
توضیحات هواپیمایی آسمان درباره ناوگان فعال این شرکت و دستمزد پرسنل

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر، در این توضیحات آمده است: برخلاف ادعاهای مطرحشده مبنی بر فعالیت تنها یک فروند هواپیما، ناوگان فعال هواپیمایی آسمان هماکنون شامل سه فروند هواپیما (دو فروند فوکر ۱۰۰ و یک فروند بوئینگ ۷۳۷) است. اقدامات لازم برای تأمین موتورهای جدید و افزایش ناوگان نیز در حال پیگیری است. بدیهی است که تحریمهای ظالمانه علیه صنعت هوانوردی کشور، تحقق این هدف را با موانع خاص مواجه کرده است، با این حال مجموعه آسمان با تمام توان در مسیر توسعه ناوگان گام برمیدارد.
در ادامه توضیحات هواپیمایی اسمان نوشه شده است: این ایرلاین علاوه بر فعالیت پروازی، از دیرباز دارای ظرفیتهای ارزشمند فنی و تعمیراتی در پایگاههای تهران، شیراز و مشهد بوده است. این ظرفیتها که در سالهای گذشته بهدلیل بیتوجهی و محدودیتها بهتدریج غیر فعال شده و عملاً از چرخه خدمترسانی خارج شده بودند، در دوره جدید با برنامهریزی جدی و رویکردی راهبردی احیا و بازسازی شدهاند. احیای این زیرساختها نه یک اقدام عادی، بلکه بازگرداندن یک سرمایه ملی به چرخه صنعت هوانوردی کشور است. امروز توان فنی و عملیاتی آسمان بار دیگر به جایگاهی رسیده که نهتنها پشتیبان پروازهای داخلی خود شرکت است، بلکه بهعنوان پشتوانهای استراتژیک برای سایر ایرلاینهای کشور نیز عمل میکند و در شرایط دشوار تحریمها، نقشی حیاتی در تداوم و امنیت پروازهای ملی ایفا مینماید.
اشاره به تعداد بالای کارکنان بدون درک ماهیت پیچیده صنعت هوانوردی، قیاسی نادرست است. شرکت آسمان با وجود شرایط دشوار اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریمها، حتی یک نفر تعدیل نیرو نداشته و با افتخار معیشت خانوادههای کارکنان خود را حفظ کرده است. در همین راستا حقوق پرسنل نیز در دوره مدیریت جدید بهطور منظم و سر موعد پرداخت شده است. ما اعتقاد داریم حضور در استانها و مراکز مختلف کشور نقطه ضعف نیست، بلکه بخشی از مأموریت ملی شرکت در راستای خدمترسانی عادلانه به مردم سراسر ایران است.
د ر بخشی دیگری از توضیحات آسمان آمده است: مدیرعامل کنونی شرکت از خلبانان باسابقه و «معلم خلبان» است و تیم مدیریتی جدید، شرکت هواپیمایی آسمان را با چهار همت بدهی و یک همت زیان انباشته تحویل گرفت و نسبت به بررسی و احصا نقاط ضعف اقدام کرد؛ بدیهی است بخشی از مشکلات امروز شرکت از گذشته به یادگار مانده است.
همه مدیران و مسئولان فعلی شرکت واجد مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بهویژه سازمان هواپیمایی کشوری بوده و از صلاحیتهای حرفهای برخوردارند. همچنین در ماههای اخیر با پیگیریهای مستمر مدیریت، سه پرونده مهم قضایی پس از سال ها، با پیگیری مجدانه مدیریت فعلی شرکت به صدور آرای قطعی به نفع هواپیمایی آسمان منجر شد که تنها در یکی از آنها از بروز زیانی معادل ۴۰ میلیون دلار جلوگیری گردید.
در بخش پایانی توضیحات این شرکت نوشته شده است: هواپیمایی آسمان نمایندگان ملت را یاریگر و پشتیبان خود میداند و از توجه آنان به مسائل صنعت هوایی قدردانی میکند. انتظار داریم دغدغهها و انتقادات به جای طرح عمومی بدون دقت، در قالب همکاری، ارائه پیشنهادهای عملی و حمایت کارشناسی مطرح شود. یقیناً تعامل و همافزایی میان مجلس و شرکتهای هوایی، راهی مطمئن برای ارتقای جایگاه صنعت هوانوردی ایران خواهد بود.
پیش از این، علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس گفته بود: هواپیمایی آسمان با برخورداری از فقط یک هواپیمای فعال، به ۲۵۰۰ نیرو حقوق پرداخت میکند؛ فقط در یکی از شهرستانهای مراکز استان تعداد ۵۰۰ نفر هر روز صبح کارت ورود میزنند، سپس عصر کارت خروج میزنند و اصلا کار نمیکنند.