۲۱:۲۸ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲

حراج‌های سکه بستر امنی برای خرید متقاضیان

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا با اشاره به ویژگی های حراج سکه در مرکز مبادله ایران گفت: حراج‌های مرکز مبادله بستر امن و مناسبی برای خرید مطمئن سکه طلا است.
حراج‌های سکه بستر امنی برای خرید متقاضیان
کد خبر:۵۹۹۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا  گفت: یکی از ویژگی‌هایی که حراج‌های سکه طلا در مرکز مبادله ایران دارد، این است که یک بستر امن و مناسب برای کسانی است که قصد خرید سکه طلا دارد.

 

وی افزود: نکته اساسی این است که حراج‌های مرکز مبادله بر اساس آنچه که بانک مرکزی ابلاغ کرده است صورت می‌گیرد و با استانداردها و ضرب بانک مرکزی است مسئله بعدی این است که در حراج‌های سکه مرکز مبادله این هدف وجود دارد که دسترسی عمومی برای خرید سکه طلا بستر سازی شود و سامانه حراج سکه طلا به آدرس market.ice.ir یک سامانه جامع و مناسب است که دسترسی خرید تمام عموم برای خرید سکه را فراهم کرده است. کسانی که قصد خرید سکه دارند، در هر جلسه حراج امکان ثبت سفارش تا حداکثر پنج سکه طلا را داشته و از آنجایی که مقرر است از هفته آینده طی هر هفته سه جلسه حراج سکه طلا برگزار شود، متقاضیان اطمینان خاطر داشته که در هر جلسه و به عبارتی در همه جلسات حراج می‌توانند شرکت کنند اما سقف سفارش و خرید آنها برای هر جلسه پنچ قطعه انواع سکه است.

 

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در همه حراج‌های سکه طلا، امکان مشارکت در هر حراج سکه برای تمام هموطنان بالای ۱۸ سال فراهم است.

 

بالسینی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های بانک مرکزی برای افزایش میزان عرضه سکه در بازار، دو اقدام در دستور کار مرکز مبادله قرار گرفته است. در قدم اول قرار است جلسات حراج سکه در مرکز مبادله که قبلا دو جلسه در هر هفته بود به سه جلسه در هفته افزایش یابد که از هفته آینده و در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) امکان شرکت در حراج برای متقاضیان فراهم شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در مورد دیگر اینکه برای هر جلسه حراج سکه میزان تخصیص سکه برای هر جلسه نیز افزایش داشته است. برای مثال در آخرین جلسه حراج که روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد و بیش از ۱۳ هزار قطعه انواع سکه تخصیص داده شد که در بخش ربع سکه به بیش از ۸۰ درصد متقاضیان سکه اختصاص داده شد در نیم سکه ۸۱.۲ درصد متقاضیان توانستند سکه خریداری کنند و در معاملات تمام سکه نیز به بیش از ۶۰ درصد متقاضیان سکه تخصیص داده شد.

 

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: بنابراین هم میزان جلسات حراج سکه در مرکز مبادله افزایش یافته و هم میزان و حجم تخصیص به متقاضیان در هر جلسه افزایش یافته است.

 

بالسینی در پایان گفت: باتوجه به اینکه فروش و عرضه سکه در مرکز مبادله از طریق سامانه است، این بستر برای همه متقاضیان در سراسر کشور فراهم است که در جلسات حراج سکه شرکت کنند و مطابق آمار موجود نیز از تمام استان‌های کشور شرکت کننده در حراج وجود دارد و با توجه به قیمت و نرخ متعادلی که در مرکز مبادله به عنوان قیمت نهایی فروش ارائه می‌شود این مسئله کمک قابل توجهی به کسانی است که قصد خرید مطمئن و به صرفه سکه طلا دارند./ایسنا

برچسب‌ها:
حراج سکه
ارسال نظرات