۱۶:۴۶ ۱۴۰۴/۰۲/۱۶
در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر اعلام شد

چالش‌های صادرکنندگان در بازاریابی و توسعه تجارت خارجی/ موانع ارزی رفع شود

یک فعال حوزه صنایع غذایی خواستار رسیدگی جدی‌تر به موانع ارزی در حوزه صادرات شد و گفت: مشکلاتی نظیر تعهدات ارزی، نقل و انتقالات مالی، نرخ واگذاری ارز صادراتی و نبود مشوق‌های مالی، صادرکنندگان را در زمینه بازاریابی و توسعه تجارت خارجی دچار چالش کرده است. 
چالش‌های صادرکنندگان در بازاریابی و توسعه تجارت خارجی/ موانع ارزی رفع شود
کد خبر:۲۱۸۶۳

احد خیری، یکی از فعالان صنعت غذایی کشور، در حاشیه همایش ایران اکسپو ۲۰۲۵ در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر با اشاره به بیش از دو دهه تجربه صادرات مجموعه مواد غذایی سحر، از حضور موفق و پایدار در بازارهایی همچون روسیه، کانادا، کشورهای اروپایی، CIS، خلیج فارس و عراق خبر داد.

وی خواستار تسهیل فرآیندهای ارزی و حمایت‌های هدفمند برای افزایش صادرات شد و گفت: ما با تولید بیش از ۴۳۰ نوع محصول در بسته‌بندی‌های متنوع، در تنوع محصول رتبه نخست کشور را داریم و همه زنجیره ارزش، از زمین کشاورزی تا توزیع محصول، تحت نظارت مستقیم شرکت انجام می‌شود. 

خیری با اشاره به فعالیت‌های بازاریابی هدفمند در کشورهای مقصد گفت: در این سال‌ها موفق شدیم تا محصولاتمان را مطابق با ذائقه و نیاز مصرف‌کنندگان هر کشور، تطبیق دهیم. اکنون در دهمین سال حضورمان در بازار روسیه هستیم و در کانادا، اروپا، اقلیم کردستان و کشورهای منطقه نیز جایگاه خوبی داریم. 

وی ضمن قدردانی از همکاری دولت و نهادهای پشتیبان، خواستار رسیدگی جدی‌تر به موانع ارزی در حوزه صادرات شد و اظهار داشت: مشکلاتی نظیر تعهدات ارزی، نقل و انتقالات مالی، نرخ واگذاری ارز صادراتی و نبود مشوق‌های مالی، صادرکنندگان را در زمینه بازاریابی و توسعه تجارت خارجی دچار چالش کرده است. 

خیری همچنین تاکید کرد: در صورت رفع این موانع و ارائه مشوق‌هایی نظیر تامین مالی با نرخ پایین برای صادرکنندگان، ظرفیت صنایع غذایی ایران می‌تواند به شکل موثری در رشد اقتصاد کشور و بازگشت ارز به چرخه اقتصادی نقش‌آفرینی کند.

کد ویدیو
ارسال نظرات