
شاسی بلند شیائومی به بازار آمد

به گزارش اقتصاد معاصر؛ شرکت شیائومی که اکنون ۱۸۷ میلیارد دلار ارزش دارد، با افزایش حضور خود در بزرگترین بازار خودروی جهان، از بیوایدی، رهبر خودروهای برقی چین، ارزش بیشتری دارد.
شاسی بلند شیائومی YU۷ جدید، رقیب مستقیم «تسلا مدل وای» (Model Y)، ممکن است به این شرکت در دستیابی به این هدف کمک کند. این شاسی بلند، با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای بزرگتر در چین، نشانهای از استراتژی ۱۰ میلیارد دلاری شیائومی در زمینه خودروهای الکتریکی است.
همچنین این خودرو، نشاندهنده تغییر عمیقتری در مدل کسبوکار شیائومی است و به مصرفکنندگان این امکان را میدهد که جنبههای کلیدی زندگی روزمره خود را همگامسازی کنند. برخی از سرمایهگذاران میگویند که این اکوسیستم ترکیبی، جایگاه شیائومی را به عنوان رهبر بخش فناوری تریلیون دلاری چین تثبیت خواهد کرد.
سهام شیائومی طی ۱۲ ماه گذشته، با توجه اینکه این شرکت از موفقیت خود در زمینه گوشیهای هوشمند در بازار شلوغ خودروهای برقی چین بهره میبرد بیش از سه برابر شده و از رقبایش پیشی گرفته است.
تحلیلگران خوشبین به فروش امیدوارند که خودروی برقی دوم شیائومی که اسپرتتر و لوکستر است، به این شرکت کمک کند تا بخش جدیدی از مشتریان را جذب کند و ارزش سهامش را حتی بالاتر ببرد.
تخمین قیمت توسط تحلیلگران برای شاسی بلند YU۷ از ۲۵۰ هزار یوان تا ۳۳۰ هزار یوان متغیر است.
این شرکت مستقر در پکن انتظار دارد در سال میلادی جاری، ۳۵۰ هزار خودرو تحویل دهد که بیش از دو برابر سطح سال میلادی گذشته است و پس از عرضه قدرتمند شاسی بلند SU۷ خود، به فروش خواهد رسید. شیائومی قصد دارد بخش خودروهای برقی اش را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به سودآوری برساند.
«ادیسون لی»، تحلیلگر بانک جفریز، گفت: بخشی از استراتژی این شرکت، تقلید از شرکت «تسلا» با تمرکز بر تولید کمتر محصول اما فروش زیاد آنهاست. اولین خودروی آنها موفقیت بزرگی است. اما اگر نتوانند آن موفقیت را تکرار کنند، قادر نخواهند بود تا حدی که تصور داشتند میتوانند، مقیاس تولید خود را افزایش دهند.
طبق گزارش بلومبرگ، رونمایی از این محصول در روز جاری در حالی صورت میگیرد که پس از تصادف مرگبار خودروی برقی پرچمدار شیائومی در مارس، برنامههای این شرکت با مشکل مواجه شده بود. این تصادف، شیائومی را مجبور کرد رونمایی از شاسی بلند YU۷ را در نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل لغو کند و نهادهای نظارتی را بر آن داشت تا قوانین مربوط به چنین سیستمهای رانندگی خودکاری را سختتر کنند./ایسنا