۱۷:۴۵ ۱۴۰۳/۰۶/۲۰

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات واقعا صفر ریال است؟!

شرکت سایپا در حالی هزینه تبلیغات خود را صفر اعلام کرده است که اخبار مثبت پیرامون این شرکت روی خروجی بسیاری از رسانه های رسمی کشور که بی شک بی هزینه نیست، دیده می شود. پذیرش هزینه صفر تبلیغاتی در شرایط کنونی کشور و از یک خودروساز، حقیقتا برای هر اهل فکری، دشوار است.
سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات واقعا صفر ریال است؟!
کد خبر:۲۱۵۸

به گزارش اقتصاد معاصر؛ دومین خودروساز بزرگ کشور در اقدامی عجیب و قابل تامل، در صورت‌های مالی خود اعلام کرده که ریالی بابت تبلیغات هزینه نکرده است! این در حالی است که نگاهی گذرا به فضای مجازی به ویژه در برخی خبرگزاری های رسمی کشور که طبق قوانین بازرگانی خود بدون دریافت هزینه، خبر مثبتی پیرامون شرکت های خودرویی منتشر نمی کنند، تبلیغات سایپا را به چشم می‌بینیم. اما این خودروساز در صورت‌های مالی خود تأکید دارد که نه‌تنها در سال جاری، بلکه طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز ریالی بابت تبلیغات هزینه نکرده است! مقوله ای که پذیرش آن راحت نیست!

 

این در شرایطی است که قطعا تبلیغات سایپا طی این سال‌ها رایگان نبوده و مجموعه های رسانه ای و تبلیغی مطابق قوانین بازرگانی داخلی خود قطعا هزینه ای جهت بازتاب اخبار این خودروساز دریافت کرده اند، در نتیجه هزینه تبلیغات سایپا باید از محلی پرداخت شده باشد. حال این خودروساز زیان‌ده ترجیح داده است که در مقابل افکار عمومی و مطالبه رسانه‌ای مبنی بر هزینه‌های تبلیغاتی، عدد صفر ریال را درج کند تا با این کار صورت‌مسئله را پاک کند، هرچند این رویه باعث شده تا ابهامات بیشتری برای هزینه‌های تبلیغاتی سایپا مطرح شود.

 

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات واقعا صفر ریال است؟!

 

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات واقعا صفر ریال است؟!

 

سایپایی‌ها در حالی از عدم پرداخت هزینه تبلیغاتی خبر می‌دهند که در کنار تبلیغات محتوایی و تصویری، مشغول تولید زیان در جاده مخصوص هستند. به‌گونه‌ای که تا پایان خرداد امسال بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته روی دست سهامداران گذاشته است و از سوی دیگر مجموع بدهی هایش با رشد ۳ درصدی به بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تا پایان بهار رسیده است. این دو شاخص منفی برای سایپا و مدیرانش در شرایطی است که حال و روز تولید خودرو در خط تولید سایپا نیز چنگی به دل نمی‌زند، تا جایی که آخرین آمار تولید سایپا تا پایان مردادماه از ادامه روند نزولی در مقایسه به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

 

حق جلسه ۵ میلیونی برای مدیران سایپا

خروجی مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سایپا برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹، تصمیم گیری برای افزایش یک میلیون تومانی حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره بوده است تا از این به بعد حق حضور در جلسات، ۵ میلیون تومان باشد. همچنین بر اساس مصوبه مجمع، حق حضور اعضای هیات مدیره عضو کمیته حسابرسی و حق حضور اعضای هیات مدیره عضو کمیته انتصابات، مبلغ ۴ میلیون تومان تعیین شده است./تابناک

 

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات واقعا صفر ریال است؟!

 

ارسال نظرات