمق خاک عراق مین‌روبی کنیم.

 

صالحی همچنین به کشف بیش از ۶ هزار انواع مین‌های جنگی و خمپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کردیم و به تدریج بقیه هم کشف و منهدم می‌شوند و بیشتر این مین‌ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است بطوری که ۵ لایه مین‌روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم.

 

مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین درباره ویژگی‌های پل احداثی برای این خط گفت: احداث پل بر روی اروند رود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است و هم اکنون در حال شمع کوبی هستیم که این شمع‌ها هر کدام با یک و نیم متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال احداث هستند.

 

صالحی در پایان افزود: امیدواریم با توجه به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران - کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین دو کشور باشیم./ مهر

ارسال نظرات