۱۱/تير/۱۴۰۴ | ۱۴:۱۶
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد+جدول رقم عجیب بدهی جاری دو خودروساز بزرگ اعلام شد اصلاحیه شرایط فروش جدید محصولات ایران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۴ افزایش بی ضابطه قیمت در بازار تلفن همراه تولید در جنگ ۱۲ روزه از ریل خارج نشد ابلاغ افزایش‌قیمت به سایپا و ایران‌خودرو پیش از جنگ؛ ایران‌خودرو ۱۵ درصد را رعایت نکرد قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های ایران خودرو + جدول مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه ثبت‌نام فروش فوری و پیش فروش ایران‌خودرو امروز ۹ تیر ۱۴۰۴ +شرایط+ لینک و نحوه ثبت‌نام نرخ‌های جدید محصولات سایپا روانه کدال شد+ عکس ثبت‌نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه تیر ۱۴۰۴+ شرایط و سایت ثبت نام خودرو سایپا ارسال بسته حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ به هیات دولت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات دو خودروساز صادر شد ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات معدنی زنجیره فولاد سرنوشت واردات خودرو در ۱۴۰۴؛ بازنگری اساسی در تعرفه‌ها
۱۹:۰۳ ۱۴۰۳/۰۷/۲۵

مخالفت کمیسیون عمران مجلس با ادغام دو معاونت‌ وزارت صمت

رئیس کمیسیون عمران مجلس طی نامه‌‌ای خطاب به وزیر صمت ضمن اعلام مخالفت با ادغام معاونت‌های صنایع حمل و نقل و صنایع ماشین آلات وزارت صمت، از وزیر مربوطه خواست برنامه‌ها عملیاتی و زمانمند خود را در حوزه صنایع حمل و نقل به کمیسیون ارائه کند.
مخالفت کمیسیون عمران مجلس با ادغام دو معاونت‌ وزارت صمت
کد خبر:۵۳۸۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام مخالفت کمیسیون متبوع خود با ادغام معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات آن وزارتخانه، از وزیر مربوطه خواست تا با قید فوریت گزارشی از اهداف کمی و برنامه های عملیاتی زمانمند شده در حوزه صنایع حمل و نقل به کمیسیون عمران ارائه گردد.

 

متن نامه به شرح زیر است؛

 

جناب آقای مهندس اتابک

 

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

 

سلام علیکم

 

با احترام، همانگونه که مستحضرید حمل و نقل به عنوان یکی از مهمترین پیشرانهای اقتصادی به طور مستقیم نزدیک به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده و از طریق ایجاد بسترهای لجستیکی مورد نیاز بخشهای زنجیره ارزش بین المللی نقش راهبردی در روابط اقتصادی و تجارت خارجی دارد، به طوری که سایر بخشهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدمات و ... بدون حمل و نقل مقرون به صرفه قابلیت رقابت خود را از دست می‌دهند. همچنین حل بخش زیادی از مشکلات ترافیکی که خود عامل اتلاف زمان شهروندان و نارضایتی عمومی، استهلاک زیرساخت، اتلاف منابع سوختی و معضلات زیست محیطی است در گرو توسعه صنایع حمل و نقل است.

 

با شرح فوق نقش اساسی صنایع حمل نقل در توسعه کشور منجر به ایجاد معاونت صنایع حمل و نقل در وزارت صنعت معدن و تجارت برای تمرکز بیشتر بر حل مشکلات این بخش گردید، اما حسب اطلاع واصله آن وزارتخانه در نظر دارد معاونت مزبور را در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات ادغام نماید که از نظر کمیسیون عمران به عنوان رکن تخصصی مجلس شورای اسلامی در بخش حمل و نقل اثرات نامطلوبی در شاخصهای حمل و نقل به ویژه زیر ساخت و ناوگان خواهد گذاشت، لذا مستدعى است با قید فوریت دستور فرمایید ضمن حفظ و تقویت معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از اهداف کمی و برنامه های عملیاتی زمانمند شده ی آن وزارتخانه در حوزه صنایع حمل و نقل به کمیسیون عمران ارائه گردد./خانه ملت