۲۶/مرداد/۱۴۰۴ | ۱۵:۱۰
تسلیم اظهارنامه‌ها و بخشودگی جرایم مالیاتی بهار ۱۴۰۴ تا ۲۸ مرداد تمدید شد ساعت کاری این ادارات تغییر کرد+جزییات کاهش تعداد دام سبک پرواری در بهار سال جاری سه دستورالعمل جدید با موضوع تعدیل حق‌الزحمه خدمات ابلاغ شد فهرست انواع گوشت و فرآورده معاف از مالیات ارزش افزوده اعلام شد ذخایر برنج دولتی به موقع وارد بازار نشد یارانه کدام دهک‌ها حذف می‌شود؟ تمدید مهلت استرداد اظهارنامه و بخشودگی جرایم مالیات ارزش افزوده بهار ۱۴۰۴ پیش‌بینی تردد ۳.۷ میلیون زائر از مرزهای زمینی کشور در اربعین ۱۴۰۴ تلاش‌های ایران برای خروج از لیست سیاه FATF برای منافع ملی است پیامک‌های مالیاتی تنها با سرشماره MALIAT معتبر است مجوز رهبر انقلاب به صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در انرژی ساعت کاری این ادارات تا پایان هفته تغییر کرد+ جزییات معافیت مالیاتی گوشت شترمرغ و امعاء و احشاء دام سبک و سنگین واریز کالابرگ الکترونیکی امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۴+ مبلغ + نحوه استعلام و مشمولین فرصت دوباره برای ثبت اعتراض مالیاتی تا ۷ مرداد تمدید شد

دولت هوشمند چارچوبی کلی برای حل برخی مسایل نظام اداری است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اقدامات و برنامه‌های تحقق دولت هوشمند در دو سه دهه اخیر، به مانعی در مسیر تحقق این هدف تبدیل شده است.
دولت هوشمند چارچوبی کلی برای حل برخی مسایل نظام اداری است
کد خبر:۲۲۵۵۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دولت هوشمند چارچوبی کلی برای حل برخی مسایل نظام اداری است، گفت: اقدامات و برنامه‌های تحقق دولت هوشمند در دو سه دهه اخیر، به مانعی در مسیر تحقق این هدف تبدیل شده است.

 علاءالدین رفیع زاده با اعلام این مطلب اظهارکرد: بین مفاهیم دولت هوشمند، دولت الکترونیک یا مکانیزاسیون تفاوت وجود دارد، در برهه‌ای شاهد رقابت برای ایجاد زیرساخت و پایگاه‌های داده و اطلاعات بودیم تا جایی که هر دستگاه با صرف بودجه کلان نسبت به ایجاد چنین زیرساخت و پایگاهی اقدام کرد. در حال حاضر دستگاهی ۶۰- ۷۰ پایگاه داده دارد.

رفیع زاده افزود: برغم تجمیع داده‌ها در پایگاه‌های مختلف، امکان استفاده از آنها به دلایل مختلف از جمله عدم برخورداری از دقت و استاندارد وجود ندارد. باید میان سامانه‌های مختلف تعامل ایجاد کرد تا بتوانیم مدیریت داده‌ها را انجام دهیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به ایجاد رقابت در تولید اپلیکیشن و نرم افزار خاطرنشان کرد: از سوی دستگاه‌ها سامانه، نرم افزار، اپلیکیشن‌های متعددی ایجاد شده است بدون اینکه امکان اتصال آنها به یکدیگر وجود داشته باشد.

رفیع زاده با انتقاد از عدم هم پوشانی سامانه‌ها و اپلیکیشن‌ها و ... گفت: با وجود اینکه هزینه‌های بالا در ایجاد سامانه‌ها امکان بهره مندی از خدمات آنها به دلیل عدم تطابق استانداردها، عدم امکان تطبیق داده ها، نبود داده‌های استاندارد و دعوای بین دستگاه‌های متولی وجود ندارد.

وی با اشاره به ایجاد رقابت برای هوش مصنوعی اظهارکرد: در حال حاضر نمی‌دانیم متولی این بخش کیست و هماهنگی‌ها به چه نحوی باید انجام شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه اصلاحات در روند تحقق دولت هوشمند باید با توجه به تمام ویژگی‌های وضع موجود انجام شود، گفت: نیاز به آسیب شناسی از وضع موجود و صحت سنجی داده‌ها داریم. پیش از این، اقدامات به صورت جزیره‌ای انجام شده که باید فکری به حال آن می‌کردیم. این صحبت به معنای توقف فرآیند نیست.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین سند دولت هوشمند افزود: تلاش داریم که برای ثبت و جمع آوری داده ها، استانداردی را تعریف کنیم. باید دولت هوشمند را یک چهارچوب کلی در نظر بگیریم که می‌خواهد همه این مسائل را حل کند.

رفیع زاده ادامه داد: سند دولت هوشمند با تفکر اداری سنتی قابل اجرا نخواهد بود به همین دلیل تلاش کردیم از ظرفیت بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در این مسیر بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه تحقق دولت هوشمند به مدیریت داده‌ها مبتنی است، خاطرنشان کرد: باید از داده‌های موجود به درستی استفاده کرده و البته آنها را پالایش کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر کفایت قوانین و مقررات برای تحقق دولت هوشمند گفت: ما در این زمینه به اندازه کافی قوانین و مقررات داریم بنابراین تحقق دولت هوشمند نیازمند پیگیری است.