۲۳:۱۰ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱

تامین گاز زمستانی نیازمند همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون موضوع تامین انرژی و گاز فصل زمستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: تامین گاز و سوخت زمستانی نیازمند همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت است.
تامین گاز زمستانی نیازمند همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت است
کد خبر:۵۸۸۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ جلیل مختار، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه یکم آبان ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت تأمین گاز و سوخت مایع بخش‌های مختلف خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در زمستان پیش‌رو با حضور معاونان وزیر نفت، گفت: با توجه به کاهش دمای هوا و آغاز فصل سرد در جلسه امروز موضوع تامین انرژی و سوخت زمستانی و آمادگی وزارت نفت برای تامین سوخت با حضور معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی بررسی شد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این جلسه اقدامات و برنامه‌های وزارت نفت در راستای افزایش تولید گاز و فرآورده‌های نفتی، توسعه زیرساخت‌های انتقال ناوگان توزیع گاز و فرآورده‌های نفتی، اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف، توضیح داده شد و اعضای کمیسیون نیز بر لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف دولتی برای گذر از زمستان تاکید کردند. طبق گزارش ارائه شده میزان گاز تحویلی به صنایع عمده در ۷ ماه نخست ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این جلسه موضوع مرتبط با تامین انرژی و گاز در فصل زمستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در وزارت نفت اتفاق افتاده لذا امید است بتوانند در زمستان با اولویت دادن به تامین گاز بخش‌های خانگی، سوخت صنایع غیرعمده و حمل و نقل و را بدون مشکل تامین کنند، البته به‌طورحتم این مهم نیاز به همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت دارد.

 

مختار مطرح کرد: به گفته مسئولان شرکت ملی گاز اطمینان و آمادگی نزدیک به ۱۰۰ درصدی برای فرآوری، انتقال و توزیع گاز دارد.

 

وی در ادامه توضیح داد: طبق گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت و فرآورده‌های نفتی؛ میانگین ۷ ماهه ابتدای تولید و مصرف روزانه در سال گذشته و سال جاری به شرح ذیل بوده است؛ میانگین تولید بنزین در ۷ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۱۱ میلیون لیتر و مصرف در همین این سال ۱۱۶ میلیون لیتر بوده است.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: همچنین میانگین تولید بنزین در ۷ ماهه ابتدای سال جاری ۱۲۰ میلیون لیتر و مصرف در همین این سال ۱۲۵ میلیون لیتر بوده و البته میانگین تولید سوخت نفت‌گاز در ۷ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۱۱ میلیون لیتر و مصرف سوخت نفت‌گاز در همین این سال ۱۰۶ میلیون لیتر بوده است.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: ضمن آنکه میانگین تولید نفت‌گاز در ۷ ماهه ابتدای سال جاری ۱۱۴ میلیون لیتر و مصرف در این سال ۱۱۲ میلیون لیتر بوده است.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد: همچنین به‌دنبال برگزاری انتخابات و رأی اعضای کمیسیون انرژی، فرهاد شهرکی، مالک شریعتی نیاسر و رضا سپه‌وند، نمایندگان کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۱۴۰۴ خواهند بود. /خانه ملت

ارسال نظرات