
طرح تخصیص سوخت در مسیر تا خرداد نهایی می شود

به گزارش اقتصاد معاصر؛ امروز میز اقتصاد به بررسی آخرین وضعیت اجرای سامانه سپهتن و سیپاد پرداخت در این برنامه ابوذر يوسفی، رئيس ارتباط با مشتريان سامانه هوشمند سوخت شركت ملي پخش فرآوردههای نفتي ايران در برنامه ميزاقتصاد شبكه خبر با موضوع نقش سامانههای سپهتن و سیپاد در مدیریت مصرف سوخت اظهار داشت:ما نمیتوانیم تنها براساس اسناد حمل سوخت را تخصیص دهیم وو میخواهیم طرحی را جلو ببریم که ناوگان براساس مسیر تردد حمل سوخت را دریافت کند.
وی ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در گام نهایی تخصیص سوخت قرار دارد و تا زمانی که متولیان روند صحتسنحی را کامل نکنند، شرکت پخش نمیتواند کار را به سرانجام برساند.
او بیان کرد: ایجاد سازمان بهینهسازی مصرف سوخت موجب همافزایی سازمانها در جهت مدیریت مصرف سوخت خواهد شد.
منشا قاچاق سوخت سهمیههای غیرواقعی است
در ادامه این برنامه سیدمحمدمهدی سیدی، مشاور و نماینده ویژه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در امور پیشگیری و مقابله با قاچاق اظهار داشت:اجرای هرچه سریعتر طرحهای سپهتن و سیپاد باید در دستور کار قرار بگیرد و فرایند آن در سامانه جامع عملکرد ناوگان نهایی شود.
وی ادامه داد:تکالیف قانونی وزارت نفت در حوزه طرحهای سپهتن و سیپاد به صورت کامل اجرایی شده است.
او بیان کرد:آمادگی داریم تمامی اطلاعات مربوط به ناوگان تجهیزشده را از طریق سامانه جامع دریافت کنیم که نقش مهمی در تخصیص واقعی سهمیه سوخت به ناوگان دارد.
وی افزود:با توجه به انحرافی که در شبکه توزیع در سالهای گذشته مشاهده کردیم، طرحها و برنامههای مختلفی از جمله طرح منطقهای برداشت نفتگاز، طرح بلوکبندی و … را به منظور مدیریت بهتر مصرف سوخت اجرایی کردیم.
وی با بیان اینکه زمانی این طرحها در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت، موثر خواهد بود که در کنار واقعیسازی سهمیهها اجرایی شود گفت:در آخرین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآوردههای نفتی قرار شد تا ابتدای خردادماه طرح تخصیص سوخت در مسیر را نهایی کنیم.