۱۸:۱۰ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲

هدفگذاری کاهش وابستگی به دلار با ارز دیجیتال ملی در بریکس

پوتین در نشست تجاری بریکس در مسکو اعلام کرد که این بلوک به بررسی ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از استراتژی خود برای تقویت سرمایه‌گذاری و کاهش وابستگی به دلار آمریکایی ادامه خواهد داد.
هدفگذاری کاهش وابستگی به دلار با ارز دیجیتال ملی در بریکس
کد خبر:۵۹۱۷

به گزارش اقتصاد معاصر به نقل از cryptobriefing ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست بلندپایه تجاری بریکس در مسکو تایید کرد که این بلوک به بررسی ارزهای دیجیتال برای توسعه سرمایه‌گذاری ادامه خواهد داد. این اقدام بخشی از استراتژی برای مقابله با نفوذ غرب به شمار می‌رود.

 

وی تاکید کرد که ارزهای دیجیتال می‌توانند هم به کشورهای عضو بریکس و هم به اقتصادهای در حال توسعه کمک کنند. پوتین اشاره داشت که روسیه و سایر اعضای این گروه، هم‌اکنون در حال کار بر روی سیستم پیام‌رسان مالی مشابه سوئیفت و استفاده از ارزهای دیجیتال ملی برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری با رشد بالا هستند.

 

علاوه بر ارزهای دیجیتال، بلوک بریکس در حال راه‌اندازی پلتفرم بریکس‌پی، به عنوان یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاکچین بوده که هدف آن تسهیل تراکنش‌های فراسرزمینی درون این اتحادیه است. این پلتفرم در این اجلاس معرفی شده و به عنوان ابزار کلیدی برای کاهش وابستگی به سیستم‌های مالی غربی در نظر گرفته می‌شود.

 

اعضای بریکس، به ویژه روسیه و چین، خواستار پذیرش این پلتفرم برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و کاهش وابستگی به دلار هستند. پوتین همچنین به گسترش بریکس اشاره کرده و به استقبال از پیوستن مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی به این بلوک پرداخته است.

 

وی به این موضوع اشاره کرد که بیش از ۳۰ کشور تمایل خود را برای همکاری با این گروه اعلام کرده‌اند و نشست در کازان، به بررسی احتمال عضویت اعضای جدید خواهد پرداخت. پوتین تاکید کرد که بریکس در سال‌های آینده بیشترین رشد اقتصادی جهانی را تولید خواهد کرد و به اقتصادهای سریع‌الرشد این بلوک نسبت به کشورهای غربی اشاره کرد.

 

در راستای تعهدات روسیه به بریکس، پوتین برنامه‌های مالی جدیدی از جمله سیستم پرداخت‌های مرزی مشترک و یک شرکت بیمه را تشریح کرد.

 

وی همچنین از بانک توسعه جدید، موسسه توسعه چندجانبه بریکس خواست که در فناوری، زیرساخت، تجارت الکترونیک و هوش‌مصنوعی در کشورهای جهانی جنوب سرمایه‌گذاری کند.

ارسال نظرات