01/آبان/1403 | 15:02
میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ مشخص شد زمان قطعی اعمال همسان سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات و مشمولین شارژ بن‌کارت خرید سبدغذایی برای ۱۳۴ هزار کودک زیر ۵ سال دارای سوتغذیه ضرورت اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات جدول عیدی کارگران در ۱۴۰۳+ نحوه محاسبه عیدی ۲ وزیر عضو جدید شورای عالی کار شدند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان وارد مرحله اجرایی شد آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام زمان دقیق افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان+ جزئیات همسان سازی حقوق چه کسانی می‌توانند برای وام ۳۰ میلیونی تامین اجتماعی ثبت‌نام کنند؟ ارائه اعتبار خرید ۵ میلیون تومانی به این بازنشستگان + جزئیات و مشمولین خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دستور سازمان برنامه برای صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان سهم سختی کار کارگر چگونه مشخص می شود؟/ سن بازنشستگی برای مردان و زنان اعلام زمان واریز ۳ میلیون تومان همسان سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات و مشمولین
۱۶:۲۹ ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
«اقتصاد معاصر» گزارش می‌دهد؛

وضعیت اشتغال جوانان در دولت سیزدهم به روایت آمار

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ بیکاری جوانان در ۳ سال فعالیت دولت سیزدهم کاهش یافته به طوری که این کاهش نرخ برای زنان بیش از مردان بوده است.
وضعیت اشتغال جوانان در دولت سیزدهم به روایت آمار
کد خبر:۴۷۸۶

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ نرخ بالای بیکاری به ویژه برای جوانان، یکی از معضلات ساختاری اقتصاد ایران طی دهه‌های اخیر است. بر همین اساس، وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان، به یکی از شاخص‌های اصلی سنجش عملکرد دولت‌ها در بازار کار تبدیل شده است. از آنجا که آمار اشتغال و بیکاری تابستان ۱۴۰۳ نقطه پایان عملکرد دولت سیزدهم به شمار می‌رود، می‌توان کارنامه دولت قبل در زمینه اشتغال جوانان را بررسی کرد. 

 

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۲۵.۷ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۱۹.۴ درصد در تابستان ۱۴۰۳ رسیده است. این شاخص برای مردان از ۲۳.۲ درصد به ۱۷.۳ درصد کاهش یافته در حالی که برای زنان از ۳۷.۴ درصد به ۲۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد کاهش نرخ بیکاری برای زنان این بازه سنی بیشتر از مردان بوده است. 

 

در حال ویرایش // وضعیت اشتغال جوانان در دولت سیزدهم به روایت آمار

 

تحولات بیکاری برای جوانان بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هم مشابه بوده است. طبق داده‌های مرکز آمار، نرخ بیکاری برای جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله از ۱۷.۶ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۱۴.۸ درصد در تابستان امسال کاهش یافته است. این شاخص البته برای مردان از ۱۴.۶ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۱۲.۱ درصد در تابستان امسال رسیده است. بهبود وضعیت نرخ بیکاری در این بازه سنی هم برای زنان بهتر از مردان بوده به طوری که نرخ بیکاری زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله از ۳۱ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۲۵.۱ درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافته است.

 

در حال ویرایش // وضعیت اشتغال جوانان در دولت سیزدهم به روایت آمار

ارسال نظرات