۰۹/تير/۱۴۰۴ | ۱۸:۴۸
افزایش بی ضابطه قیمت در بازار تلفن همراه تولید در جنگ ۱۲ روزه از ریل خارج نشد ابلاغ افزایش‌قیمت به سایپا و ایران‌خودرو پیش از جنگ؛ ایران‌خودرو ۱۵ درصد را رعایت نکرد قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های ایران خودرو + جدول مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه ثبت‌نام فروش فوری و پیش فروش ایران‌خودرو امروز ۹ تیر ۱۴۰۴ +شرایط+ لینک و نحوه ثبت‌نام نرخ‌های جدید محصولات سایپا روانه کدال شد+ عکس ثبت‌نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه تیر ۱۴۰۴+ شرایط و سایت ثبت نام خودرو سایپا ارسال بسته حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ به هیات دولت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات دو خودروساز صادر شد ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات معدنی زنجیره فولاد سرنوشت واردات خودرو در ۱۴۰۴؛ بازنگری اساسی در تعرفه‌ها استمرار تولید سیمان؛ کمبود نداریم هدف رضایت مردم است/ شکایات مردمی در اسرع وقت رسیدگی شود شورای رقابت هیچ تصمیمی برای خروج خودرو از انحصار نگرفته است
۱۱:۳۲ ۱۴۰۴/۰۴/۰۹

مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه

نحوه واردات خودروهای لوکس پس از ۱۳ سال ممنوعیت توسط سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شد.
مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه
کد خبر:۲۷۱۹۷

به گزارش اقتصاد معاصر؛  بخشنامه سازمان توسعه تجارت ایران موضوع آیین نامه اجرایی بند ر تبصره 1 ماده واحده قانون بودجه سال 1404 کل کشور (موضوع واردات انواع خودرو)  توسط مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات معاونت برنامه ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شد.

براساس این بخشنامه واردات 13 هزار دستگاه خودروی لوکس پیش‌‌‌بینی شده و 635 میلیون یورو نیز ارز برای آن اختصاص یافت. از این بین 8 هزار دستگاه و 360میلیون یورو مربوط به خودروهای با حجم موتوری 2500 تا 3000 سی‌‌‌سی است که تعرفه 180 درصدی برای آن در نظر گرفته شده است. پنج هزار دستگاه و 275 میلیون یورو نیز برای واردات خودروهای با حجم موتور بالای 3000 سی‌‌‌سی پیش‌‌‌بینی شده که تعرفه این گروه نیز به 190 درصد می‌‌‌رسد.

مصوبه واردات خودروهای لوکس با تعرفه ۱۹۰ درصد ابلاغ شد+ متن نامه

مصوبه واردات خودروهای لوکس با تعرفه ۱۹۰ درصد ابلاغ شد+ متن نامه

مصوبه واردات خودروهای لوکس با تعرفه ۱۹۰ درصد ابلاغ شد+ متن نامه

مصوبه واردات خودروهای لوکس با تعرفه ۱۹۰ درصد ابلاغ شد+ متن نامه

ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی‌‌‌سی از مهرماه سال 91 و در دوره تحریم‌های اولیه کلید خورد. در این تاریخ، ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌‌‌سی ممنوع شد، اما برخی استثناها مانند ورزشکاران برتر، جانبازان بالای 70 درصد و ساکنان جزیره ابوموسی همچنان مجاز به واردات این خودروها بودند. این ممنوعیت بر اساس مصوبه هیات دولت دهم و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارز وضع شد. با این حال دولت یازدهم ورود هرگونه خودروی با حجم موتور بالای 2500 سی‌‌‌سی را حتی برای مجوزهای خاص نیز به تدریج لغو کرد.

در سال 95 و همزمان با انعقاد برجام، فضای ارزی کشور بهبود یافت و در همین حین دیوان عدالت اداری به این موضوع ورود کرد و واردات این خودروها را آزاد اعلام کرد. با این وجود این رای هم راه ورود خودروهای بالای 2500 سی سی را به کشور باز نکرد. پس از ابطال مصوبه دولت توسط دیوان عدالت اداری در شهریور 95، دولت و دستگاه‌های اجرایی همچنان با استناد به آیین‌‌‌نامه‌ها و بخشنامه‌های جدید، واردات خودروهای بالای 2500 سی‌‌‌سی را ممنوع نگه داشتند. 

 این موضوع تا 25 خرداد سال جاری ادامه داشت تا اینکه محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در این روز و در بحبوحه جنگ 12 روزه بعد از تاخیر نزدیک به چهار ماهه آیین‌‌‌نامه اجرایی واردات خودرو برای سال 1404 را ابلاغ کرد. 

در این مصوبه واردات 13 هزار دستگاه خودروی لوکس پیش‌‌‌بینی شده و 635 میلیون یورو نیز ارز برای آن اختصاص یافت. از این بین 8 هزار دستگاه و 360میلیون یورو مربوط به خودروهای با حجم موتوری 2500 تا 3000 سی‌‌‌سی است که تعرفه 180 درصدی برای آن در نظر گرفته شده است. پنج هزار دستگاه و 275 میلیون یورو نیز برای واردات خودروهای با حجم موتور بالای 3000 سی‌‌‌سی پیش‌‌‌بینی شده که تعرفه این گروه نیز به 190 درصد می‌‌‌رسد.

ارسال نظرات