۱۹/ارديبهشت/۱۴۰۴ | ۱۰:۳۲
تعرفه هزینه ارزیابی خسارت در سال ١٤٠٤ ابلاغ شد هشدار درباره خریدآنلاین طلا؛ توجه به جزئیات قانونی ضروری است ابلاغ تسهیلات مسکن محرومان با سقف ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها سقف انتقال وجه بین بانکی سامانه‌های ساتنا، پایا و پل افزایش یافت نرخ سود بانکی ۱۴۰۴ اعلام شد+ جدول کارمزد‌های خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ به روزرسانی شد توضیحات جدید درباره وضعیت بیمه خودرو‌های خسارت دیده بندر رجایی آغاز آزمایشی اصلاح نظام بانکی از فروردین آغاز فروش ارز حجاج از امروز ۱۴ اردیبهشت+ شرایط ابلاغ آیین‌نامه تسریع رسیدگی به تصادفات با صدمات بدنی غیرعمد بازسازی و اصلاح ساختار بانک‌ها نیازمند قانون قوی و ابزار اجرایی کارآمد تکمیل زیرساخت‌های قانونی، اولویت راهبردی بانک مرکزی در اجرای فرآیند گزیر بانکی است ریز وام پرداختی بانک ها در فروردین/سهم مردم عادی چقدر است؟ بازسازی و اصلاح نظام بانکی با تکیه بر مکانیسم هشدار سریع و تجربه ۱۱ کشور موفق ۵ میلیون نفر در کشور بیمه خویش فرما دارند
۱۹:۴۳ ۱۴۰۳/۱۲/۳۰

اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۴ در صنعت بیمه تشریح شد

رئیس کل بیمه مرکزی در پیام نوروزی خود، اهداف بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناضر صنعت بیمه در سال ۱۴۰۴ را تشریح کرد.
اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۴ در صنعت بیمه تشریح شد
کد خبر:۱۸۴۳۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ پروزیر خوشکلام خسروشاهی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن تبریک سال نو و آغاز سال ۱۴۰۴ گفت: سال گذشته مانند در صنعت بیمه مانند بسیاری از دیگر بخش‌های اقتصادی کشور، خوبی‌ها و بدی‌هایی رقم خورد. با این حال در سال ۱۴۰۳ در بیمه مرکزی به دنبال یک تغییر رویکرد با هدف افزایش تمرکز بر حوزه نظارت بودیم تا بتوانیم صنعت بیمه کشور را هم از لحاظ خدمت رسانی در حوزه خسارت و هم از بعد توانگری شرکت‌ها، هدایت کنیم و در این راستا برخی از اقدامات صورت گرفت و برخی دیگر را در سال ۱۴۰۴ پیگیری می‌کنیم.  

وی افزود: در رابطه با تقویت نظارت در صنعت بیمه یکی از اقداماتی که صورت گرفت، بهبود فضای کسب و کار صنعت بیمه بود. از آنجایی که برخی از مقررات در گذشته باعث شده بود که شرکت‌های بیمه‌ای در روند کاری خود با مشکلاتی روبرو باشند (مانند مصاحبه‌ها و اعمال شرایط سنی)، تلاش شد تا این مشلات رفع شود تا شرکت‌های بیمه‌ای، بتوانند فعالیت خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در سال گذشته، تلاش شد تا بسیاری از مشکلات دیگر که فضای کار را با محدودیت روبرو می‌ساخت را کاهش دهیم؛ برای مثال تلاش برای کنار گذاشتن عوارضی که نزدیک به ۱۷ الی ۱۸ سال در صنعت بیمه دریافت می‌شد و بسیاری به این جمع بندی رسیده بودند که آثار مناسبی را به همراه نداشت، باعث می‌شود که شرکت‌های بیمه‌ای در سال جاری با آسودگی خاطر بهتری به کار خود ادامه دهند.

خسروشاهی ادامه داد: محور دیگری که در سال ۱۴۰۳ دنبال شد این بود که تلاش شد تا کارها از سوی متخصصان این حوزه دنبال شود. علاوه بر آن در حوزه نظارت چند اقدام جدی دیگر صورت گرفت. برای مثال هر ماهه به صورت منظم آمار شکایات از بیمه گران منتشر شد که اثر محسوسی در تغییر رفتار برخی از شرکت‌های بیمه‌ای داشت.  

وی تصریح کرد: همچنین از بعد نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای یک تغییر رویکرد رخ داد. به طوری که هر هفته در کمیته ارزیابی کارکنان کلیدی که عملکرد مدیران شرکت‌های بیمه‌ای را ارزیابی می‌کند، جلسه داشتیم و عملکرد کلی شرکت‌های بیمه‌ای از بعد رعایت مقررات مورد بررسی قرار می‌گرفت و اگر این برنامه در سال جدید نیز تداوم یابد، بی شک بر بهبود عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای اثر به مراتب مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با برنامه‌های بیمه مرکزی در سال جدید گفت: بی شک تغییر رویکرد در حوزه نظارت تداوم خواهد یافت و اقدامات جدید در این رابطه این است که در حال تعریف چند شاخص نظارتی در حوزه بیمه هستیم که نزدیک به ۵۰ الی ۷۰ شاخص است و هر ماه عملکرد شرکت‌هایی بیمه‌ای بر اساس این شاخص‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به نوعی تست مالی و فنی عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای خواهد بود.

خسروشاهی در تشریح دیگر اقدامت در سال جدید گفت: مقرر شده که فرایند پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه‌ای با مکانیزم‌های جدید، کنترل شود تا اطمینان حاصل کنیم که زمانی که یک حادثه رخ دهد بلافاصله برای آن پرونده تشکیل شود و در فرایند پرداخت خسارت قرار بگیرد که پیش بینی میشود این اقدام اثر قابل توجهی بر رضایت و اعتماد عمومی به صنعت بیمه به همراه خواهد داشت.  

وی در پایان افزود: برای عملیاتی کردن این سازوکار، یک اداره کل مخصوص پرداخت خسارت تاسیس شده که در سال ۱۴۰۴ اجرایی خواهد شد و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.  

 

برچسب‌ها:
صنعت بیمه
ارسال نظرات