۰۶/تير/۱۴۰۴ | ۲۳:۰۱
آخرین وضعیت بازار رهن و اجاره در شرایط فعلی؛ قانون صدور حکم تخلیه تغییر کرد؟ تمدید مجدد لغو پروازهای داخلی و خارجی تا ساعت ۱۴ فردا فروش بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود هشدار طوفان‌های شرقی و بادهای ۱۲۰ روزه جابه‌جایی بیش از۴۶ هزار زائر حج از مرزهای زمینی با ناوگان اتوبوسی رئیس کمیسیون عمران: کرایه حمل کالا حداکثر ۲۴ درصد افزایش می‌یابد استرداد وجه بلیت پروازهای لغو شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت تردد در جاده‌های کشور امروز ۴ تیر ۱۴۰۴ گزارش هواشناسی امروز ۴ تیر ۱۴۰۴ وزیر راه خطاب به رانندگان کامیون: در این جنگ ۱۲ روزه با غیرت کامیونداران هیچ باری روی زمین نماند هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران تمدید لغو پروازهای داخلی و خارجی تا ساعت ۱۴ چهارشنبه شماره‌ای برای اعلام خسارت به مردم اعلام می‌شود راه‌اندازی قطار فوق‌العاده در مسیر تهران–رشت نرخ بلیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری افزایش نمی‌یابد
۱۰:۰۸ ۱۴۰۴/۰۲/۱۱

فاز دوم آزادراه تهران - شمال شهریورماه افتتاح می‌شود

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار آزادراهی گفت: فاز برگشت آزادراه تهران - شمال تا شهریورماه امسال به‌بهرداری خواهد رسید.
فاز دوم آزادراه تهران - شمال شهریورماه افتتاح می‌شود
کد خبر:۲۱۶۷۶

به گزارش اقتصاد معاصر؛ خدایار خاشع دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار آزادراهی اظهار کرد: آزادراه تهران - شمال پروژه‌ای عظیم و پیچیده به طول ۱۲۱ کیلومتر در ۴ قطعه در حال ساخت و تکمیل است. منطقه یک این آزادراه که به طول حدود ۳۲ کیلومتر از تهران تا شهرستانک است، در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید. منطقه دو که در ادامه منطقه یک آغاز شد، باند جنوب - شمال در سال ۱۴۰۲ افتتاح شد. همچنین باند شمال - جنوب این منطقه نیز در شهریورماه امسال به طول ۲۳ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: «تونل البرز» که شامل این منطقه می‌شود، بزرگترین تونل ترافیک‌رو خاورمیانه به شمار می‌رود، تونل مسیر جنوب به شمال افتتاح شده و تونل شمال به جنوب نیز طی سال‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین منطقه چهار اولین قطعه آزادراه تهران - شمال به طول ۲۰ کیلومتر از مرز آباد به چالوس ساخته و طی سال‌های اخیر در دو مقطع افتتاح شد.

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار آزادراهی گفت: منطقه سه از لحاظ ساخت جز حساس‌ترین بخش پروژه آزادراه تهران - شمال به شمار می‌رود، زیرا ویژگی‌های خاصی دارد. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در شمال البرز، یکی از زیست‌محیطی‌ترین و حساس‌ترین نقاط کشور از نظر حیات وحش و گونه‌های گیاهی محسوب می‌شود. علاوه بر این، عبور از دو رشته کوه البرز و زاگرس که در این منطقه واقع شده‌اند، نیازمند تدابیر ایمنی و فنی بسیار ویژه‌ای است.

خاشع درباره مشارکت‌های خارجی در پروژه نیز گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال از سال ۱۳۷۵ با مشارکت بنیاد مستضعفان شروع شده است. این پروژه عمدتاً با سرمایه‌گذاری داخلی و مشارکت بنیاد مستضعفان در حال انجام است، ولی در برخی مقاطع از سرمایه‌گذاران خارجی، به‌ویژه شرکت‌های چینی، دعوت به همکاری شده است. با این حال، به دلیل برخی مشکلات اقتصادی و شرایط خاص، مشارکت جدی از سوی شرکت‌های خارجی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: قطعه سوم آزادراه تهران - شمال به عنوان یکی از گران‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های راهسازی در کشور است و در سطح جهانی نیز مشابه‌های کمی دارد. همچنین این پروژه با سرمایه‌گذاری دولت و بنیاد مستضعفان نیز ساخته خواهد شد./مهر

ارسال نظرات