۱۵:۵۱ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲

هشدار نارنجی هواشناسی در خلیج فارس صادر شد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس خبر داد.
هشدار نارنجی هواشناسی در خلیج فارس صادر شد
کد خبر:۵۹۵۴

به گزارش اقتصاد معاصر؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در مناطقی از خلیج فارس خبر داده است که این سامانه از امروز (چهارشنبه، دوم آبان) آغاز شده و تا یکشنبه (۶ آبان) ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، پیش‌بینی شده است که بیشینه سرعت وزش باد به ۲۸ نات برسد و ارتفاع امواج دریا به ۱.۷ متر یا بیشتر افزایش یابد.

 

مناطق تحت تاثیر این سامانه شامل سواحل و مناطق دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خواهد بود. همچنین، در روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه، این سامانه به مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز گسترش پیدا خواهد کرد.

 

از جمله خطرات این وضعیت می‌توان به غرق‌شدن شناگران و غواصان، پاره‌شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی اشاره کرد. همچنین، اختلالاتی در تردد قایق‌های صیادی و شناورهای تفریحی سبک و نیمه‌سنگین و نیز تردد کشتی‌های مسافربری و تجاری پیش‌بینی می‌شود. فعالیت‌های فراساحلی و سکوهای نفتی نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

 

در این راستا، سازمان هواشناسی توصیه می‌کند که از شنا و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی اجتناب شود. همچنین، محدودیت‌هایی برای تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین در نظر گرفته شده است و تمهیدات لازم برای تردد شناورهای سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی باید اتخاذ شود. آماده‌باش کامل برای مقابله با خسارت‌های احتمالی نیز ضروری است.

ارسال نظرات