۱۱:۰۸ ۱۴۰۳/۰۷/۲۸

بانک مرکزی: ۲۰ درصد سهمیه وام ازدواج "غیرحضوری" پرداخت شود

بانک مرکزی با ابلاغ به بانک‌ها اعلام کرد که ۲۰ درصد از سهمیه سالانه وام ازدواج و فرزند بانک بصورت الکترونیکی و غیرحضوری پرداخت شود.
بانک مرکزی: ۲۰ درصد سهمیه وام ازدواج
کد خبر:۵۵۲۸

به گزارش اقتصاد معاصر؛ بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانکها اعلام کرد: حداقل 20 درصد از کل سهمیه سال جاری بانک به صورت الکترونیک و غیرحضوری به متقاضیان مربوطه پرداخت شود.

 

مبلغ وام ازدواج 1403 با توجه به سن متقاضیان بین 300 تا 350 میلیون تومان است و به زوجین کمک می‌کند که بتوانند برخی از هزینه‌های ابتدایی برای تشکیل زندگی مشترک خود را تأمین کنند.

بانک مرکزی: ۲۰ درصد سهمیه وام ازدواجبانک مرکزی: ۲۰ درصد سهمیه وام ازدواج

وام فرزندآوری نیز براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از 1400/01/01 به بعد است و در داخل ایران متولد شده‌اند، تعلق می‌گیرد؛ مبلغ وام برای فرزند اول مبلغ 40 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 3 سال (36 ماه)، فرزند دوم مبلغ 80 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 سال (48 ماه)، فرزند سوم مبلغ 120 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 5 سال (60 ماه)، فرزند چهارم مبلغ 150 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 6 سال (72 ماه) و فرزند پنجم به بعد مبلغ 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 7 سال (84 ماه) است.

 

گفتنی است، هم اکنون بیش از 370 هزار نفر در صف وام ازدواج و بیش از 430 هزار نفر در صف وام فرزند آوری قرار دارند. بهانه همیشگی بانکها برای صف طولانی وام ازدواج و عدم پرداخت این تسهیلات، کمبود و نبود اعتبار کافی است!

 

بانک مرکزی اخیراً  از اختصاص منابع جدید به 7 بانک برای تسریع در پرداخت این تسهیلات خبر داده است؛ بانک مرکزی با اختصاص منابع جدید به 7 بانک منتخب صادرات ایران، رفاه کارگران، ملی ایران، تجارت، سپه، پست بانک ایران و ملت قصد دارد طی سه ماه آینده شرایط پرداخت حداقل 150 هزار فقره تسهیلات ازدواج و 100 هزار فقره تسهیلات فرزندآوری را فراهم کند.

 

صف های طولانی وام ازدواج و فرزند و عدم امکان ثبت نام برای دریافت این تسهیلات از مهمترین مشکلات متقاضیان دریافت وام فرزند و ازدواج در ماه های قبل بوده است.

 

بانک مرکزی بعد از جلسه با کمیسیون اصل 90 مجلس، در راستای حل مشکل ثبت نام برای تسهیلات ازدواج و فرزند گام برداشت و با 24 ساعته کردن سایت ثبت نام، کمی از دغدغه متقاضیان این تسهیلات را برطرف کرد.

 

هرچند کماکان و با وجود ثبت نام، برخی بانک ها در تایید و معرفی شعبه به متقاضیان تعلل می کنند و همین امر هم موجب سردرگمی متقاضیان وام ازدواج و فرزند شده است.

ارسال نظرات