۱۲/تير/۱۴۰۴ | ۱۵:۴۷
آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو ابلاغ شد قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد+جدول رقم عجیب بدهی جاری دو خودروساز بزرگ اعلام شد اصلاحیه شرایط فروش جدید محصولات ایران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۴ افزایش بی ضابطه قیمت در بازار تلفن همراه تولید در جنگ ۱۲ روزه از ریل خارج نشد ابلاغ افزایش‌قیمت به سایپا و ایران‌خودرو پیش از جنگ؛ ایران‌خودرو ۱۵ درصد را رعایت نکرد قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های ایران خودرو + جدول مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه ثبت‌نام فروش فوری و پیش فروش ایران‌خودرو امروز ۹ تیر ۱۴۰۴ +شرایط+ لینک و نحوه ثبت‌نام نرخ‌های جدید محصولات سایپا روانه کدال شد+ عکس ثبت‌نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه تیر ۱۴۰۴+ شرایط و سایت ثبت نام خودرو سایپا ارسال بسته حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ به هیات دولت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات دو خودروساز صادر شد ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات معدنی زنجیره فولاد
۲۱:۵۴ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱

اختلاف قیمت عجیب این خودرو در ایران و آمریکا

به‌تازگی در یک فیلم منتشر شده در فضای مجازی، یک پژو ۲۰۶ در آمریکا به کارواش می‌رود که قیمت ۷۰۰ دلاری یا ۴۲ میلیون تومانی آن بسیار قابل توجه است.
اختلاف قیمت عجیب این خودرو در ایران و آمریکا
کد خبر:۳۱۷۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛ به‌تازگی در یک فیلم منتشر شده در فضای مجازی، یک پژو ۲۰۶ در آمریکا در کارواش شسته می‌شود که قیمت ۷۰۰ دلاری یا ۴۲ میلیون تومانی آن بسیار قابل توجه است.


پژو ۲۰۶ از جمله خودروهایی است که در بازار ایران تقریبا ۲۲ سال حضور داشته و همچنان نسخه‌های صفر کیلومتر آن، با قیمت‌هایی نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.  

براساس گزارش باما،  پیشینه ورود پژو ۲۰۶ به بازار ایران به سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد. در دهه ۸۰ شمسی این هاچ‌بک خوش‌چهره اروپایی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن ۲۰۶ در خیابان‌ها دارد!

 

۲۰۶ در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال ۱۳۹۱ فقط تیپ‌های ۲ و ۵ آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهم‌ترین تغییر درمیان تیپ‌های ۲۰۶ برای تیپ ۲ آن اتفاق افتاد که از سال ۱۳۹۰ به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ‌ راننده مجهز شد و سپس از سال ۱۳۹۲ ایربگ سرنشین جلو نیز به آن اضافه شد.

 

سری نخست تیپ ۵ نیز تا قبل از ۱۳۸۶ با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می‌شد اما بعدها و با داخلی‌سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ‌۲ و تیپ۵ وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنه‌شدن طراحی و تکنولوژی‌های قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نه‌چندان زیاد آن باعث شده است که ۲۰۶ دیگر آن هاچ‌بک دوست‌داشتنی دهه ۸۰ شمسی نباشد.

 

ایران خودرو از اوایل سال ۹۸، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده ۲۰۶ حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ ۵ برداشت. در بهار ۱۴۰۱ ایران خودرو، پژو ۲۰۶ پانوراما را معرفی کرد که سقف شیشه‌ای و رینگ آلومینیومی داشت و ترمز عقبش از نوع دیسکی بود. سایر ویژگی‌های ۲۰۶ پانوراما دقیقا مشابه ۲۰۶ تیپ ۳ است./ خبر آنلاین

برچسب‌ها:
قیمت خودرو