۱۰:۱۸ ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
عضو اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با «اقتصاد معاصر»؛

صندوق‌های طلا از فروشگاه‌های آنلاین قابل اعتمادتر هستند

عضو اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با مجوز سایت‌های فروش طلای آب شده، گفت: توصیه می‌کنیم مردم ابتدا از صندوق‌های طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری که زیر مجموعه بورس کالا اداره می‌شوند و سازوکار دولتی دارند خرید کنند. 
صندوق‌های طلا از فروشگاه‌های آنلاین قابل اعتمادتر هستند
کد خبر:۵۵۳۵

محمد کشتی‌آرای، عضو اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر، در رابطه با مجوز سایت‌های فروش طلای آب شده اظهار داشت: مجوز برای فروش چه مجازی و چه فیزیکی از اتحادیه طلا و جواهر لازم است و در غیر این صورت فعالیت آن شخص، گروه، سایت و... غیر قانونی و نامعتبر است. این یعنی اگر فروشگاهی مجوز مربوطه را دارد منعی در فروش طلای آبشده یا غیر آن ندارد.

 

وی در مورد توصیه اتحادیه طلا و جواهر به مردم در رابطه با خرید از این سایت‌ها نیز گفت: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قیمت جهانی طلا در روز‌های اخیر که مردم را با هدف خرید طلا برای سرمایه گذاری به این سمت کشانده، توصیه می‌کنیم مردم ابتدا از صندوق‌های طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری که زیر مجموعه بورس کالا اداره می‌شوند و سازوکار دولتی دارند خرید کنند. 

 

کشتی‌آرای افزود: دلیل توصیه ما به خرید از این صندوق‌ها آن است که امنیت این صندوق‌ها به دلیل نظارت مداوم ارگان‌های نظارتی و شفافیت معاملات ایده‌آل‌ترین شکل برای خرید طلا محسوب می‌شود. 

 

وی ادامه داد: سایت‌های دیگر اگر دارای مجوز قانونی باشند، هیچ منعی برای خرید از آنها وجود ندارد. ولی سایت‌هایی که مجوز ندارند برای خریداران طلا می‎‌تواند دردسر ساز باشد. 

 

وی در رابطه مجوز برخی سایت‌ها فروش طلا که بر روی سایت خود قرار داده‌اند و نحوه اطمینان از صحت این مجوز‌ها گفت: مردم می‌توانند صحت مجوز را از درگاه ملی مجوز‌ها استعلام گرفته و سپس در مورد خرید و فروش یا عدم خرید و فروش از این سایت‌ها اطمینان حاصل کنند. 

 

عضو اتحادیه طلا و جواهر، تاکید کرد: اما تکرار می‌کنم که از صندوق‌های طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خرید کنند چرا که امن‌ترین راه برای خرید است. 

 

وی در پایان با اشاره به نحوه تشخیص اصالت کالای خریداری شده از این سایت‌ها نیز یادآور شد: اصالت کالا مسئله فنی است یا باید تخصص داشته باشند یا با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد مجوز‌ها به فروشنده اعتماد کنند.

ارسال نظرات