۱۹:۳۵ ۱۴۰۴/۰۲/۰۸

ضرورت اسقاط ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده

معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل ونقل گفت: ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که به دلیل نبود مشوق‌ها و الزامات قانونی، تاکنون اسقاط نشده است.
ضرورت اسقاط ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده
کد خبر:۲۱۴۴۳
به گزارش اقتصاد معاصر؛ مهدی ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل ونقل در جلسه "بررسی راهکار‌های نوسازی ناوگان موتورسیکلت‌های فرسوده"، یکی از معضلات اصلی موتورسیکلت‌های فرسوده را آلایندگی چندبرابری در مقایسه با خودرو‌های فرسوده دانست و افزود: در کنار این امر، مصرف بالای سوخت این موتورسیکلت‌ها یکی از علل اصلی ناترازی انرژی در کشور است.
 
ابراهیمی با اشاره به عزم جدی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: تدابیر خوبی در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده اندیشیده شده است.
 
معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل ونقل افزود: در اصلاحیه جدید این آیین نامه که در دست تدوین است، دولت در نظر دارد تا ضمن جداسازی جدول تولید گواهی اسقاط موتورسیکلت از خودرو و ارزش گذاری مستقل برای گواهی اسقاط موتورسیکلت، اقدامات لازم را برای ترغیب مالکان موتورسیکلت‌های فرسوده بمنظور اسقاط وسیله نقلیه خود انجام دهند تا جذابیت بیشتری برای اسقاط و جایگزینی آنها ایجاد شود.
 
مهرداد پورخیابی، معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حمل ونقل همچنین در این جلسه گفت: در حوزه جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده نوع موتورسیکلت‌های عرضه شده برای متقاضیان و جذابیت آنها بسیار مهم است، ضمن اینکه ایجاد زیرساخت‌های برخط در این حوزه و هم افزایی در پرداخت تسهیلات ضروری است.
 
در این جلسه نمایندگان موتورسیکلت‌سازان نیز تاکید کردند:در صورت مشارکت دولت و تخصیص منابع مورد نیاز، امسال می‌توانیم ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کنیم./صدا و سیما
ارسال نظرات