۱۲/تير/۱۴۰۴ | ۱۲:۵۰
نرخ آبونمان تلفن ثابت تغییر کرد/ نرخ جدید اعلام شد وزیر ارتباطات:اینترنت به شرایط قبل بازگشت پایان مهلت استفاده از بسته اینترنت ۵۰ گیگابایتی ثابت از امروز مکالمات تلفن ثابت تا پایان تیر رایگان شد صادرات خدمات فناوری اطلاعات از کالا‌ها مهم‌تر است/ ضرورت اصلاح قوانین و تقویت مطالبه‌گری بخش خصوصی هدف یک میلیارد دلاری صادرات فناوری اطلاعات دست‌نیافتنی است/ نیاز به تغییر قوانین و حمایت دولت ابلاغ مصوبه تشکیل کمیته تسهیل کسب‌وکارهای دیجیتال معرفی کتابی برای کاربرد هوش مصنوعی در تحقیقات علمی دستور پزشکیان برای توقف فوری فروش اینترنتی دارو اضافه شدن خدمات جدید در پنجره دولت هوشمند تا ۱ ماه آینده آغاز ساماندهی سکوهای تبادل رمزارز با تشکیل کارگروه موقت تنظیم‌گری افزایش ۵۰ درصدی ترافیک عبوری داده از کشور ماهواره «پارس ۲» به‌زودی در صف پرتاب قرار می‌گیرد کلیات سند جامع ترویج و ارتقای سواد فضای مجازی تصویب شد تعرفه اینترنت همراه افزایش پیدا نمی‌کند ارسال پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی بدون اجازه ممنوع است
۱۷:۰۶ ۱۴۰۳/۰۶/۲۷

علت اختلال امروز اینترنت مشخص شد

امروز و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اختلال اینترنت و از دسترس خارج شدن برخی سایت‌ها، یک شرکت داده در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قطع ارتباطات به مدت تقریبی ۵۵ دقیقه‌ای این مرکز، ناشی از خطای انسانی پرسنل نگهداری این شرکت بوده است.
علت اختلال امروز اینترنت مشخص شد
کد خبر:۲۷۹۳

به گزارش اقتصاد معاصر؛ امروز خبرهایی مبنی اختلال در اینترنت از سوی برخی کاربران در فضای مجازی منتشر و گفته شد که بسیاری از وب‌سایت‌ها از دسترس خارج شده‌اند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که سامانه «رادار» آروان‌کلاد هم برای بررسی وضعیت دیتاسنترها در دسترس نبود و پیگیری‌ها برای مشخص شدن دلیل این اتفاق در ساعات اولیه به نتیجه نرسید.

 

اما با گذشت چند ساعت و عادی شدن شبکه گفته شد که این اختلال به یکی از مراکز داده اصلی ایران مربوط بوده که دچار مشکل قطعی ارتباطات فیزیکی شده است.

 

در همین رابطه مرکز داده ایرانیان در اطلاعیه‌ای به اعلام دلیل این موضوع پرداخته و اعلام کرده است: "در راستای سیاست‌های وزارت ارتباطات مبنی بر شفافیت در ارائه اطلاعات به کلیه ذینفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به استحضار می‌رساند قطع ارتباطات به مدت تقریبی ۵۵ دقیقه‌ای مرکز داده ایرانیان، ناشی از خطای انسانی پرسنل نگهداری این شرکت بوده است.

 

از این رو از کلیه مشترکینی که از این اتفاق ناخواسته متاثر گردیدند، صمیمانه پوزش می‌طلبیم و قطعاً مطابق قراردادهای سطح کیفیت خدمات (SLA) فی‌مابین، اقدام خواهد شد. ضمناً این شرکت با هدف جلوگیری از تکرار این اتفاقات نسبت به بازبینی و بازنگری دستورالعمل‌های پشتیبانی و نگهداری شبکه خود در اسرع وقت اقدام می‌کند"./ایسنا