۲۷/آبان/۱۴۰۴ | ۲۳:۳۲
دولت نحوه دریافت تخفیف پلکانی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را ابلاغ کرد طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ + جدول قیمت بنزین سوپر در بورس مشخص شد برندگان مرحله ششم پیش‌فروش مشخص شدند قیمت دلار و ارز امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۴ جزئیات جدید درباره سهمیه ارزی واردات خودرو اعلام شد وضعیت مدیرعاملی باشگاه استقلال به کجا رسید؟ تولید موتور‌های جدید سایپا از سال ۱۴۰۵ زمان عرضه اولیه داترا + مبلغ نقدینگی استیضاح ۴ وزیر پزشکیان در مجلس کلید خورد بازسازی ۵۶۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری کشور افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات لبنی توقیف ۱۵۰۶ پرونده اوراق بهادار در یک ماه تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و امارات در حوزه هوانوردی مصرف گازوئیل روزانه ۴ میلیون لیتر کاهش یافت نقش کلیدی ایران در کریدور جدید جاده ابریشم قیمت انواع تلویزیون امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۴ انحلال دانشگاه پیام نور صحت دارد؟ وضعیت تردد در جاده‌های کشور امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۴ شرایط وام ۱۰۰ میلیونی بانک ملت بدون ضامن ۱۴۰۴ مدل پرداخت حقوق کارمندان تغییر می‌کند + جزییات پیشتازی کچاد در معاملات شمش فولادی / نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو سه شنبه ۲۷ آبان۱۴۰۴ قیمت جهانی نفت امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۴ قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۴ گزارش هواشناسی امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۴ بازگشت چهره‌ای آشنا به پرسپولیس تفاهم‌نامه توسعه مهارت‌های دیجیتال منعقد شد جدول قیمت گوشی سامسونگ امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ جدول قیمت گوشی شیائومی امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ کیوی ایران بازارهای هند و اوراسیا را فتح کرد قهوه برای سلامتی خوب است یا بد؟ عقد آریایی از کجا آمده است؟ آخرین وضعیت پرونده پژمان جمشیدی تداوم رویکرد تحولی در نظام مالیاتی کشور / هدف ما تسهیل تکالیف و حرکت به سمت نظام هوشمند مالیاتی است ورود دیوان محاسبات به پرونده تاخیر در تامین و توزیع واکسن تب برفکی جزئیات جدید از حادثه بندر شهید رجایی 96 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور برنگشته است آزادسازی قیمت آرد و اجرای «طرح نان نو» راه نجات صنعت نان خبر خوب به پرسپولیس و اوسمار رسید بازپرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به بانک‌ها در بودجه ۱۴۰۵ وضعیت بورس امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ هشدار بارش برف و باران در ۱۷ استان ابلاغ حذف عوارض آب مجازی از ۵ محصول آب‌بر کشاورزی طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ + جدول قیمت روز گوشی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ یک سال مهلت به خودروسازان؛ پایان بهانه‌جویی برای موتورهای پرمصرف رایزنی برای اتصال ریلی چین به اروپا با قطار برقی سرخس–چشمه ثریا جزئیات نهمین عرضه اولیه امسال مشخص شد ۸ کالای جدید به فهرست ترخیص ۹۰ درصدی اضافه شد آغاز پیش‌فروش رسمی سکه با قیمت‌گذاری حراجی+ جزییات قیمت جهانی نفت امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ نرخ بنزین سهمیه‌ای تغییر نمی‌کند ثبت نام بهمن موتور با قیمت قطعی و تحویل فوری امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ میانگین هزینه ساخت هر مترمسکن در تهران به ۳۰ میلیون رسید رشد ۲۰ درصدی حمل بارهای بین‌المللی راه آهن قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو دوشنبه ۲۶ آبان۱۴۰۴ قیمت میوه و سبزیجات امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ وضعیت تردد در جاده‌های کشور امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ گزارش هواشناسی امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ اولین عملیات بارورسازی ابرها در ارومیه انجام شد ۱۰ میلیون گواهی الکترونیکی تا پایان امسال صادر می شود مدیریت مصرف تنها راه برون رفت از وضعیت قرمز آب گزارش تخلفات عاملین فروش در بازارگاه به کمیسیون کشاورزی رسیده است بدهی ارزی دولت به واردکنندگان برنج ۱۲ ماهه شد شرط واریز یارانه آبان‌ماه اعلام شد سامانه بارشی جدید امروز فعال شد قیمت روز گوشی ۲۵ آبان ۱۴۰۴ یارانه نقدی می‌ماند یا کالابرگ می‌آید؟ رشد ۶.۸ درصدی مصرف بنزین زمان حراج اصلی پیش‌فروش سکه + جزییات سهمیه سوخت صنایع ۲۰ درصد افزایش یافت نتایج قرعه‌کشی سایپا امروز ۲۵ آبان ۱۴۰۴ + لینک اسامی برندگان سایپا دستورالعمل اجرایی مدیریت مگس بنه زعفران ابلاغ شد توضیحات جوپار درباره توقف قطار تهران–بندرعباس؛ بهای بلیت مسترد می‌شود بسته جدید اصلاحات گمرکی در راه است توضیحات گمرک در خصوص تغییرات تعرفه‌ای خودروهای سواری و سنگین وارداتی جزئیات تحویل واحد‌های ویلایی شهرک دولتی پردیس یزد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی تغییر پورت گمرکی از «گمرک فرودگاه امام» به «منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی» بنزین سوپر از امروز در بورس انرژی عرضه می‌شود اوج تقاضای مصرف برق به ۴۸ هزار و ۹۳ مگاوات رسید ممنوعیت پروژه‌های جدید در بودجه ۱۴۰۵ محور‌های اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۵ اعلام شد معامله ۲.۱ تن شمش نقره و ۶۱۰ کیلوگرم شمش طلا در هفته گذشته بخشنامه بودجه ۱۴۰۵ با یک ماه تاخیر ابلاغ شد+ متن توکن‌سازی تامین مالی بخش مسکن کشور را متحول می‌کند قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو یکشنبه ۲۵ آبان۱۴۰۴ نقش صندوق ضمانت سپرده‌ها در مدیریت دارایی بانک آینده افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی حقوق بازنشستگان با طرح جدید دولت خداحافظی بازار با خودرو‌های زیر ۵۰۰ میلیون تومان + قیمت اقدام‌های دولت چهاردهم در جمع‌آوری گازهای مشعل کم‌نظیر است قیمت روز گوشی ۲۴ آبان ۱۴۰۴ فرابورس ایران هفده‌ساله شد بانک مرکزی پس از آینده، سراغ موسسه ملل رفت میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می شود بررسی همسان‌سازی نرخ حق‌العمل بنزین و نفت‌گاز ثبات ۷ هفته‌ای نرخ سود بین‌بانکی در سطح ۲۴ درصد پشتبانی امور دام توزیع‌کننده انحصاری نهاده دام شد آغاز واریز وجه پیش‌فروش جدید سکه از امروز صنایع نیروگاه خورشیدی بزنند، برقشان قطع نشود عدالت در توزیع یارانه‌ها بازنگری می‌شود وزیر نیرو: انتقال آب خلیج‌فارس به تهران صرفه اقتصادی ندارد فیش حقوقی بازنشستگان مشمول آیتم رفاهیات خواهد شد برنج پاکستانی با چه قیمتی عرضه می‌شود؟ بسته حمایت از خودروسازان و زنجیره تامین خودرو تصویب شد قیمت جهانی نفت امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۴ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۴ رفاهیات بازنشستگان شامل کسور نمی‌شود سوخت LPG به سبد سوخت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده می‌شود گام جدید دولت برای ساماندهی حقوق کارمندان در دوران بازنشستگی وزارت اقتصاد: برای جبران عقب‌ماندگی تأمین مالی، ابزارهای جدید فعال شد پیش‌بینی بورس در هفته آینده / بازار سرمایه سبز می‌شود؟ هشدار وزیر جهادکشاورزی درباره بحران آب و ضرورت افزایش بهره‌وری زنگ خطر برای تجارت رسمی؛ واردات مسافری موبایل ۱۶۵ درصد رشد کرد ترخیص خودرو در گمرک از سر گرفته شد طراحی پروژه‌های پرچمدار در مسیر تحول اقتصاد دیجیتال ضرورت دارد حاجی‌پور: توسعه پایدار راه‌حل مقابله با ناترازی‌ها و بی‌ثباتی‌های اقتصادی است تمدید مهلت ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تابستان ۱۴۰۴ الزام خدمات پس از فروش برای یک گروه از واردکنندگان خودرو حذف شد دولت ابداً به اتباع خارجی یارانه نمی‌دهد پزشکیان: مجلس کمک کند هزینه‌های بیخود و اضافی بودجه حذف شود قیمت خودرو امروز پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۴ + جدول نماد بانک آینده در بورس رسما متوقف شد نسخه جدید چت جی‌پی‌تی با ۸ شخصیت جدید می‌آید توضیحات سایپا درباره افزایش قیمت‌ها/ افزایش قیمت ۱۶۲ میلیونی خانواده کوییک صحت ندارد گزارش وزارت صمت پیرامون اجرای برنامه هفتم واقع‌گرایانه نبود جزئیات تشکیل بورس بین‌الملل در ایران اعلام شد آیین‌نامه جدید مقابله با پولشویی در هیئت دولت تصویب شد تغییر جدید در لیست یارانه‌بگیران در آبان‌ماه سهم ۱۴.۵ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال کشور مهاجرانی: اعتقادی به اینترنت طبقاتی نداریم/ احتمال سه نرخی شدن بنزین آغاز ثبت‌نام آزمون اخذ پروانه کارگزاران گمرکی سال ۱۴۰۴ قیمت روز گوشی ۲۱ آبان ۱۴۰۴ آغاز حراج سکه امروز ۲۱ آبان ۱۴۰۴+ جزییات صادرات سالانه شیلات به ۷۰۰ میلیون دلار رسید پاسخ به ۳۲ سوال پرتکرار درباره بانک ناسالم آینده که نهایتا وارد فرآیند گزیر یا فیصله شد سقف واردات دانه‌های روغنی و کنجاله افزایش یافت بازار حبوبات به ثبات رسید پیام‌های نظارتی فرابورس درباره ارزش ذاتی شرکت‌ها متوقف می‌شود واریز مستمری آبان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد+ مبلغ دولت باید انحصار زمین را بشکند؛ حذف ماده ۵۰ برنامه هفتم خط قرمز مجلس است میوه‌های ایرانی گرفتار نسخه ناقص سامانه مجوزها کلید کاهش قیمت برنج در دست سازمان برنامه قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۴ اعلام شرایط فروش لاماری ایما با قیمت علی الحساب ویژه آبان ۱۴۰۴ الزام تحویل برنج وارداتی به شرکت بازرگانی دولتی؛ درج قیمت بر کیسه‌ برنج الزامی شد صیدی: صنعت مالی باید به بخش واقعی اقتصاد ورود کند قیمت روز گوشی ۲۰ آبان ۱۴۰۴ توافق پنج‌گانه ایران و کویت برای توسعه روابط تجاری معاون وزیر صمت: مجوز ۹ شهرک صنفی و خدماتی صادر شد آب تخصیصی بخش کشاورزی به ۴۶ میلیارد مترمکعب رسیده است اختلال در سامانه گمرکی هزار تن سیب و موز را در معرض فساد قرار داد تحقق حکم شبانه‌روزی شدن گمرکات کشور با اجرای طرح آمایش گمرکی بنزین سوپر در بورس کشف قیمت می شود اعلام زمان حراج سکه+ جزییات رسمیت ورود طلا به‌عنوان آورده سرمایه‌گذاری خارجی معامله نخستین محموله شمش طلای سرمایه‌گذار خارجی در بورس کالا پورمحمدی: اتمام پروژه های عمرانی موجود ۱۰۱ سال زمان نیاز دارد فرزین: کفایت سرمایه نظام بانکی در پایان برنامه به ۸ درصد می رسد کچاد صدرنشین عرضه شمش فولادی / نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو سه شنبه ۲۰ آبان۱۴۰۴ ضرورت انسجام ملی و پرهیز از رفتارهای مخرب اقتصادی در شرایط حساس کشور زمان حراج بعدی سکه اعلام شد قیمت روز گوشی ۱۹ آبان ۱۴۰۴ افزایش ۱۰ درصدی تناژ کالا‌های اساسی وارداتی تا پایان مهرماه مصوبه جدید دولت: ثبت شمش طلا به‌عنوان سرمایه خارجی در کشور قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو دوشنبه ۱۹ آبان۱۴۰۴ قیمت روز گوشی ۱۸ آبان ۱۴۰۴ تعدیل این کارمندان ممنوع شد تکذیب برداشت ۴۰ همت از منابع بانک سابق آینده شب قبل از گزیر سهم ۴ درصدی دولت از مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ۱۴۰۴ شرایط معافیت‌ مالیاتی اوراق گواهی سپرده کالایی اعلام شد مهاجرانی:دولت هیچ تصمیمی برای حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی و دارو اتخاذ نکرده است اتهام بورسی ترامپ علیه پلوسی رئیس و معاونین به کمیسیون بودجه مجلس می‌روند وزیر اقتصاد به کمیسیون صنایع می‌رود هشدار درباره تداوم فساد در تخصیص ارز ترجیحی الزام استفاده از کارتخوان برای مؤدیان مشمول معافیت ازصورت حساب الکترونیک+ جدول سخنگوی شورای نگهبان: حذف ۴ صفر از پول ملی تأیید شد میدری: امسال ۴۰۰ هزار نفر به جمعیت بازنشسته کشور اضافه شده است بابایی: باید مدت زمان بازپرداخت وام اشتغال به ۸۴ ماه بازگردد معاون رئیس‌ جمهور: آزمون استخدامی نیمه دوم امسال برگزار می‌شود/ تعیین تکلیف نیروهای شرکتی میدری: هیچ کارگری نباید به‌دلیل مشکلات مالی کارفرما از بیمه محروم شود ابهامات صدور مجوز برای کسب وکار‌های رمز ارز پایه کاهش قدرت خرید عامل اصلی رکود و افزایش بیکاری است دریافت نسخه IOS همراه بانک ایران زمین بدون محدودیت پیش‌بینی بانک‌های بزرگ درباره قیمت انس جهانی نقره تا پایان ۲۰۲۵ افزایش دوبرابری ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها بدون مصرف انرژی بیشتر رتبه ایران در اینترنت موبایل و ثابت سقوط کرد سیم‌کارت‌های فیزیکی در مسیر خداحافظی آمریکا معافیت تحریم‌های بندر چابهار را تمدید کرد بازدید رئیس هیأت عامل ایمیدرو از غرفه چادرملو در نمایشگاه فولاد کیش پیش‌بینی طلای ۵۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۶ قدردانی سازمان بهزیستی استان یزد از بانک ایران زمین ترامپ تعرفه‌های کانادا را ۱۰ درصد دیگر افزایش داد نماینده تجاری آمریکا: مذاکرات با چین به نتایج «سازنده» نزدیک شد قیمت جهانی نفت امروز ۳ آبان ۱۴۰۴ واکنش چین و هند به تحریم‌های نفتی آمریکا بیت‌کوین صعود کرد تعرفه پیامک و مکالمه تلفن همراه بروز رسانی شد + جزئیات ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۴+ جزییات + شرایط و لینک ثبت نام خودرو‌های سایپا گواهی سپرده کالایی گندله چادرملو رونمایی شد سایپا دیزل رکورد ۶ ساله تولید را شکست رکورد تاریخی صنایع پتروشیمی کرمانشاه در نیمه نخست سال ۱۴۰۴؛ از پیشانی تولید تا قله سودآوری عرضه گواهی سپرده کالایی گندله برای اولین بار در کشور توسط چادرملو پیش‌فروش محصولات سایپا از فردا قیمت جهانی نفت امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۴ مدیرعامل جی‌پی مورگان: قیمت طلا به ۱۰ هزار دلار می‌رسد بازديد معاون معدنی وزیر صمت از غرفه چادرملو در متافو تبريز آیا سازمان حمایت جایزه ارزبری به مونتاژکاران خودرو می‌دهد؟ افزایش خرید نفت روسیه توسط هندی ها بر خلاف ادعای ترامپ قرمزپوشی کامل بازار رمزارزها؛ ریزش ۴ درصدی بیت‌کوین در بازار جهانی ورود بلاک‌چین‌ها به سیستم پرداخت ملی انگلیس شرط انگلیس برای لغو سقف نگهداری ارزهای دیجیتال طلای جهانی از ۴۲۰۰ دلار عبور کرد ماهواره هدهد هک نشده است هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره مازاد عرضه نفت بریکس ابزار دفع فشار‌های ارزی و نفتی؛ تحریم را با پیمان‌های چندجانبه دور بزنیم عرضه نخستین شمش طلای سرمایه‌گذاران خارجی در مرکز مبادله ایران واگذاری صدور مجوز تاکسی‌های اینترنتی بین‌شهری به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی «کروز» واحد صنعتی نمونه استان تهران شد وزیر ارتباطات: تصمیم‌گیری درباره رفع فیلتر با شورای عالی فضای مجازی است تمامی منازل در مراکز استان‌ها تا شهریور سال آینده به فیبرنوری مجهز می شود ارزش گمرکی آیفون ۱۷ اعلام شد فاصله بیت‌کوین تا شکستن رکورد جدید کم شد بیت‌کوین رکورد ۲ ماهه را شکست دانسته‌های گمرکی اربعین ویژه زائران کدام خانه‌ها مشمول مالیات برخانه‌های خالی می‌شوند؟ میزان تقاضای مصرف برق همچنان نزدیک ۸۰ هزار مگاوات صدور صورتحساب الکترونیکی در ۱۲۰ ثانیه قیمت ارز اربعین/دلار مبادله‌ای رشد کرد افت قیمت دام زنده/ متعادل شدن قیمت گوشت قرمز در بازار تولید محصولات لبنی ؛ صنعتی حساس و استراتژیک در صنایع غذایی کشور خشکی تالاب گاو خونی منشأ ریز گرد‌ها و آلودگی هوا‌ی استان اصفهان تنور نفت

ابلاغ آیین‌نامه استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرایی

آیین‌نامه استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرایی توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد.
ابلاغ آیین‌نامه استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرایی
کد خبر:۳۸۹۹۷

به گزارش اقتصاد معاصر؛ محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهور آیین‌نامه استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. جزییات این آیین نامه به شرح زیر است:

آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۱۸ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

کلیه دستگاه‌های اجرایی

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۴/۸/۷ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصول یکصد و بیست و ششم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) ماده (۱۸) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی بند (الف) ماده (۱۸) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (موضوع استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرایی)

ماده ۱- در این آیین‌نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱- برنامه هفتم: قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳.

۲- دستگاه اجرایی: دستگاه‌هایی که به هر نحوی از انحاء از بودجه عمومی استفاده می‌کنند.

۳- دستگاه سیاست‌گذار: دستگاهی که به موجب قوانین بالادستی مسئولیت سیاست‌گذاری در حوزه‌های بخشی و فرابخشی تهیه و تنظیم برنامه های اجرایی و هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی تابعه را برعهده دارد.

۴- واحد مجری: واحد سازمانی که دارای مأموریت مشخص و خروجی‌ها و شاخص‌های عملکرد اختصاصی و قابل ارزیابی بوده و مسئولیت تحقق بخشی از اهداف دستگاه اجرایی را برعهده دارد و دارای ویژگی‌های زیر است:

الف- امکان واپایش (کنترل) و استانداردسازی فرایند و ثبت و گزارش دهی کمّی عملکرد (برحسب خروجی‌ها و نتایج) به صورت داده محور.
ب- امکان افزایش بهره‌وری به شیوه پرداخت مبتنی بر نتایج و عملکرد.
پ- قابلیت واگذاری اختیارات مدیریتی و مالی برای اداره واحد، به مدیر آن به لحاظ قانونی و عملیاتی.

۵- توافق‌نامه: سند مورد توافق میان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و بالاترین مقام دستگاه سیاستگذار که اهداف در زنجیره نتایج، برنامه‌های اجرایی و نحوه دستیابی به آنها را در طول سال‌های برنامه هفتم مشخص می‌کند.

۶- موافقت‌نامه: سندی که در چهارچوب توافق‌نامه میان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (یا مقام مجاز تفویض اختیار شده با رعایت قوانین و مقررات)، بالاترین مقام دستگاه سیاست‌گذار و رئیس دستگاه اجرایی تنظیم می‌شود و مشتمل بر اجزای تفصیلی بودجه مبتنی بر عملکرد است.

۷- تفاهم‌نامه عملکردی: سند مورد توافق در چهارچوب موافقتنامه، میان مدیر واحد مجری و بالاترین مقام دستگاه اجرایی (یا مقام مجاز تفویض اختیار شده با رعایت قوانین و مقررات) در سطوح ستادی، استانی یا شهرستانی که در آن کمیت برنامه‌ها و خروجی‌ها و شاخص‌های عملکرد مورد توافق و تفاهم با واحد مجری به صورت شفاف و قابل ارزیابی بیان شده است و مبنای ارزیابی و سنجش عملکرد واحد مجری، توافقات صورت گرفته در این تفاهم‌نامه است. چهارچوب تفاهم‌نامه عملکردی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص و ابلاغ می‌شود.

۸- برنامه اجرایی: هر برنامه اجرایی مجموعه‌ای از زیربرنامه‌ها و هر زیربرنامه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و طرح‌ها است که منجر به تولید خروجی‌ها، تحقق اهداف تعیین‌شده در زنجیره نتایج، اهداف اصلی دستگاه اجرایی و اهداف برنامه هفتم می‌شود.

۹- ذی‌نفع نهایی خدمت: شخص، گروه یا جامعه هدفی که دریافت‌کننده اصلی و بهره‌بردار نتایج، خدمات و برنامه‌های دستگاه اجرایی و تأمین رضایت و رفاه او هدف نهایی ارائه خدمت و محصول است.

۱۰- ذی‌نفع پرداخت: شخص حقیقی یا حقوقی که مستقیماً مبالغ نقدی یا غیرنقدی را در قبال کار، خدمت، کالا یا قرارداد از دولت دریافت میکند؛ اعم از کارمند پیمانکار مشاور فروشنده یا ارائه دهنده خدمات و کالا

۱۱- مدیریت عملکرد: فرآیندی نظام‌مند برای تعیین اهداف تعریف شاخصها، سنجش و ارزیابی مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و کارکنان بر مبنای نتایج قابل اندازه گیری با هدف ارتقای کارایی اثر بخشی پاسخگویی و بهبود مستمر خدمات عمومی

۱۲- ارزیابی عملکرد: فرآیند نظام‌مند جمع آوری تحلیل و تفسیر داده‌ها با هدف سنجش میزان تحقق اهداف، کارایی اثر بخشی و کیفیت فعالیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات واحدهای اجرایی بر اساس اهداف تعیین شده برای شاخص‌های عملکرد

۱۳- شاخص‌های عملکرد: شاخص‌های کمی یا کیفی که برای سنجش میزان تحقق اهداف ارزیابی کارایی اثر بخشی کیفیت یا نتایج فعالیت‌ها و برنامه‌های واحدهای اجرایی به کار گرفته می‌شوند. شاخصهای عملکرد مبنایی برای پایش، گزارش‌دهی، مقایسه و بهبود مستمر عملکرد واحدهای اجرایی است.

۱۴- شاخص کارایی: شاخصی که نسبت بین نهاده‌ها (منابع) و ستانده‌ها (خروجی‌ها، دستاوردها و اثرات) را برای تولید محصولات (شامل خدمات و کالاها) دستگاه اجرایی مشخص می کند.

۱۵- شاخص اثر بخشی: شاخصی برای سنجش میزان تحقق اهداف برنامه‌های دستگاه ،اجرایی از طریق ارزیابی زنجیره نتایج حاصل از اجرای فعالیت‌ها در سه سطح خروجی دستاورد و اثر، متناسب با وظایف قانونی و مأموریتهای آن دستگاه.

۱۶- خروجی: محصول یا خدمت نهایی حاصل از انجام یک یا چند فعالیت و طرح که توسط واحد مجری به ذینفعان بیرونی (حقیقی/ حقوقی) ارائه می‌شود و دارای ویژگی‌های زیر است:

الف- منجر به تحقق اهداف برنامه‌های اجرایی شوند.
ب- کمیت‌پذیر، قابل اندازه‌گیری و دارای سنجه قابل شمارش باشد.
پ- نتیجه مستقیم فعالیت‌ها یا طرح‌های انجام شده باشد.
ت- بر اساس شرح وظایف و اهداف واحد مجری و یا وظایف محوله در اسناد فرادستی قابل تعریف باشد.

۱۷- دستاورد: تغییرات قابل سنجش در وضعیت، رفتار، توانمندی یا بهره‌مندی ذی‌نفعان خدمات که در نتیجه اجرای فعالیت‌ها و تولید خروجی‌های یک برنامه یا خدمت ایجاد می‌شود.

۱۸- اثر: تغییرات کلان، بلندمدت و پایدار که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در سطح جامعه، اقتصاد، محیط زیست یا نظام حکمرانی ایجاد می‌شود و حاصل تجمعی اجرای برنامه‌ها، ارائه خدمات و دستاوردهای دولت است.

۱۹- کارگروه: کارگروه نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد که متشکل از شش نفر عضو شامل معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و سه نفر دیگر که توسط رئیس جمهور تعیین می‌شوند، است.

۲۰ کمیته: کمیته‌های موضوع ماده (۲) این آیین‌نامه.

۲۱- سکوی یکپارچه مدیریت مالی دولت: سکوی موضوع بند (۱۰) ماده (۱) آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (۱۳) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران موضوع تصویب‌نامه شماره ۹۶۸۴۴/ت ۶۳۹۱۴هـ مورخ ۱۴۰۴/۶/۲۳.

۲۲- قیمت تمام شده: خروجی مجموعه هزینه‌های صرف شده برای تولید و عرضه هر واحد خروجی است. در این محاسبه علاوه بر هزینه‌های پرسنلی (جبران خدمات کارکنان) و هزینه‌های استفاده از کالاها و خدمات باید هزینه‌های مصرف سرمایه ثابت یا استهلاک دارایی‌های سرمایه‌ای مانند ساختمان‌ها و تجهیزات نیز لحاظ شود. دستگاه‌هایی که با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب هیئت وزیران امکان محاسبه قیمت تمام‌شده محصولات و خدمات خود را نداشته باشند از طریق محاسبه هزینه تمام شده و رعایت قوانین و مقررات اقدام خواهند نمود.

۲۳- برنامه راهبردی سه‌ساله غلتان: برنامه مالی میان‌مدتی که توسط دستگاه سیاست‌گذار در چهارچوب احکام و اهداف برنامه هفتم و با رعایت سقف‌ها و محدودیت‌های میان‌مدت مالیه عمومی ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین می‌شود. این برنامه شامل اهداف عملکردی و برآورد اعتبارات سه‌ساله در سطح برنامه و زیر برنامه برای دستگاه سیاست‌گذار و دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌باشد. اعتبارات مندرج در این برنامه اطلاعی است و سالانه در زمان تنظیم بودجه متناسب با شرایط اقتصادی کشور امکان بازنگری دارد.

ماده ۲- در اجرای این آیین‌نامه، کارگروه که در چارچوب قوانین و مقررات دارای وظایف زیر است، مسئولیت راهبری بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان را بر عهده دارد. به همین منظور دو کمیته تخصصی نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه کشور و عضویت نمایندگان (کارگروه و پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان (با مسئولیت سازمان اداری و استخدامی کشور و عضویت نمایندگان کارگروه) تشکیل می‌شود:

۱- بررسی و تصویب پیشنهادهای مربوط به حذف هزینه‌های غیرضرور از طریق بازبینی مأموریت‌ها و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها.
۲- پیشنهاد بازبینی در فرایندها و روش‌های ارائه خدمت با تمرکز بر هوشمندسازی خدمات.
۳- تهیه پیش‌نویس و ارسال پیشنهاد سند انحلال یا ادغام سازمانها ساختار و تشکیلات جهت ارائه به مراجع ذی‎ربط برای تصویب.
۴- بازنگری در سازوکارهای تخصیص و پرداخت اعتبارات مبتنی بر عملکرد و تعیین الگوی (مدل) مالی واحدهای اجرایی با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
۵- باز طراحی نظام اختیارات (اعم از مالی و اداری) و پاسخگویی مدیران در دستگاه‌ها و واحدهای مجری مشمول برای ارائه به مراجع ذی‌ربط جهت تصویب.
۶- بررسی و تصویب نظام هزینه‌یابی فعالیت‌ها، خروجی‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی.
۷- پیگیری رفع موانع و پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات بازدارنده استقرار و اجرای نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد
۸- پیگیری اجرای کامل نظام حسابداری تعهدی در دستگاه‌های اجرایی و رفع موانع مربوط با همکاری خزانه داری کل کشور

تبصره- کمیته‌های تخصصی موضوعی کارگروه ظرف سه (۳) ماه از تاریخ ابلاغ این آیین نامه تشکیل می‌شوند. دبیرخانه کمیته‌های کارگروه در سازمان‌های ذی‌ربط مستقر میباشد. شرح وظایف کمیته‌ها به تصویب کارگروه می‌رسد.

ماده ۳- مسئولیت استقرار نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد بر عهده بالاترین مقام دستگاه سیاستگذار است که وی میتواند این مسئولیت را به یکی از معاونین خود تفویض کند. وظایف مربوط به استقرار نظام بودجه‌ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد بر اساس زمان‌بندی ابلاغی بخشنامه بودجه، به شرح زیر است:

۱- تدوین و تصویب برنامه راهبردی سه ساله غلتان در راستای تکالیف قانونی و اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم برای دستگاه سیاستگذار و ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور.
۲- تصویب برنامه اجرایی پیشنهادی دستگاه اجرایی در راستای اجرای مفاد بند (۱) این ماده برای درج در لوایح بودجه سنواتی.
۳- تدوین بازنگری و پیشنهاد شاخص‌های عملکرد برنامه‌های اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور
۴- پیشنهاد واحدهای مجری در دستگاه‌های اجرایی و ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور
۵- پیشنهاد خروجی‌ها (محصولات و خدمات) و دستاوردهای مورد انتظار واحدهای مجری براساس مأموریت‌های مصرح در قوانین تأسیس دستگاه اجرایی و مقررات ذیربط و تکالیف مندرج در قوانین بالادستی و انتساب خروجی‌ها به واحدهای مجری موضوع بند (۴) این ماده و ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور
۶- پیشنهاد شاخص‌های عملکرد اعم از خروجی‌ها و دستاوردهای مورد انتظار و ایجاد زیر ساخت فناورانه مناسب برای سنجش برخط عملکرد.
۷- پایش و گزارشگری شاخص‌های عملکرد برنامه‌های اجرایی اعم از خروجی‌ها و دستاوردهای مورد انتظار در چهارچوب ابلاغی کارگروه.
۸- استقرار سازوکارهای هزینه‌یابی و قیمت تمام‌شده خدمات واحد مجری توسط دستگاه اجرایی با تأیید کارگروه
۹- راهبری الگوی (مدل) نظام مدیریت عملکرد برنامه اجرایی در دستگاه اجرایی
۱۰- تعیین الگوی (مدل) نظام مدیریت عملکرد واحدهای مجری

ماده ۴- در راستای استقرار نظام برنامه‌ریزی مبتنی بر نتایج در دستگاه‌های اجرایی، اقدامات زیر صورت می‌گیرد:

۱- دستگاه سیاست‌گذار موظف است برنامه راهبردی سه‌ساله غلتان بخش‌های مربوط به خود را در راستای تکالیف قانونی و اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم و رئوس برنامه‌های دولت شامل اهداف کلان، سیاست‌ها و راهبردهای رسیدن به اهداف با رعایت پایداری میان‌مدت مالیه عمومی و بخش، در چهارچوبی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود، ظرف سه (۳) ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه تدوین نماید.

۲- دستگاه سیاست‌گذار براساس مفاد بند (۱) این ماده نسبت به تنظیم و مبادله توافق‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تعیین شاخص‌های عملکردی برنامه، اهداف، دستگاه‌های مجری برنامه‌ها و چهارچوب توزیع منابع مالی میان برنامه‌های اجرایی اقدام می‌نماید. توافق‌نامه به صورت سه‌ساله غلتان تنظیم می‌گردد و با پیشنهاد دستگاه سیاست‌گذار امکان به روزرسانی توافق‌نامه در فرآیند تنظیم بودجه وجود دارد.

۳- در راستای اجرای برنامه راهبردی موضوع بند (۱) این ماده، دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی خود را هر ساله بر اساس سند توافق‌نامه موضوع بند (۲) این ماده، شامل شاخص‌های عملکرد، اهداف سال مورد نظر، زیربرنامه، مسئولیت‌ها، مخاطرات (ریسک‌ها) رسیدن به اهداف منابع مورد نیاز، نحوه تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای مرتبط و گزارش عملکرد سال گذشته در چارچوبی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام می‌شود، حداکثر تا پایان مردادماه هر سال برای استفاده در تهیه لایحه بودجه سال بعد به دستگاه سیاست‌گذار ارائه نمایند. دستگاه سیاست‌گذار نسبت به جمع بندی برنامه‌های عملیاتی و ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور در چهارچوب اعلام شده توسط آن سازمان اقدام می‌نماید.

۴- برای دستگاه‌های سیاست‌گذاری که نسبت به تنظیم توافق نامه و دستگاه‌های اجرایی که نسبت به تنظیم موافقت‌نامه مطابق بندهای (۲) و (۳) این ماده اقدام نمایند، اعتبارات در لوایح بودجه سنواتی به صورت بودجه عملکردی به همراه شاخص‌های ارزیابی برنامه اجرایی درج می‌شود و این برنامه‌ها مبنای تخصیص پرداخت و نظارت قرار خواهد گرفت.

تبصره- برای آن بخش از اعتبارات که به صورت بودجه عملکردی پیش بینی شده سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است بر اساس پیشنهاد دستگاه سیاست گذار در زمان تدوین لایحه بودجه نسبت به درج اعتبار دستگاههای اجرایی ذیل دستگاه سیاست گذار به تفکیک برنامه اجرایی اقدام نماید.

۵- دستگاه‌های مشمول این ماده، سالانه در بخشنامه بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص می‌شوند.

ماده ۵- پیش‌بینی و پرداخت اعتبارات واحدهای مجری ارائه‌دهنده خدمات فردی به صورت خرید خدمت از واحدهای مجری مستقل منتخب و یا در قالب تفاهم نامه عملکردی از سایر واحدهای مجری بصورت مبتنی بر عملکرد انجام می‌شود.

ماده ۶- تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از واحدهای مجری زیر مجموعه آنها مکلفند نسبت به اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد موضوع ماده (۱۸) برنامه هفتم و همچنین پرداخت مبتنی بر عملکرد موضوع ماده (۱۶) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ به گونه‌ای اقدام نمایند که تا پایان برنامه هفتم دارای نظام بودجه ریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد باشند. زمان بندی و اولویت بندی اجرا توسط کارگروه انجام خواهد شد.

تبصره ۱- دستگاه‌های اجرایی مشمول این ماده مکلفند حداکثر تا پایان مردادماه هر سال فهرست واحدهای مجری منتخب واجد شرایط موضوع این ماده را جهت تنظیم بودجه آن واحدها در چهارچوب مبتنی بر عملکرد به تأیید کمیته برسانند.

تبصره ۲- سایر دستگاه‌های اجرایی و واحدهای مجری ارائه دهنده خدمت و محصول مطابق برنامه اعلامی کارگروه نسبت به استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اقدام مینمایند.

ماده ۷- دستگاه اجرایی/ نهاد خریدار خدمت موظف است با واحدهای مجری منتخب و مشمول بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد خود موضوع ماده (۶) این آیین نامه تفاهم نامه قرارداد عملکردی را مبادله و نسخه‌ای از آن را حسب مورد به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال کند پس از انعقاد تفاهم نامه عملکردی تشخیص انجام خرج موضوع ماده (۱۷) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ و تعیین ذی‌نفع پرداخت با تفویض اختیار بالاترین مقام دستگاه اجرایی با مدیر (بالاترین مقام) واحد مجری خواهد بود. تفاهم‌نامه عملکردی واحد مجری و مقام مجاز دستگاه اجرایی متضمن موارد زیر است:

۱- میزان و روش تولید؛ تأمین و ارائه محصول و خدمات اصلی و نهایی در قالب زیربرنامه‌ها، فعالیت‌ها خروجی‌ها و شاخص‌های عملکرد.
۲- قیمت تمام شده معیار برای خروجی‌ها (خدمات) موضوع بند (۱) این ماده.
۳- تعهدات و اختیارات مقام مجاز دستگاه اجرایی.
۴- تعهدات و اختیارات مدیر بالاترین) مقام واحدهای مجری.
۵- نظام انگیزشی و پرداخت و تشویقی بر مبنای پرداخت مبتنی بر عملکرد برای ارائه محصول و خدمات با کمیت و کیفیت بالاتر با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

در خصوص واحدهای مجری مشمول تفاهم نامه عملکردی، دستگاه اجرایی موظف است تعهد مالی مبتنی بر عملکرد شامل تعهد کمیت و کیفیت خدمات بر اساس شاخص‌های عملکرد سالانه این واحدها را تعیین و در قالب تفاهم‌نامه عملکردی به واحدهای مجری ذی‌ربط ابلاغ نماید. استفاده از خدمات اشخاصی که مستخدم دولت نیستند، در قالب‌هایی مانند حق‌التدریس و حق‌التحقیق در سقف اعتبار مندرج در تفاهم نامه برای تحقق اهداف عملکری واحد مجری مجاز است.

تبصره ۱- حدود اختیارات مدير (بالاترین مقام) واحد مجری در جذب و پرداخت به نیروی انسانی با رعایت بند (الف) ماده (۱۰۶) برنامه هفتم و دستورالعمل‌های کمیته تابع مفاد تفاهم‌نامه عملکردی است.

تبصره ۲- دستگاه‌های اجرایی موظفند مفاد تفاهم‌نامه را به نحوی تنظیم نمایند که مغایرتی با مفاد مندرج در موافقت نامه نداشته باشد.

ماده ۸- در اجرای این آیین‌نامه، اختیارات مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران واحدهای مجری مشمول به شرح زیر است:

۱- تمام اختیارات و مسئولیت‌های بالاترین مقام مسئول دستگاه اجرایی قابل تفویض به موجب قوانین و مقررات، از جمله انجام تشخیص، تعهد، تسجیل و حواله موضوع تبصره (۱) ماده (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶، به تشخیص مقام مجاز دستگاه اجرایی، قابل تفویض به مدیر بالاترین مقام واحد مجری است. این تفویض اختیار نافی مسئولیت و پاسخگویی بالاترین مقام دستگاه اجرایی نیست.

تبصره- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه داری کل کشور ظرف سه (۳) ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، سازوکار لازم جهت صدور حواله الکترونیک واحد مجری برای حساب‌های دستگاه‌های اجرایی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد نماید.

۲- حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی مندرج در حکم کارگزینی یا قراردادهای قانونی طبق قوانین و مقررات مربوط پرداخت می‌شود. سایر پرداخت‌های غیرمستمر و خارج از حکم کارگزینی کارکنان رسمی و پیمانی و یا خارج از قراردادهای منعقد شده با افراد، صرفاً بر مبنای عملکرد و کارایی و در چارچوب شاخص‌های عملکرد و منابع مصوب قابل پرداخت است.

۳- واحد مجری با تأیید مقام مجاز قانونی در چارچوب تفاهم نامه عملکردی مجاز است با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به بهره‌برداری بهینه از منابع انسانی و فیزیکی در اختیار خود اقدام نماید مشروط بر آنکه این اقدام به نحوی انجام پذیرد که به مأموریتهای اصلی و وظایف ذاتی دستگاه اجرایی آسیبی وارد نشود منابع حاصل از این موضوع در قالب ردیف درآمد- هزینه در لوایح بودجه سنواتی منظور و مطابق موافقت‌نامه متبادله در حساب شخصیت حقوقی واحد مجری موضوع بند (ط) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۶۳۴۶۶ ت۴۴۹۸۹هـ مورخ ۱۳۸۹/۷/۲۲ کارسازی می‌شود.

۴- رئیس واحد مجری مجاز است نیروی مازاد بر نیاز را در اختيار دستگاه اجرایی قرار داده و دستگاه اجرایی باید نسبت به جانمایی آن در واحدهای دیگر و یا معرفی به سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام نماید.

ماده ۹- در راستای استقرار نظام برنامه‌ریزی مبتنی بر نتایج و هماهنگ با نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، دستگاه سیاستگذار مکلف است بازبینی و اصلاح زنجیره برنامه (شامل برنامه، زیربرنامه، خروجی) و زنجیره نتایج مستخرج از آن (شامل خروجی، دست‌آورد، اثر) و تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد سازمانی واحدی و فردی مرتبط را مبتنی بر دستورالعملی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری سازمان اداری و استخدامی تهیه می‌شود، ظرف سه (۳) ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه نماید. دستگاه سیاست‌گذار مکلف است به صورت سالانه حسب ضرورت نسبت به بازبینی تکالیف این ماده و ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام نماید.

تبصره- اهداف در زنجیره نتایج و برنامه‌های اجرایی توافق نامه با پیشنهاد دستگاه سیاست گذار توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین می‌شود.

ماده ۱۰- در راستای استقرار نظام مدیریت عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به سنجش و ارزیابی عملکرد در سطوح سازمانی واحدی و فردی متناسب با زنجیره برنامه اقدام نماید و گزارش عملکرد را تا پایان تیرماه هر سال جهت استفاده در لایحه بودجه سنواتی ارائه نماید سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به انتشار عمومی ارزیابی عملکرد برنامه‌ها و زیر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی اقدام نماید.

تبصره- سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به لحاظ نمودن نتایج ارزیابی های موضوع این ماده در جشنواره شهید رجایی اقدام نماید.

ماده ۱۱- با هدف ارتقای پیوستگی نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی با نظام مدیریت عملکرد و ارتقای اثربخشی و کارایی دولت در تحقق اهداف برنامه و اسناد بالادستی اقدامات زیر انجام می‌شود:

۱- دستگاه سیاست‌گذار موظف است با همکاری کمیته، چهارچوب مدیریت عملکرد سازمانی واحدی فردی دستگاه‌های اجرایی تابعه و وابسته، شامل ارکان نحوه و زمان‌بندی ارزیابی عملکرد، نحوه ارائه بازخوردهای اصلاحی به منظور بهبود عملکرد و همچنین نحوه و زمان‌بندی ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی تابعه را در چهارچوب اجرای مواد (۸۱) و (۸۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و ماده (۱۱۰) برنامه هفتم در شورای راهبری تحول اداری دستگاه تصویب و اجرا نماید.

۲- سازمان برنامه و بودجه کشور (حسب مورد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان) موظف است تخصیص اعتبارات را براساس گزارش‌های ارزیابی عملکرد زنجیره برنامه و نتایج عملکرد و با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب ۱۳۵۱ انجام دهد.

۳- مطابق جزء (۱) بند (الف) ماده (۱۰۵) برنامه هفتم، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف به بازبینی واحدهای سازمانی کلیه دستگاه‌های سیاست‌گذار و اجرایی کشور بوده و موظف است براساس مأموریت‌های محوله نسبت به حذف یا کاهش یا ادغام پست‌های سازمانی و حذف دستگاه‌های موازی در سطح کشور و بازبینی ماموریت‌ها و اهداف اقدام نماید. تخصیص هرگونه بودجه به فعالیت‌ها و وظایف خارج از مأموریت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی و تشکیلات موازی و غیرضرور ممنوع است.

ماده ۱۲- به منظور استقرار نظام مدیریت عملکرد در واحدهای مجری مشمول بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد اقدامات زیر انجام می‌شود:

۱- دستگاه سیاست گذار مکلف است چهارچوب مدیریت عملکرد ،سازمانی واحدی و فردی واحدهای مجری منتخب، شامل فرایند و الگوی نظارت، تعیین نهاد و سازوکار سنجش نظارت همگانی و ساختار نظارتی درون خود و دستگاه‌های تابعه را تدوین و ظرف سه (۳) ماه از تاریخ ابلاغ این آیین نامه به تأیید کارگروه برساند.

۲- دستگاه سیاست‌گذار مکلف است اطلاعات و گزارش عملکرد واحدهای مجری مشمول ذیل دستگاههای اجرایی تابعه، شامل ارزیابی شاخصهای عملکرد واحدهای مجری و مقایسه با عملکرد واحدهای غیر مشمول از دستگاههای تابعه را گردآوری و به تفکیک هر دستگاه اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه دهد.

ماده ۱۳- دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد براساس راهبردهای تعیین شده از سوی کارگروه توسط کمیته پرداخت مبتنی بر عملکرد در چهارچوب این آیین نامه تنظیم و ابلاغ می شود.

ماده ۱۴- دستگاه اجرایی مکلف است طبق زمان بندی اعلامی کارگروه در راستای پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان نسبت به مبادله توافقنامه بین مدیر و کارکنان تحت مدیریت اقدام نماید پرداخت به کارکنان بر اساس میزان تحقق اهداف این توافق نامه خواهد بود.

ماده ۱۵- دستگاههای اجرایی مکلفند در انطباق با بخشنامه‌های سازمان اداری و استخدامی کشور در حوزه خدمات و فرایندها و مفاد چرخه هوشمندسازی موضوع بند (پ) ماده (۱۰۷) برنامه هفتم نسبت به بازنگری خدمات و فرایندها دریافت شناسه خدمت و به روزرسانی شناسنامه خدمات در پایگاه شناسنامه خدمات موضوع ردیف ماده (۱۰) قانون مدیریت داده ها اطلاعات ملی مصوب ۱۴۰۱ اقدام نمایند.

ماده ۱۶- در راستای ایجاد نظام گزارشگری و پاسخگویی مبتنی بر عملکرد، دستگاه های اجرایی مشمول این آیین نامه مکلف به انجام اقدامات زیر می‌باشند:

۱- دستگاه‌های اجرایی مکلفند اعتبارات واحدهای مجری را براساس مفاد تفاهم‌نامه عملکردی در سامانه حسابداری به صورت مجزا و قابل تفکیک نگهداری نمایند، به نحوی که امکان گزارش‌گیری از رویدادهای مالی هر واحد مجری به تفکیک خروجی‌ها، فصول هزینه مراکز فعالیت اصلی و پشتیبانی فراهم باشد.

۲- دستگاه اجرایی یا مقامی که به او تفویض اختیار شده در سطوح ستادی، استانی یا شهرستانی مکلف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط زمینه تهیه صورت‌های مالی به انضمام گزارش عملکردی براساس چهارچوب ابلاغی کمیته در واحدهای مجری موضوع ماده (۶) این آیین نامه را فراهم نماید.

۳- دستگاه‌های اجرایی مکلفند مطابق دستورالعمل ابلاغی خزانه داری کل کشور و برنامه زمان‌بندی که خزانه‌داری به تأیید کارگروه میرساند نسبت به شناسایی ثبت و تجدید ارزیابی دارایی‌های خود اقدام نمایند وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است اطلاعات مربوط به اموال و دارایی های غیر مالی افشا شده شامل ساختمانها و ماشین آلات در اختیار دستگاه‎‌های اجرایی را به صورت برخط به سکوی یکپارچه مدیریت مالی دولت ارسال نماید.

۴- دستگاه‌های اجرایی موضوع بند (۱) ماده (۲۶) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ موظفند، گزارش عملکرد مربوط به اجرای کامل حسابداری تعهدی را در دوره‌های زمانی شش ماهه به خزانه‌داری کل کشور یا ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها حسب مورد ارسال نمایند.

۵- دستگاه سیاست‌گذار موظف است نسبت به تلفیق صورت‌های مالی خود و دستگاه‌های اجرایی تابعه و وابسته و تمام واحدهای مجری موضوع ماده (۶) این آیین نامه اقدام و به سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه‌داری کل کشور ارائه نماید.

تبصره ۱- حسابرسی صورت‌های مالی تلفیقی دستگاه سیاست‌گذار، صورت‌های مالی دستگاه اجرایی و واحد مجرى طبق اولویت بندی کارگروه انجام میشود کارگروه مجاز است در اجرای بند (۵) این ماده از خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت استفاده نماید.

تبصره ۲- شرکتهای ارائه دهنده سامانه‌های حسابداری در دستگاه‌های اجرایی مشمول این آیین‌نامه مکلف به اخذ تأییدیه سازوکار محاسبه قیمت تمام‌شده مطابق ضوابط این آیین‌نامه از کمیته ذی‌ربط ذیل کارگروه هستند. به استناد مواد (۲۰) و (۲۱) قانون ارتقای سلامت نظام اداری مقابله با فساد مصوب ۱۳۸۷، دستگاه اجرایی موظف است نسبت به اخذ تأییدیه اصالت انطباق و عملکردی نرم افزار حسابداری توسعه‌یافته با نمونه (مدل) مورد تأیید کمیته مزبور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام نماید.

ماده ۱۷- در راستای توسعه دولت هوشمند بهبود کیفیت خدمت رسانی و افزایش کمیت خدمات قابل ارائه، دستگاه‌های اجرایی موظفند:

۱- در راستای هوشمندسازی ارائه خدمات به مردم خدمات موضوع این آیین‌نامه را به عنوان اولویت اول هوشمندسازی خدمات دستگاه اجرایی مربوط تعیین و به تأیید «کارگروه هوشمندسازی نظام اداری» موضوع ماده (۴) نقشه راه دولت هوشمند (مصوبه شماره ۶۷۲۶ مورخ ۱۴۰۴/۱/۳۱ شورای عالی اداری) برسانند.

۲- برای خدمت گیرندگان یا دریافت‌کنندگان محصول، امکان نظرسنجی و ارزیابی خروجی دریافتی (محصول یا خدمات نهایی) را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی (my.gov.ir) مهیا نمایند. نتایج حاصل یکی از مصادیق و ابزارهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و واحدهای مجری موضوع این آیین‌نامه است.