۱۲/تير/۱۴۰۴ | ۱۶:۱۰
آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو ابلاغ شد قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد+جدول رقم عجیب بدهی جاری دو خودروساز بزرگ اعلام شد اصلاحیه شرایط فروش جدید محصولات ایران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۴ افزایش بی ضابطه قیمت در بازار تلفن همراه تولید در جنگ ۱۲ روزه از ریل خارج نشد ابلاغ افزایش‌قیمت به سایپا و ایران‌خودرو پیش از جنگ؛ ایران‌خودرو ۱۵ درصد را رعایت نکرد قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های ایران خودرو + جدول مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه ثبت‌نام فروش فوری و پیش فروش ایران‌خودرو امروز ۹ تیر ۱۴۰۴ +شرایط+ لینک و نحوه ثبت‌نام نرخ‌های جدید محصولات سایپا روانه کدال شد+ عکس ثبت‌نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه تیر ۱۴۰۴+ شرایط و سایت ثبت نام خودرو سایپا ارسال بسته حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ به هیات دولت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات دو خودروساز صادر شد ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات معدنی زنجیره فولاد
۱۷:۲۸ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی - اسلامی است.
تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی
کد خبر:۳۰۶۳

به گزارش اقتصاد معاصر؛ محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: روند محتواسازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشن‌ها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانه‌ای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.

 

وی افزود:یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمی‌کرد این بود که افراد وقتی مشاهده می‌کردند، سریال‌هایی که حتی در صدا و سیما پخش می‌شود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتاب‌های درسی، دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده می‌شد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم می‌زد.

 

به گفته برادران هم اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته‌اند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار عرضه شود.

 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد.

 

وی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: امسال نشانی که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

 

برادران ادامه داد: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده می‌شود که مورد اقبال دانش آموز ابتدایی ما به خصوص دختران ما قرار گرفته است./ایسنا