۱۴:۲۲ ۱۴۰۳/۰۷/۳۰

جزییات آزمون استخدامی آموزش پرورش 1403

آموزش و پروش سالانه اقدام به برگزاری آزمون‌های استخدامی برای جذب نیرو و معلمان و کادر آموزشی جدید می‌کند و متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پروش ۱۴۰۳ دارند باید شرایط لازم برای شرکت در آموزن را داشته باشند در ادامه این خبر جزییات آزمون استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳ به همراه شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی، نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، لینک ثبت نام در آزمون استخدامی، زمان برگزاری آزمون استخدامی 1403و ... را خواهیم آورد.
جزییات آزمون استخدامی آموزش پرورش 1403
کد خبر:۵۷۴۶

به گزارش اقتصاد معاصر؛ آزمون استخدامی آموزش و پرورش زیر نظر سازمان استخدامی و اداری کشور و توسط سازمان سنجش برگزار می شود. این آزمون سالی یکبار برگزار می شود و داوطلبان متقاضی می بایست از شرایط استخدام آموزش و پرورش مطلع باشند  لذا در ادامه این خبر شرایط و جزئیات برگزاری آزمون استخدامی در 1403 را خواهیم آورد لازم به ذکر است  متقاضیان علاوه بر داشتن شرایط عمومی باید شرایط اختصاصی استخدام فرهنگیان را نیز داشته باشند که در ادامه این خبر شرایط اختصاصی استخدام فرهنگیان در سال 1403 را نیز می آوریم.

آزمون استخدامی آموزش پرورش 1403

تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش 1403

مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تا روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

 

همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون که حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل‌محل‌ها لازم است مجدد برای بار دوم اصلاح شده است و متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده اند، می توانند اطلاعات ثبت نامی خود را با توجه به اصلاحات جدید ویرایش کنند.

لینک ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

 

لینک ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کردَ با توجه به محدودیت زمانی به متقاضیان توصیه شده در مهلت اعلام شده برای شرکت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

 

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پروش


آزمون فوق برای رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ و رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 

آمار استخدام آموزش و پرورش  1403

بر اساس اعلام آموزش و ‍‍پرورش سال آینده حدود ۷۲ هزار نفر در آزمون‌های مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

 

چارچوب آزمون استخدامی آموزش پرورش در قالب آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی مشخص می شود. به طوریکه امتحان کتبی شامل سنجش حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که براساس شغل محل اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت کتبی برگزار می شود.

 

 ارزیابی تکمیلی نیز شامل سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی، حرفه ای) مورد نیاز برای مشاغل دبیری، هنرآموز وآموزگار با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلمی علاوه بر امتحان کتبی صورت می گیرد.

 

همچنین در ارزیابی تکمیلی، کسب (۹۵) امتیاز از شایستگی های عمومی، (۷۰) امتیاز ازشایستگی های اختصاصی و (۴۰) امتیاز ازشایستگی های تخصصی به عنوان حدنصاب الزامی عنوان شده است.

 

داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر چهل (۴۰) سال تمام (متولدین از ۱۳۶۲/۱۱/۹ تا ۱۳۸۲/۱۱/۰۹) برای دارندگان لیسانس و فوق لیسانس تا اولین روز ثبت نام در آزمون فوق به عنوان شرط سنی ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان شده است.

 

بر اساس ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یک سال تا حداکثر پنج سال (۵) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد.

 

امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می باشد.

 

به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود برگزار می شود. دوره مهارت آموزی مشاغل دبیری، در دانشگاه فرهنگیان و هنرآموز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.

استخدام آموزش و پرورش

 

 

شرط سنی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

یکی از مهم ترین بندهای مربوط به شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403، شرط سنی تعیین شده برای داوطلبان این آزمون می باشد و متقاضیان باید با توجه به رشته و مدرک تحصیلی خود شرط سنی تعیین شده برای دارندگان آن مدرک را داشته باشند در ادامه شرط سنی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ بر اساس آخرین اطلاعات، ارائه شده است.

 

داشتن حداقل 20 سال و 40 سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس) 

 

معافین شرط سنی تعیین شده: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25% و بالاتر، فرزندان آزادگان يک سال اسارت و بالاتر

 

همچنین افراد زیر به میزان اعلام شده به حداکثر سن اعلام شده آن ها اضافه خواهد شد.

 

 داوطلبان دارای حضور داوطلبانه در جبهه : به میزان مدت زمان حضور داوطلبانه و مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشكی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحيت در جبهه ها 

 

پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهيد : به ميزان پنج سال سن

 

داوطلبانی كه در طول جنگ تحميلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه های ضد انقلاب در آمده اند: به ميزان مدت اسارت و حضور در جبهه 

 

افراد متاهل به ازای تاهل و تعداد فرزند، یکسال به سقف محدودیت سنی آن ها اضافه خواهد شد. حداکثر آن به میزان 5 سال می باشد. 

 

افرادی که به مدتی دارای همكاری تمام وقت به استناد يكی از قوانين و مقررات موضوعه با واحدهای دولتي آموزشی و تربيتی آموزش و پرورش مشغول بوده اند، از حداكثر سن برای شركت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش كسر می شود.

 

 

شرط سنی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

همانطور که پیش از این اشاره شده است داوطلبان برای ثبت نام در رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید پیش از آغاز فرآیند نام نویسی، شرایط تعیین شده را بررسی کرده و در صورتی که واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی و شرایط اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش باشند، می توانند در آزمون ثبت نام کنند.

 

در هر دوره از استخدام آموزش و پرورش، شرایط استخدام با انتشار دفترچه راهنمای آزمون اعلام می شود. داوطلبان متقاضی آزمون سال جاری می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳​، از جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون مطلع شوند.

 

با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403، شرایط عمومی استخدام فرهنگیان در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال ۱۴۰۳ ارائه داده ایم. خاطر نشان می شود به محض انتشار اصلاحیه دفترچه استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 ​و در صورت تغییر شرایط عمومی، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

داشتن تابعیت ایران 

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

التزام به قانون جمهوری اسلامی ایران 

انجام دوره خدمت یا معافیت قانونی برای داوطلبان آقا 

داشتن سلامت جسمانی برای انجام کاری که استخدام می شوند. 

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر 

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی 

داوطلبان نباید جزو نیروهای خرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند. 

داشتن حداقل 20 سال تمام و داشتن حداکثر 40 سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس) 

 

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست با بررسی رشته های شغلی مورد نیاز آموزگار ابتدایی و استثنایی در سال ۱۴۰۳، رشته شغلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس برای بررسی شرایط اختصاصی آن ارگان اقدام کنند.

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبانی که برای آزمون آموزش و پرورش دارای شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۳ بوده و متقاضی انتخاب کد رشته های شغلی آموزش و پرورش هستند، باید علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، واجد شرایط اختصاصی استخدام آموزش و پرورش نیز باشند.

 

داوطلبان باید دقت داشته باشند که در کنار شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳​، باید شرط احراز تحصیلی (تجانس رشته و مقطع تحصیلی) تعیین شده برای هر کد شغلی را رعایت کنند. شرط احراز تحصیلی و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر یک از رشته های شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ارائه می شود.

 

با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شرایط اختصاصی استخدام در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال جاری ارائه داده شده است.

 

گزینش و استخدام در مشاغل آموزش و پرورش بر اساس نیاز "برای بوم خدمت"می باشد. به این منظور داوطلبین بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها دارای اولویت می باشند. (براساس قانون اصلاح ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 99/06/16 مجلس شورای اسلامی)

 

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده اند، باید در یک دوره مهارت آموزی یک ساله شرکت کنند. داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی شرکت نکنند به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود.

 

داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی، مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و هم چنین مدرک ICDL خود را ارائه داده و در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه نمایند.

 

 گذراندن دوره های ضمن خدمت پس از موفقیت در دوره مهارت آموزی

 

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ نام نویسی کنند.

 

با توجه به جدیدترین دفترچه منتشر شده داوطلبان دارای شرایط زیر نیز امکان ثبت نام در آزمون آموزگاری را خواهند داشت. لازم به ذکر است این بخش فقط مختص به آزمون استخدامی آموزگاری اعلام شده است. 

 

تجربه انجام فعاليت های آموزشی و تربيتی به شرح زير می تواند جایگزین رشته های تحصيلی مندرج در شرایط احراز شغل آموزگار ابتدايی (ابتدایی) و آموزگار ابتدايی (استثنايی) شود.

 

داوطلبان متقاضی در صورت داشتن سوابق فعاليت های آموزشی و تربيتی و به شرط داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس و بالاتر (مدارک همتراز) و با رعایت شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 

داشتن حداقل دو (2) سال سابقه فعاليت آموزشی و تربيتی یا حداقل ده (10) ساعت فعالیت در هفته براساس قرارداد معتبر مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که در یک یا چند قالب مصادیق زیر کسب شده باشد.

سابقه حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش با تایید معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش

فعالیت در مدارس غیردولتی و غیر انتفاعی دارای مجوز از آموزش و پرورش 

فعالیت و آموزش در مهد کودک ها و پیش دبستانی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور

 

ارسال نظرات